Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Amtrak NY- DC vraag over betalling (Experts gezocht) :)

Discussie gestart

DTmaster

Ik heb besloten om 2x Amtrak kaartjes NY - DC niet via Internet maar bij Penn station te kopen, kan ik daar problemen mee krijgen betreft geen Creditcard, tis wel lastig als je er geen hebt maar het is niet anders

Ik betaal dan natuurlijk met cash maarrrrrrr kan dat eigenlijk wel want ik zie zo veel filmpes van "betaal bij een automaat" dat je je afvraagd of het auberhaupt nog kan.

https://tickets.amtrak.com/itd/amtrak het liefst zou ik ze gewoon netjes in mijn brievenbus zien verschijnen (wie niet) maar die eikels versturen ze weer niet naar Europe  of heb ik het verkeerd gelezen.

Mijn bedoeling is om ergens tussen 24 juni en 29 juni te gaan, als ik in NY ben zelf heb ik geen evaring met reizen in Amerika dus ik hoopte eigenlijk dat iemand mij hier was kan vertellen over die Amtrak en als wat er bij komt kijken.

Groeten

DTmaster
#1 - 29-05-2008, 14:32 uur

DTmaster

iemand? erg bedankt  :(
#2 - 29-05-2008, 16:17 uur

PetraVS

Nog geen twee uur tussen je berichtjes, nogal ongeduldig soms?  ::)  Je kunt gewoon cash betalen bij de ticket office.   Je boekt voor een trein, of een unreserved (meestal goedkoopst, maar stopt vaker), een Metroliner of Acela Express (duurste, maar dan ben je er in minder dan 3 uur).  Je wacht dan in een wachtkamer tot het tijd is aan boord te gaan.  De treinen van Amtrak zijn zeer comfortabel. 
#3 - 29-05-2008, 16:54 uur

DTmaster

oke dan, aan jouw opmerking hoor ik dat je die NY - Washington DC alleens gedaan hebt?  :afro:

Het is dus gewoon hetzelfde als NS. bij een automaat of aan de balie een kaartje kopen, weet jij mischien als ik daar naartoe ga of ik veel kans heb op ZO maar een kaartje te kopen, omdat het natuurlijk dan hoog seizoen is kan het zo zijn dat iedereen al weken van te voren zon kaartje geboekt heeft.

Dank u

DTmaster.

PS: Hoe is Washington eigenlijk ten opzichte van NY  ???  :)
#4 - 29-05-2008, 22:20 uur

Baia

Washington is kompleet anders. Veel laagbouw, en een hoop memorabele gebouwen bij elkaar. Hier wordt geschiedenis geschreven  ;)
Iedereen die ik ken die in beide geweest is, zegt dat je beide zeker moet gezien hebben, maar dat Washington een leukere stad is om in te vertoeven (eten, winkelen,...).
Zelf ben ik er nog niet geweest, maar wou dit toch even zeggen  :)
Ik denk dat Petra een beter antwoord zal klaar hebben, die woont er namelijk dichtbij  :afro:
#5 - 29-05-2008, 23:13 uur

PetraVS

Voor informatie over Washington raad ik je aan mijn blog te lezen (onderaan dit bericht).  Klik op de label "Washington" of "toeristisch" en er staat heel wat informatie.  Zoals Baia al schrijft is Washington een heel andere (veel uitgestrektere) stad dan New York.   En ja, ik heb WAS-NYP-WAS  met Amtrak meerdere malen gedaan.  Maar... ik heb altijd van tevoren een ticket geboekt, dus op je vraag, of je er zo "last minute" nog een kan krijgen moet ik je het antwoord verschuldigd blijven. 
#6 - 30-05-2008, 01:16 uur

pw.van.andel@hccne

>Ik heb besloten om 2x Amtrak kaartjes NY - DC niet via Internet maar bij Penn station te kopen...
>het liefst zou ik ze gewoon netjes in mijn brievenbus zien verschijnen maar die eikels versturen ze weer niet naar Europe  of heb ik het verkeerd gelezen.
Als je eisen wat minder eikelig waren kocht je die kaartjes met cash bij incento.nl in Bussum. Met cash en desnoods via je brievenbus. Maar in Penn station is leuker. Overigens had je natuurlijk wel in de gaten (je bent toch geen eikel?) dat je 2 zaken moet regelen: 1: de tickets en 2: de reservatie (en de meeste niet-eikels regelen zulks lang tevoren).
#7 - 30-05-2008, 03:05 uur

DTmaster

hhahahahaha bedankt :afro: thanx voor die site wist niet dat dit kon vanuit Nederland, ik heb even een offerte gevraagd dus ben benieuwd wat het hier zal kosten. Als je het via Penn Station boekt dan is het 88 p.p !!!

We zullen wel zien  8)

#8 - 30-05-2008, 12:24 uur

DTmaster

Ik heb het geregeld nu ff afwachten :)
#9 - 30-05-2008, 12:48 uur

DTmaster

Zo... die tickets voor de Amtrak NY - DC zijn geregeld  8)


25 Jun New York 07.05 - Washington 10.25
25 Jun Washington 20.30 - New York 23.55


Nu vroeg ik mij af, Wij komen om 10-30 uur aan en hebben tot ongeveer 18-00 uur de tijd om Washington te verkennen (i know, weinig tijd) MAAR we willen toch veel zien.... 
Zelf heb ik dit als planning opgegegeven (zie onder)

Mischien kunnen (jullie) als ervaren Amerika reizigers die al eens naar Washington zijn geweest kijken of dit schema wel haalbaar is en of ik niet een fout heb gemaakt inverband met mijn tijdslimiet.

10-30-11-00 = Aankomst in DC dan een Taxi naar het Witte Huis (eerst dat maar afhandelen dan is dat gedaan)
13-00-15-00= The Mall bezoeken, ik denk dat 2 uur genoeg is aangezien het minder dan 1 km in de lengte is, mischien kan ik mij vergissen?
15-30-18-00 = Het American History Museum wil ik graag bezoeken maar dat is in/bij de Mall dus that's close, mijn planning blijft dus vrij dicht bij de Mall omdat ik van iedereen hoor dat dit de plaats is waar alles te zien is, maar ik zou graag van jullie willen horen of er mischien in die 8 uurtjes nog meer te zien is dan alleen het Witte Huis en The Mall? 



Bedankt voor jullie aandacht

Groeten

DTmaster
#10 - 03-06-2008, 19:07 uur

hdeweert


PetraVS

10-30-11-00 = Aankomst in DC dan een Taxi naar het Witte Huis (eerst dat maar afhandelen dan is dat gedaan)

Houd er rekening mee, dat als je de voor en achterkant wilt zien je een flink blok moet lopen.

Citaat
13-00-15-00= The Mall bezoeken, ik denk dat 2 uur genoeg is aangezien het minder dan 1 km in de lengte is, mischien kan ik mij vergissen?

De Mall is 3 km lang, maar dat is dan alleen het stuk tussen het Lincoln Memorial en het Capitool.  De Mall heeft eigenlijk een kruisvorm en als je het FDR en Jefferson Memorial ook wilt zien komt het dichter bij 5km.

Citaat
15-30-18-00 = Het American History Museum wil ik graag bezoeken maar dat is in/bij de Mall dus that's close, mijn planning blijft dus vrij dicht bij de Mall omdat ik van iedereen hoor dat dit de plaats is waar alles te zien is, maar ik zou graag van jullie willen horen of er mischien in die 8 uurtjes nog meer te zien is dan alleen het Witte Huis en The Mall?  [/i]


Bij mijn weten is het American History Museum nog gesloten voor renovatie als jij hier bent.  Het Air and Space Museum is zeker de moeite waard en, als je nog tijd hebt, de Library of Congress en het Supreme Court ook.  I de National Archives liggen de Declaration of Independence, de Bill of Rights en de Constitution o.a., ook interessant om in het echt te zien.  Er is eindeloos veel te doen in DC, maar voor meer zul je in die paar uur geen tijd hebben.  De stad is ook veel breder opgezet dan New York, dus vergis je niet in de loopafstanden!
#12 - 03-06-2008, 19:39 uur

DTmaster

hey bedankt  :) jammer jammer, van dat USA museum dan word het dus de Mall en het Witte Huis. Kan je trouwens ook zelfstandig daar doorheen (als een soort museum) gaan om zelf lekker alles te checken, zou wel handig zijn.

Oke, dan word het dus

1 The Mall (hoeveeltijd geen idee? maar wel alle verplichte nr's )

2 Het Witte Huis (idem Dito)
3 Geen American Museum of History maar dan wel het National Jewish Museum, mischien is dat wel intressant zolang het maar in de buurt is :)

Bedankt voor je advies  :afro:
#13 - 03-06-2008, 21:24 uur
« Laatst bewerkt op: 03-06-2008, 21:28 uur door DTmaster »

PetraVS

Dat Witte Huis heb je met een kwartier wel gezien.  De Mall, hangt ervan af hoe snel je loopt en hoe lang je blijft staan om foto's te nemen, twee a drie uur schat ik.  Ik zou echt naar het Air and Space Museum gaan, want dat is niet voor niets het drukstbezochte museum ter wereld en heel uniek en het is gratis, dus als je er niets aan vindt ben je er ook zo weer uit.
#14 - 03-06-2008, 23:59 uur

DTmaster

Thanx  :afro:


Verder nog tips waar als je aan bezoeker/toerist niet zo snel zou denken  :)

#15 - 04-06-2008, 00:12 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15