Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Als 18 jarige een reis maken naar New York

Discussie gestart

xandervg

Beste allen welkom,

Aankomende zomer gaan een vriend en ik, beide jongens van 18, op reis naar Amerika. De reis gaat 3 weken duren. Op deze reis gaan we anderhalve week op de Delaware University hockeytrainingen verzorgen op een hockeykamp. Daarnaast willen we de rest van de vrije dagen invullen om NYC te bezoeken.

Wat moet ik precies weten wat niet mag (zoals alcohol, seks, drugs, etc. :D)? Met de nadruk op niet!! En zijn er nog grote aanraders die ik niet mag missen als ik in NYC ben?

Met vriendelijke groet,

Xander
#1 - 24-04-2015, 16:43 uur

Terpies

Hoi welkom op het forum!

Voor dat je je te blij maakt over wat je gaat doen in de USA: Heb je toestemming om te mogen werken in de USA? Heb je je hierover laten informeren? Is het een betaalde of onbetaalde job?

Het kan maar zo zijn, dat wat je wil niet mag op een toeristen visum.

Ik zou me hier eerst goed in verdiepen....
#2 - 24-04-2015, 17:10 uur
« Laatst bewerkt op: 24-04-2015, 17:12 uur door Terpies »

xandervg

.
Hoi welkom op het forum!

Voor dat je je te blij maakt over wat je gaat doen in de USA: Heb je toestemming om te mogen werken in de USA? Heb je je hierover laten informeren? Is het een betaalde of onbetaalde job?

Het kan maar zo zijn, dat wat je wil niet mag op een toeristen visum.

Ik zou me hier eerst goed in verdiepen....

Het werk wat ik ga verrichten is namelijk zwart. Als ik bij de douane word aangehouden moet ik zeggen dat wij gewoon willen reizen. De man van de organisatie heeft al jaren trainers uit Nederland en is tot op heden nooit een probleem geweest.

Natuurlijk hebben we met de organisatie een contractje, mocht er iets zijn de vliegtickets gewoon vergoed krijgen. Het contract houdt in dat we een vergoeding krijgen voor de werkzaamheden en de vliegtickets.
#3 - 24-04-2015, 17:37 uur
« Laatst bewerkt op: 24-04-2015, 17:39 uur door xandervg »

peter w

Zorg dat je huisvesting voor alle dagen geregeld is. Onder de 21 kun je i.z.a geen hotelkamer boeken. Zie:
http://traveltips.usatoday.com/minimum-age-requirement-renting-hotel-rooms-61923.html
Vraag je ouders om een CreditCard, dat is de 1e vraag als je je onverhoopt bij de eerste hulp moet melden. En ook bij het overnachtingsadres, ook al heb je vooruit betaald.
#4 - 24-04-2015, 20:48 uur

xandervg

Zorg dat je huisvesting voor alle dagen geregeld is. Onder de 21 kun je i.z.a geen hotelkamer boeken. Zie:
http://traveltips.usatoday.com/minimum-age-requirement-renting-hotel-rooms-61923.html
Vraag je ouders om een CreditCard, dat is de 1e vraag als je je onverhoopt bij de eerste hulp moet melden. En ook bij het overnachtingsadres, ook al heb je vooruit betaald.

Bedankt voor de tips! Ik ga het beide regelen.
#5 - 25-04-2015, 10:30 uur

Old Faithful


Het werk wat ik ga verrichten is namelijk zwart. Als ik bij de douane word aangehouden moet ik zeggen dat wij gewoon willen reizen. De man van de organisatie heeft al jaren trainers uit Nederland en is tot op heden nooit een probleem geweest.

Natuurlijk hebben we met de organisatie een contractje, mocht er iets zijn de vliegtickets gewoon vergoed krijgen. Het contract houdt in dat we een vergoeding krijgen voor de werkzaamheden en de vliegtickets.

Misschien ben ik heel voorzichtig, maar besef dat Amerika niet Nederland is. Wat gebeurt er als er tijdens zo'n training een ongeluk(je) gebeurt? Ik denk dan aan aansprakelijkheid (en onderschat dat niet in Amerika). Bovendien zou dat kunnen betekenen dat de autoriteiten op het spoor komen van de illegale arbeid en dat zou gevolgen kunnen hebben voor de toelaatbaarheid tot de U.S.A. in de toekomst.
#6 - 25-04-2015, 12:11 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

Wat moet ik precies weten wat niet mag (zoals alcohol, seks, drugs, etc. :D)? Met de nadruk op niet!! En zijn er nog grote aanraders die ik niet mag missen als ik in NYC ben?

Geen alcohol en drugs, maar dat wist je zelf waarschijnlijk ook al. Sex met een minderjarige is ook niet toegestaan. Ik zou het ook niet proberen; je bent al illegaal bezig dus bewaar dat soort dingen voor in Nederland; er zijn genoeg andere dingen te doen in NY. Wat voor tips zoek je, waar houden jullie van? Ik neem aan dat je bekend met met de belangrijkste toeristische trekpleisters? Vinden jullie dingen als musea, het Empire State Building, fietsen in Central Park of met de ferry langs het vrijheidsbeeld leuk? Of denk je vooral aan uitgaan?

Gaan jullie in een hostel overnachten?
De CC tip is een goede; als je ouders een kaart hebben kunnen ze daar een extra kaart op jouw naam aan toevoegen (kunnen ze wel je uitgaven in de gaten houden).

Terpies heeft het over een toeristenvisum, maar ik neem aan dat je geen visum hebt. Heb je al je ESTA aangevraagd?

Marianne
#7 - 25-04-2015, 12:12 uur

Johan

Ik geloof er eerlijk gezegd niet zoveel van dat jullie op een hockeykamp van een officiële universiteit, trainingen kunnen gaan geven aan studenten/kinderen. De liability voor de universiteit is veel en veel te groot! Een contractie lijkt me nog onwaarschijnlijker als ze dit niet via de officiële kanalen doen. Ook moeten ze hun betalingen aan jullie aan de IRS (belastingdienst) melden. Dit kunnen ze niet als ze jullie onofficieel en illegaal gebruiken.

Als ze dit allemaal wel doen en dus ontzettend dom zijn, dan betekend dit dat ze strafbaar zijn en de wet overtreden! Dit moet je in Amerika niet lichtzinnig oppakken. Dat betekend ook dat jullie willens en wetens hieraan meedoen. Dat brengt wat risico's met zich mee, inclusief detentie en deporteren. En stel je maar eens voor dat een van de kinderen op camp gewond raakt door jullie toedoen!

Laat ons even weten welke Nederlandse voedselproducten jullie het meest zullen missen na zeg een jaartje in de bak te hebben gezeten?
Misschien wil er iemand wel wat toesturen!

Succes
#8 - 26-04-2015, 05:31 uur

Terpies

Ik geloof er eerlijk gezegd niet zoveel van dat jullie op een hockeykamp van een officiële universiteit, trainingen kunnen gaan geven aan studenten/kinderen. De liability voor de universiteit is veel en veel te groot! Een contractie lijkt me nog onwaarschijnlijker als ze dit niet via de officiële kanalen doen. Ook moeten ze hun betalingen aan jullie aan de IRS (belastingdienst) melden. Dit kunnen ze niet als ze jullie onofficieel en illegaal gebruiken.

Als ze dit allemaal wel doen en dus ontzettend dom zijn, dan betekend dit dat ze strafbaar zijn en de wet overtreden! Dit moet je in Amerika niet lichtzinnig oppakken. Dat betekend ook dat jullie willens en wetens hieraan meedoen. Dat brengt wat risico's met zich mee, inclusief detentie en deporteren. En stel je maar eens voor dat een van de kinderen op camp gewond raakt door jullie toedoen!

Laat ons even weten welke Nederlandse voedselproducten jullie het meest zullen missen na zeg een jaartje in de bak te hebben gezeten?
Misschien wil er iemand wel wat toesturen!

Succes

Komt waarschijnlijk nog bij dat je voor de rest van je leven een toegang tot de USA geweigerd kan worden.....en aangezien het een fantastisch land is, wil je dit vast niet......
#9 - 30-04-2015, 20:12 uur

B-man

Hoe hebben jullie dit geregeld? Is dit een officieel programma van de universiteit en regelen zij al jullie papierwerk etc.? Er komt heel wat bij kijken, zoals hieronder ook al aangegeven, om te mogen werken, verzekerd te zijn, omgang met "minors", etc. Zorg dus wel dat alles goed in orde is en je geen dingen over het hoofd ziet!
#10 - 03-05-2015, 11:29 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

xandervg

Hallo allemaal,

Na een tijdje niets meer van me te hebben laten horen, wil ik jullie weer even updaten qua gang van zaken.

Ten eerste is mijn huisvesting voor mijn vrije dagen geregeld. Heb via Airbnb een leuk appartementje gevonden in Brooklyn. Paspoort, ESTA en creditcard zijn inmiddels aangevraagd en binnengekomen.

Het is geen officieel programma van de universiteit, maar een initiatief van iemand die op die universiteit werkt. Het papierwerk is door de initiatiefnemers verzorgd. Na alles goed door te hebben genomen heb ik het definitief gemaakt. Eventuele aanspraken zijn voor rekening van het kamp. Als ik me "normaal" gedraag zullen er in dat opzicht weinig risico's zijn.

Het overige risico's neem ik voor lief op basis van de geweldige ervaringen van mijn voorgangers.

Wat rest is een reis/bezichtigingsschema maken voor de bezichtigingen die ik wil doen. Hierbij moet ik natuurlijk budgetteren. De bezienswaardigheden in Amerika zullen natuurlijk aan de prijzige kant zijn voor een onwetende toerist. Hebben jullie al enige ervaringen met het bezichtigen van NY? Ben ook erg benieuwd naar de tips en tops!

Ik hoor graag van jullie

Met vriendelijke groet
#11 - 22-06-2015, 15:18 uur

Jimmy

Hoi,

Geweldig dat je op jouw leeftijd al zo'n reis kunt gaan maken! Ik heb zelf in NY de meeste bezichtigingen gedaan met de New York Pass, deze is online te bestellen en je kunt diverse tours al vanuit Nederland reserveren. De pas heeft een min of meer vaste prijs, maar ik heb hem toevallig in de aanbieding gekocht, dus ik zou gewoon even de site in de gaten houden om een zo gunstig mogelijke prijs te verkrijgen als je er belangstelling voor hebt. Met deze pas heb je toegang tot ongeveer 80 attracties/bezienswaardigheden, dus dan betaal je nooit meer dan de prijs van de pas en die was in mijn geval 200 dollar voor 7 dagen. Bij de pas kun je ook een app downloaden waarin nog meer informatie staat over alle dingen die je met de pas kunt gaan doen, of het wenselijk is dat je vooraf reserveert, openingstijden, zodat je thuis al een planning kunt gaan maken etc. Dus doe er je voordeel mee. Succes met het plannen van je reis!!

Groetjes
#12 - 22-06-2015, 17:10 uur

Wop

Voor toeristische tips van New York, neem eens een kijkje bij deze link:  http://www.verenigdestaten.info/weekend-new-york/
#13 - 23-06-2015, 21:13 uur

peter w

>Ten eerste is mijn huisvesting voor mijn vrije dagen geregeld. Heb via Airbnb..
Airbnb  is een broker die het kontakt legt tussen verhuurder en huurder. Dat heeft blijkbaar geresulteeerd in een reservatie maar wat je nodig hebt is iemand die een minor een kamer verhuurt. En dat is dus niet geregeld.

Een paar weken terug stond in "USA Today" nog een artikel waarin uitgelegd werd waarom minors geen hotel kunnnen reserveren. Ze kunnen geen legal contract aangaan en dus kunnen bijv. ze niet aansprakelijk gesteld worden voor de schade aan de kamer.
Zorg voor een backup plan: waar ga je slapen als je bij je bedoelde huisvesting niet wordt ingecheckt! Dus jouw kansen stijgen bij een hele oude en/of haast blinde frontdesk staff die je als automatisme incheckt. Zelfs ik (meerdere keren adult) moet altijd een ID neerleggen met mijn creditcard bij inchecken. De kans dat ze mijn NL ID begrijpen is klein, maar ik zie er oud uit.
#14 - 24-06-2015, 22:26 uur

Marianne

Wat rest is een reis/bezichtigingsschema maken voor de bezichtigingen die ik wil doen. Hierbij moet ik natuurlijk budgetteren. De bezienswaardigheden in Amerika zullen natuurlijk aan de prijzige kant zijn voor een onwetende toerist. Hebben jullie al enige ervaringen met het bezichtigen van NY? Ben ook erg benieuwd naar de tips en tops!

Hoge prijzen gelden niets alleen voor onwetende toeristen; NY is gewoon een dure stad. Maar je kunt ook verrassend veel gratis doen, zoals de ferry nemen naar Staten Island, lopen over de brooklyn bridge, joggen in central park, etc.
Ik had al gevraagd waar je belangstelling naar uitgaat. Zonder daar iets over te weten is het lastig adviseren. Tips voor NY zijn natuurlijk overal wel te vinden. Het is altijd handig om een gidsje aan te schaffen, al was het alleen maar vanwege de plattegrond en metrokaart.

Kijk ook eens naar een hostel; ik zou inderdaad niet te lichtzinnig over die huisvesting heen stappen.

Marianne
#15 - 04-07-2015, 16:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15