Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Amerikareis met een kleine (baby)

Discussie gestart

Dirc

Nu weet ik dat er al diverse topics zijn die hierover schrijven maar de meesten die ik vind zijn toch al wat verouderd. Daarnaast weet ik dat Cees A in de stress raakt als ik te lang niets post op het forum  >:D

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben zijn 3 dingen:
- Wie kan mij iets vertellen over recente ervaringen met reizen naar de USA met een kleine
- Welke locaties raden jullie aan om wel of niet te bezoeken met een kleine (een wandeling Death Valley lijkt me geen slimme keuze bijvoorbeeld)
- Waar moet je allemaal op letten bij de vlucht en reis zelf. Dus wat neem je mee, wat check je in, wat gaat er bij de gate alsnog het ruim in tegenwoordig (kinderwagen?)

De reden moge duidelijk zijn; wij verwachten in april een kleine en willen in 2017 weer naar de States. Natuurlijk is de vakantie anders dan met z'n 2en maar dat neemt niet weg dat we reizen moeten gaan vermijden komende jaren  ;)
De leeftijd van de kleine zal dan dus tussen de 1 en 1,5 jaar zijn omdat ik 3 maanden wel echt te jong vind.
#1 - 30-12-2015, 11:56 uur

Old Faithful

Allereerst proficiat met je a.s. vaderschap.

Ik kan je maar weinig advies geven  embarressed, ik weet echter wel dat het reizen gemakkelijker is met kleine kinderen die nog niet zelf lopen en gemakkelijk in een draagzak o.i.d. zijn mee te nemen. Als ze te groot worden voor de draagzak en zelf kunnen/willen lopen wordt het een stuk ingewikkelder (heb ik me laten vertellen).
#2 - 30-12-2015, 13:59 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Daarnaast weet ik dat Cees A in de stress raakt als ik te lang niets post op het forum  >:D

- Wie kan mij iets vertellen over recente ervaringen met reizen naar de USA met een kleine 

Bedankt voor het feit dat je rekening houdt met mijn welzijn.  :afro:
Qua advies over het reizen naar Amerika met (kleine) kinderen moet ik je teleurstellen.
Ik weet daar niks van en gezien mijn huidige leeftijd is het misschien beter om dat ook voor de toekomst maar zo te houden.

Maar misschien is zo'n reis met een wegbrengcamper iets ? Zoiets als Wop onlangs heeft gedaan.
Je hebt dan constant je "eigen rijdende huisje" met alle gemakken van dien bij je en zoiets lijkt me voor zo'n kleine veel rustiger dan auto-in-auto-uit.

Nog een fijne jaarwisseling en een goed, maar vooral gezond 2016. 
Het zal een bijzonder jaar worden voor jullie met grote veranderingen.
#3 - 30-12-2015, 15:34 uur

Hans B

In 2014 heeft een collega + echtgenoot en hun 18 maanden oude dochter onze camper meegehad.
Ze vonden het fantastisch en vooral erg makkelijk.
Dochter kon slapen tijdens het rijden.
Altijd de koelkast bij de hand, ook onder het rijden makkelijk.
Ruimte.

Bij aankomst schrokken we van de vele pakkelarie die ze bij zich hadden.
Wij verlieten hen met een sporttasje.
#4 - 30-12-2015, 18:20 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Okee, ik moet het toch eindelijk eens vragen. Waarom zou je zo'n reis maken met zo'n klein kind? Wie vind dit leuk? Het kind heeft er geen weet van. De ouders kunnen volgens mij niet op dezelfde manier van zo'n vakantie genieten als zonder klein kind. Je sjouwt je suf met wat er allemaal mee moet. Even ergens eten wordt opeens een onderneming. En je bent de schrik van andere reizigers - sorry, maar ik heb nu al op teveel vluchten naar gekrijs en gejengel moeten luisteren.

So why, I ask thou.........
#5 - 30-12-2015, 21:29 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dirc

Dat lijkt me een vrij simpel antwoord;

Baby's en kinderen zijn toch juist een toevoeging in je leven en geen beperking? Met andere woorden, je zult je natuurlijk moeten aanpassen (maar dat moet je ook als je dik bent, ziek bent, oud bent, met een groep reist etc.) maar je hoeft toch niet je reisambities in de prullenbak te gooien?
Ik heb natuurlijk geen ervaring, vandaar ook dit topic, maar als je je kinderen niet laat wennen aan het fenomeen reizen, dan wordt het inderdaad niets met je reisplannen.

Krijsende kinderen in een vliegtuig, tja, ik heb ook voldoende vervelende volwassenen meegemaakt die ofwel je complete nek diverse malen onder niesen omdat ze geen manieren hebben, chinezen en japanners die een smerig stinkend zeewier goedje drinken enzo. Dus dat die mensen dan eventueel last hebben van mijn baby (wat deels aan je opvoeding ligt natuurlijk), so be it.

En tot slot: waarom zou je met een baby op ski vakantie kunnen in Oostenrijk of Frankrijk of naar een camping in Zuid-Spanje welke beide toch 8-12 uur auto rijden is, maar niet naar de VS?
#6 - 31-12-2015, 09:59 uur

Jez

Om te starten met een antwoord op je laatste vraag: omdat je dan andere reizigers niet tot last bent. Bovendien is het dan je eigen keuze om zo lang in de auto te gaan zitten met een klein kind; er zijn ook bestemmingen dichterbij die je kind minstens zo leuk zal vinden.

Je opmerking dat jij ook wel eens last hebt gehad van volwassenen en dat men daarom eventueel overlast van jouw kind maar moet accepteren, vind ik nogal egoïstisch. Niemand zou overlast van wie of wat dan ook, zo maar moeten accepteren, net zo min als men dit (willens of wetens) zou mogen veroorzaken. Volgens onze normen en waarden houd je rekening met je medemens. Ik krijg wel eens het gevoel dat dat niet geldt als het om kleine kinderen gaat, dan word je verondersteld dat allemaal maar oké te vinden.

Je hebt het over JOUW reisambities. Wat ik me afvraag is of die hetzelfde zijn als van jouw kind en of je niet wat meer rekening zou moeten houden met wat je kind fijn zou vinden, in plaats van vast houden aan je reispatroon van voordat je kinderen had.
#7 - 02-01-2016, 12:20 uur
« Laatst bewerkt op: 02-01-2016, 12:47 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ebelix

Wij zijn met onze kinderen, nu 5 en 3, vanaf 1 jaar op reis geweest naar Amerika. Ze waren geen last voor andere passagiers en nu zijn ze gewend aan lange vliegreizen. Ook hebben we altijd een overstap gehad. Slechts 1 keer direct naar Miami gevlogen met de KLM.

We hebben er wel elke keer voor gekozen om een langere tijd op 1 plaats te verblijven. Meestal in een villa in de omgeving van Orlando. Hier heb je de ruimte voor de kinderen en een zwembad in de tuin doet het altijd goed.

Komende zomer gaan we naar het westen maar hier kiezen we er ook weer voor om een langere tijd, dit keer Phoenix, op 1 plaats te verblijven. Ook dit keer een villa met een zwembad in de tuin. Wel gaan we eerst 4 dagen naar Disney in Anaheim.
#8 - 02-01-2016, 18:04 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Dirc

@Jezz: je hebt toch niet per definitie last van ieder kind in een vliegtuig? Ik snap ook wel dat als je kind er niet tegen kan dat je dat niet moet doen, maar hoe kom je erachter.

En een kind van 0-3, wat voor reisambities denk je dat die heeft. Denk je dat die zelf kiest om met papa en mama in Zuid Frankrijk te zitten in een snikhete tent op een camping? Die neem je toch juist mee om zo te wennen.

Mijn startpost was dus ook bedoeld om antwoorden te krijgen hoe andere het met baby's en kinderen ervaren hebben om zo de 'reisambities' van je kind tegemoet te komen in hoeverre deze er al zijn.
#9 - 02-01-2016, 22:19 uur

jetusa

Allereerst gefeliciteerd en een heel goed 2016 gewenst, een jaar wat sowieso bijzonder gaat worden voor jullie!

Je vraagt naar recente ervaringen, maar maakt het uit of ervaringen recent zijn of niet?
Enige waarvoor dat van toepassing zou kunnen zijn is voor de hoeveelheid bagage die je mee mag nemen, maar aangezien die regels om de haverklap veranderen en per maatschappij verschillend zijn, lijkt dat me vooral een kwestie van de betreffende website bekijken.

Je leest/hoort vaak in allerlei adviezen "als mijn kind het naar zijn zin heeft, dan heb ik het ook naar mijn zin". Nou ik kan je uit ervaring vertellen dat wij lang geleden dachten dat we ook eens naar een centerparcs huisje niet al te ver weg "moesten" vanwege de kinderen. Ik kan je zeggen: ik ben er gillend weggelopen. Ook kamperen (met tent) met 2 rondscharrelende kleintjes geprobeerd en ondanks dat we kampeerfanaten zijn, was ik na een week blij dat we naar huis gingen.  Sindsdien draai ik de kreet om: "als ik het naar mijn zin heb, heeft mijn kind het ook naar zijn zin".

En zo gaat het met reizen ook, is mijn ervaring. Wij stappen zelf heel makkelijk en zonder stress in een vliegtuig of stappen makkelijk in een auto om in 1 keer naar Italie te rijden. Onze kinderen zijn dat van jongsafaan ook gewend en (misschien is het geluk)  stappen nu net zo makkelijk in een vliegtuig of een auto voor een lange rit. Mijn schoonzus wil zelf liever niet langer dan 3-4 uur rijden en haar kinderen beginnen bij de grens al te mekkeren of ze er al zijn. Ik denk daarom toch dat het met je eigen manier van omgaan te maken heeft hoe je kinderen reageren.
Maar uiteraard is niet ieder kind hetzelfde, ook niet als het van dezelfde ouders is........Met mijn oudste zat ik in het vliegtuig naar New York toen ze 8 weken was. Ze heeft zowel heen als terug geen kik gegeven. Toen mijn jongste 8 weken was, was er geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om met haar het vliegtuig in te stappen. Uiteindelijk is het ook met haar goedgekomen (nadat ze met 5 maanden de hele boel op de heenweg naar Portugal onder gekotst en gekrijst had, echt vreselijk).

Overigens heb ik geen ervaring met rondreizen toen ze heel klein waren. We zijn toen op 1 plek gebleven (wel met vliegtuig), gewoon omdat we daar op dat moment zelf veel meer aan toe waren! Een bungalow met tuin op een park met zwembad, beetje aanrommelen, kids beetje spelen in tuintje, boekje lezen, beetje zwemmen, luieren, relaxen, wandelingetje naar dorpje, speeltuintje, middagdutje, naar strandje, lekker uit eten, geen auto in/uit.
Toen ze jaar of 2/3/4 waren, begon het weer te kriebelen om weer wat meer te zien en werd het Canada, de 1e keer daar ook op 1 locatie gebleven en daarvandaan uitstapjes gemaakt en van lieverlee steeds meer en verder, jaar erop kwam de tent ook weer in beeld.

Misschien kan je het je nu nog niet voorstellen, maar misschien ervaar je straks ook wel "dat het even allemaal niet zonodig hoeft". Maar misschien ook niet. Uiteindelijk is mijn advies: doe waar jij (en je vrouw) je goed bij voelen en dan zal het met de kleine ook wel goed komen. Ik zou zelf alleen wel wachten met allerlei dingen boeken totdat de kleine er is.





#10 - 03-01-2016, 19:57 uur

Dirc

Thanx voor je advies en ervaring!

Natuurlijk wachten wij, ik ben gewoon benieuwd naar andere ervaringen.
Eerst maar eens vader worden dan zien we verder :)
#11 - 04-01-2016, 09:46 uur

Dirc

Om nog even terug te komen op de opmerking van jetusa.
Met recente ervaringen doel ik meer op hoe te werk gaan op het vliegveld en dergelijke. Waarmee je tegenwoordig rekening moet houden.

De overige ervaringen kunnen natuurlijk recent en niet recent zijn, want dat blijft gelijk. Dat je je reis zal aanpassen aan de omstandigheden is logisch, dat doe je in principe altijd. De een loopt graag, de ander niet etc.. Dus volgend jaar 5 dagen Disney lijkt me niet heel handig met een baby van krap een jaar  >:D

Wat mijn in ieder geval handig lijkt is een grote rental car. Je wilt niet steeds puzzelen om je kinderwagen en toebehoren naast je bagage in de auto te manoeuvreren. Qua tijden zul je je aanpassen aan wanneer de kleine slaapt en wakker is denk ik.

Ik ben benieuwd of er nog meer ervaringen zijn (vast wel  ;)) maar we hebben nog even....
#12 - 17-01-2016, 10:30 uur

Hans B

Wat mijn in ieder geval handig lijkt is een grote rental car.
Je wilt niet steeds puzzelen om je kinderwagen en toebehoren naast je bagage in de auto te manoeuvreren.

Huur een camper.
Niet elk hotel opnieuw in en uit pakken.
Alles één keer installeren en gaan.
#13 - 17-01-2016, 11:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Ik zou in jouw geval ook zeker met een camper gaan. Maar dat schreef ik in m'n 1e bericht op dit topic op 30-12 om 11.56 uur ook al.
Je kunt wel van plan zijn om je "oude leven" voort te zetten, maar je zal je met een baby toch hier en daar wat moeten aanpassen.
Reizen met en camper waarbij je niet steeds je hele hebben en houden moet in en uitladen lijkt me zeker het overwegen waard.
 
#14 - 17-01-2016, 12:11 uur

Dirc

Je kunt wel van plan zijn om je "oude leven" voort te zetten,

Wel nee dat is de insteek niet natuurlijk. Alleen als het mogelijk is waarom niet naar de USA.
#15 - 17-01-2016, 13:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15