Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

AMERIKAANSE GRENSCONTROLE STRAKS OP SCHIPHOL ?

Discussie gestart

usa4all

Als het aan de Amerikanen ligt hoeven reizigers vanuit Nederland naar de Verenigde Staten niet langer uren in de rij voor de grenscontrole op Amerikaanse luchthavens te wachten. De VS wil dat die controles op luchthaven Schiphol worden uitgevoerd. Minister Ard van der Steur heeft het verzoek van de Amerikanen in behandeling genomen.

Nu staan er op de Amerikaanse luchthavens meterslange rijen bij de grenscontrole, wie heeft daar niet tijden knarsetandend gestaan. Door zogenoemde preclearance faciliteiten in Nederland op te zetten, waar de controle dan op Schiphol plaatsvindt, hopen de Amerikanen de wachttijden op hun vliegvelden te beperken. De reiziger komt op die manier als lokale reiziger het vliegveld binnen en ontwijkt daarmee de rijen op het vliegveld. Nederlanders die vanaf Schiphol met Air Lingus naar Orlando vliegen kennen het principe, zij hebben de douanecontrole in Dublin.

Van der Steur zegt het voorstel te onderzoeken. Zo wil hij opheldering over de gegevensuitwisseling, wat er gebeurt als een reiziger wordt geweigerd en hoe het zit met de bewaking van Amerikaanse grensbewakers. Ook heeft de bewindsman een reactie van de Europese Commissie gevraagd.

De Amerikanen hebben wereldwijd als vijftien preclearance faciliteiten, waaronder een in Aruba, Ierland en de Verenigde Arabische Emiraten. “Het beleid van de Verenigde Staten is er op gericht om het aantal preclearance locaties verder uit te breiden. De Verenigde Staten hebben in dit kader ook andere Europese landen benaderd met het verzoek om preclearance faciliteiten op te zetten”, schrijft Van der Steur aan de Tweede Kamer.

Bron: nu.nl
#1 - 08-05-2015, 11:29 uur
USA4ALL brengt Amerika dichterbij Nederland!

Word lid van USA4ALL op Facebook!

Jez

En dat werkt geweldig! Via Dublin gevlogen, op Chicago O'Hare (wat 1 van de drukste luchthavens schijnt te zijn) hoefden we alleen maar de koffers te pakken en naar buiten te lopen. Want dat was onze eindbestemming  :D
#2 - 09-05-2015, 11:45 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Wop

En dat werkt geweldig! Via Dublin gevlogen, op Chicago O'Hare (wat 1 van de drukste luchthavens schijnt te zijn) hoefden we alleen maar de koffers te pakken en naar buiten te lopen. Want dat was onze eindbestemming  :D

Maar heel gauw in gaan voeren dan!

Hoewel ik wel moet zeggen, dat mijn laatste twee trips de controle bijzonder snel ging zowel op Newark als Orlando.  (Binnen 20 min stonden we buiten)
#3 - 09-05-2015, 13:48 uur

Ruud2004

Dit heb ik op het andere forum geschreven....

Leuke uitspraak van deze minister (hij lijkt dit te laten onderzoeken), maar hij zit dan ook maar net op zijn post. :wink:

Hij vergeet dat deze "Pre-Clearance", geheel op kosten van het gastland (Nederlandse staat én de luchthaven Schiphol) gaat komen waarbij de kosten (infra én personeel) vele malen hoger zijn dan de baten. Het is voor de passagier natuurlijk lekker, maar welk voordeel zou een dergelijke "Pre-Clearance" hebben voor de Nederlandse staat? Het gaat hier echt niet over het stoppen van "ongewenste vreemdelingen". Met het ESTA programma hebben de VS een sterk middel in handen om "ongewenste vreemdelingen" al voor het instappen te weigeren op een vlucht naar de VS. Blijft over het terugdringen van wachtrijen op de POE's in Amerika. Vliegverkeer naar de VS is gigantisch en zal naar verwachting alleen maar toenemen. Je kan als VS deze (vaak verouderde) POE's voor veel geld gaan verbouwen of je beweegt landen akkoord te gaan met een Pre-Clearance op hun kosten! Ik kan mij niet voorstellen dat deze minister daar voor gaat betalen en ik verwacht dat dit dan in de ticketprijs zal worden verrekend.

Het zou een voordeel kunnen zijn als een dergelijk besluit een aanzienlijke toename van het vliegverkeer tussen Schiphol en de VS tot gevolg zou hebben. Dit zou dit de Nederlandse economie ten goede kunnen komen. Helaas gaat dit niet op, want Schiphol is nog steeds een grote "Transit luchthaven", dus heel veel passagiers zullen Nederland niet aandoen. Ik denk ook dat die "aanzuigende werking" van passagiers wel meevalt. Wie op dit forum boekt om reden van een Pre-Clearance in Dublin een vliegticket bij Air Lingus ??? Volgens mij is de prijs van een vliegticket nog steeds een beslissende factor!

Daarnaast, ik zie Schiphol echt geen complete pier (bv de E-pier) ter beschikking stellen t.b.v. van een Amerikaanse Pre-Clearance. Dat laat de infra, ook na de huidige verbouwingen (scheiding Schengen / niet-Schengen passagiers) en nieuw securityfilter, niet toe.

Zeg nooit, nooit maar ik zie het er de komende jaren echt niet van komen!
#4 - 09-05-2015, 16:37 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Iris.

Dat zou wat zijn want dat is het enige waar ik mega tegenop zie! :) Ik heb niks te verbergen maar Douanes maken mij zenuwachtig. Poortje piept ook altijd als ik er doorheen loop.
#5 - 21-05-2015, 12:23 uur



ned in MO

Hier ook  via Dublin. Douane is heel prettig om niet te hoeven doen in de USA
#6 - 27-07-2015, 17:04 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Ruud2004

Dat zou wat zijn want dat is het enige waar ik mega tegenop zie! :) Ik heb niks te verbergen maar Douanes maken mij zenuwachtig. Poortje piept ook altijd als ik er doorheen loop.

Kan het mij wel voorstellen dat je zenuwachtig bent, je haalt nu al verschillende diensten door elkaar. Even alles op een rijtje vwb vertrek Schiphol naar de USA:


- Controle Paspoort, E-ticket (in reserveringssysteem), ESTA, API bij incheck door luchtvaartmaatschappij.
- Security (poortjes die bij jou altijd piepen) door de luchthaven Schiphol ingehuurde beveiligingsmaatschappijen.
- Uitreiscontrole Schengen (paspoort) door Marechaussee.
Stukje vliegen
- Paspoortcontrole USA door Custom Border Protectionofficer.
- Bagage ophalen en controle Custom Border Protectionofficer.
Vakantie vieren !

Goed voorbereiden, dan is er niets aan de hand en doorloop je alles lekker soepel.  :afro:
#7 - 15-08-2015, 12:16 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15