Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Alamo op LAX

Discussie gestart

Ebelix

Komende zomer gaan we her westen van Amerika bezoeken. We hebben via een broker een full size suv gehuurd bij Alamo welke we bij de Alamo/National vestiging bij LAX gaan ophalen. Nu hebben wij de volgende vragen:

- Kan je zelf je full size SUV uitkiezen of wordt er 1 toegewezen?
- Is er een beetje aanbod tussen 16.00 en 17.00 uur?
- heeft iemand ervaring met skip the counter en een nederlands rijbewijs

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.
#1 - 12-04-2016, 12:35 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chris RTA

Op grotere vliegvelden is er zo goed als altijd wel genoeg aanbod. Zo niet is het eigenlijk beter aangezien je dan gratis een auto uit een hogere categorie krijgt.
Meestal staan de auto's binnen een categorie op een rij. Je mag er dan daar een uit kiezen.
Skio the counter had ik vorig jaar wel, maar kwam toch langs de counter en er was verder niemand dus ben er toch langs gegaan. Was vergeten dat ik skip the counter had.
Nederlands paspoort kennen ze daar wel. Als je bedoelt dat je een internationaal rijbewijs moet hebben, dan is dat niet zo. Alleen je Nederlandse is zat.

#2 - 12-04-2016, 15:00 uur

Hans B

Al ik het me goed herinner (25 jaar terug), zat Alamo een stukje van het vliegveld.
Je wordt daar met een ALAMO shuttlebus naartoe gereden.
Bij de balie inchecken en volgens mij krijg je een nummer van de plaats waar je auto staat.
#3 - 12-04-2016, 16:53 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ruud2004


- Kan je zelf je full size SUV uitkiezen of wordt er 1 toegewezen?
- Is er een beetje aanbod tussen 16.00 en 17.00 uur?
- heeft iemand ervaring met skip the counter en een nederlands rijbewijs

Wij hebben afgelopen zomer onze huurauto daar afgehaald. Ik heb er wat over geschreven in ons reisverslag (zie onder), maar in het kort:

-Ja, je mag zelf je auto uitkiezen daar.
-Deze vestiging van Alamo/National is erg groot en er staan zeer veel auto's, dus dat mag geen probleem zijn. Wij wandelden (sliepen in Holiday Inn) er vroeg naar toe en hadden veel keus  uit "standard cars".
-Ja, als je je Alamo reserveringsnummer hebt kan je thuis alles al invullen en on-line inchecken. Daarna "Skip The Counter" doorlopen en klaar. Wij zijn niet eens in kantoor geweest, maar gelijk naar de auto's gelopen, wat moois uitgezocht en naar de uitgang gereden. Contract, rijbewijs en CC werden gecontroleerd en weg waren we.
#4 - 24-04-2016, 12:15 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Robert

Wat Ruud zegt......... :afro:

Je kunt op LAX gewoon in hun gratis shuttlebus springen en die brengt je in een 10 minuten naar Alamo.

Dat skip the counter gebeuren heb ik zelf nog niet gedaan, maar voor de rest is het waar. Eigenlijk is de vrije keuze en hoeveelheid aan wagens voor mij een extra reden waarom ik altijd bij Alamo LAX mijn auto haal als ik daar ben. (heb ook ooit bij avis LAX gehuurd en daar kreeg ik een nummer en die wagen was het verder geen keuze.
Hebben ze echt niks in je klasse (wat bijna niet voorkomt) is het even wachten totdat de volgende uit de wasstraat komt of je kunt een klasse hoger pakken voor dezelfde prijs. Maar vaak voel ik me als een kind in de snoepwinkel en loop ik op mijn gemak enkele wagens af in de gehuurde klasse en beslis dan welke ik leuk vind (en vooral die niet ouder zijn dan 6 maanden want die hebben nog gratis Sirius satelietradio ontvangst en dat werkt fijn. Zelf in het midden van de woestijn nog heldere muziek ontvangst.......) Ach wat je maar belangrijk vindt ;-)
#5 - 04-05-2016, 21:14 uur

MiamiHeat

Kom net terug en heb op LAX een auto gehuurd bij Alamo. Het enige wat lang duurde was de shuttle bus. Bij Alamo zelf via de zelf-check in paal alles gedaan. Ging als een speer want er stonden lange rijen. Auto konden we snel zelf uitzoeken!
#6 - 07-05-2016, 17:43 uur
« Laatst bewerkt op: 07-05-2016, 17:55 uur door MiamiHeat »

jhbechthum

...die niet ouder zijn dan 6 maanden...

Waar kun je de leeftijd aan zien?
In NL kun je naar het kenteken kijken, maar in de USA niet voor zover ik weet.

Johan
#7 - 07-05-2016, 20:13 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

bedeve

Kom net terug en heb op LAX een auto gehuurd bij Alamo. Het enige wat lang duurde was de shuttle bus.

De shuttle is DE ergernis bij Alamo op LAX.
Wat sta je er lang op te wachten.
Er is een oplossing; neem de shuttle van Dollar  / Thrifty
Dat zijn kleinere busjes en ze rijden veel vaker dan de touringcars van Alamo/ National
Ze stoppen eerst bij Thrifty en rijden dan door naar Dollar.
Dollar is de directe buur van Alamo, je loopt vanuit het Dollar busje zo het parkeerterrein van Alamo op.
De juiste plek,want " Skip the Counter "  heb je thuis al geregeld
#8 - 08-05-2016, 07:47 uur

Ebelix

Iedereen bedankt voor de antwoorden. Skip the counter lukt bij ons niet omdat we niet direct bij Alamo hebben geboekt. We zullen de kiosk moeten gebruiken.

Heeft iemand in de laatste maanden nog een full size SUV mee genomen van de LAX vestiging? Kon je zelf kiezen of krijg je er 1 toegewezen?
#9 - 08-05-2016, 09:23 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

bedeve

Skip the counter lukt bij ons niet omdat we niet direct bij Alamo hebben geboekt.

full size SUV mee genomen van de LAX vestiging? Kon je zelf kiezen of krijg je er 1 toegewezen?

1. reserveren bij een booker wil helemaal nog niet zeggen dat je de counter niet kunt skippen.
2. Je kiest uit het vak. Full size SUV staat daar op zich achter de mid/standard
    Aanbod is sterk moment bepaald soms een hele rij zwarte Tahoe's
#10 - 08-05-2016, 11:59 uur

Ebelix

Dank je wel. Ik heb de online check in gedaan maar ik kreeg geen link om skip the counter in te vullen. Op de website van Alamo kan ik ook niets vinden wat me tot die pagination kan brengen.

Weet jij een manier?
#11 - 08-05-2016, 20:20 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

bedeve

Dit zijn Alamo' s voorwaarden voor het Skippen.
Ik begrijp dat jij op LAX gaat huren; daar kun je de counters probleemloos skippen.
Als iets van onderstaande niet op jouw situatie van toepassing is heb je toch ergens iets over het hoofd gezien.
Na het inchecken, dus dat reduceert ook al een aantal van het onderstaande.

Als jij nu bij "reservations " door ingeven van naam en reserveringsnummer weer in je reservering zit hoort aan de rechterzijde van het blad een blauwe blad aan  te sporen "Skip de counter "

"Skip the Counter" Requirements
In order for a reservation to be eligible for "Skip the Counter," it must meet these requirements:

•  Reservation must be at a rental location that offers “Skip the Counter” Check a location for eligibility.

•  Reservation must not exceed 30 days.

•  Reservation must made at least 24 hours in advance.

•  Reservation cannot include certain add-ons that need to be added to vehicle (i.e. mobility devices, etc.).

•  Reservation cannot be prepaid or direct billed to a 3rd party (i.e. Voucher, Business Account, etc.).

•  Renter must use a major credit card to secure rental (debit cards do not qualify).
#12 - 09-05-2016, 18:10 uur
« Laatst bewerkt op: 09-05-2016, 18:19 uur door bedeve »

jhbechthum

We hebben via een broker een full size suv gehuurd bij Alamo

Dit zijn Alamo' s voorwaarden voor het Skippen.
•  Reservation cannot be prepaid or direct billed to a 3rd party (i.e. Voucher, Business Account, etc.).

Ik neem aan dat aan de broker (= 3rd party) betaald is, en dus denk ik dat het 'Skip the Counter' niet gaat lukken.

Johan.

#13 - 09-05-2016, 20:56 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Robert

Je hebt gelijk, je kunt het niet aan het kenteken zien. (maar volgens mij wel in de autopapieren, maar das teveel werk als je net lang gereisd hebt.) Ik vraag het aan de gasten die er de autoos neerzetten. Zij weten vaak wel welke de meest nieuwe zijn.

...die niet ouder zijn dan 6 maanden...

Waar kun je de leeftijd aan zien?
In NL kun je naar het kenteken kijken, maar in de USA niet voor zover ik weet.

Johan
#14 - 10-05-2016, 14:05 uur

Bakvet

...die niet ouder zijn dan 6 maanden...

Waar kun je de leeftijd aan zien?
In NL kun je naar het kenteken kijken, maar in de USA niet voor zover ik weet.

Johan

Als er een California license plate op de auto zit, dan zie je linksboven erop een "maand" sticker. De afkorting van de maand staat er in 3 grote letters op. Huur je een auto op 24 juni en staat er op die sticker JAN (=maand 1), dan stopt Sirius XM hoogst waarschijnlijk op 1 juli (maand 7), want dan zijn de zes maanden voorbij. Of in elk geval: alle leuke kanalen stoppen. Zoek dus een auto met FEB, MAR o.i.d.

Andere staten hebben soortgelijke stickers, hoewel ik niet zeker weet of dit voor alle vijftig staten geldt.

Dan is het bij Alamo zo - is mijn ervaring - dat er in de standaard uitvoeringen vaak niet eens Sirius XM op zit. En ik dacht ook dat niet meer alle automerken meedoen met die actie.

Zelf heb ik deze keer rechtstreeks geboekt bij Alamo USA. Je kon daar aangeven dat je Sirius wilt hebben (als extra optie), het kost 50 dollar extra per maand (ongeacht het aantal huurdagen). Later ontdekte ik op een Duitse "personeelskorting" website (waar ik een niet helemaal legaal account heb), dat je daar ook Alamo kunt reserveren, dat zou nog $100 goedkoper zijn, alleen daar had je niet die Sirius XM-optie. Dus ik laat het maar even zo.
#15 - 10-05-2016, 23:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15