Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

auto huur.

Discussie gestart

heivalido

Het zou geen kwaad kunnen als wanneer je naar huis wilt en op zoek gaat naar een auto om naar de airport te rijden, je ook eens de aandacht besteed aan de minder grote verhuur bedrijven die toch ook op de luchthaven hun mannetje hebben, deze verhuren vaak tegen veel makkelijkere condities en ook soms zelfs goedkoper. je vind ze uiteraard in de lokale gouden gids.
#1 - 23-08-2004, 22:07 uur

Ronald Verhoog

Volgens mij huur je nog steeds het goedkoopst als je gewoon in Holland boekt bij het reisburo. Boek je de vlucht er ook, kun je ook geodkoop hotels boeken...

Ronald
 ;D
#2 - 26-08-2004, 21:34 uur

heivalido

absoluut, maar voor de uitzonderlijke gevallen die geen auto huur hebben geregeld bij hun vlucht lijkt mijn vorige bericht de beste oplossing om naar de luchthaven te reizen, zeker als je net als ons veel bagagge hebt.
#3 - 28-08-2004, 18:13 uur

bennie

Over autohuur gesproken, er lijkt wel een trend ontstaan dat verhuurders op de luchthavens de boel lichtelijk proberen te tillen. Dit is wat er gebeurt: reiziger komt moe aan na lange reis uit Europa, verhuurpersoon wijst hem naar een duurdere auto dan hij thuis heeft besteld, klant kijkt niet in de kleine lettertjes van het contract en rijdt zo snel mogelijk naar zijn hotel. Pas later, soms pas na thuiskomst, heeft hij door wat er is gebeurd, bijvoorbeeld als hij de afrekening ziet.
Vroeger was het gebruikelijk dat de verhuurpersoon een 'aanbieding' deed, een upgrade voor een klein extra bedragje. Nu vragen ze of dat en dat type okee is, zonder expliciet te zeggen dat het een upgrade is en dat je ervoor (fors) moet bijbetalen. Protesten worden weggewimpeld.
Ik heb deze klacht van verschillende kanten gehoord en vooral Alamo schijnt er bedreven in te zijn.
Ook ontstaat er nogal eens gedoe over verzekeringen enzo. Je denkt alles thuis goed geregeld te hebben en dan opeens kijkt men heel sceptisch als je bepaalde extra verzekeringen afslaat, waardoor je aan het twijfelen slaat of alles echt wel goed geregeld is.
Kennelijk is de concurrrentie in de verhuurbranche, ondanks de sterk gestegen tarieven, zodanig dat verhuurders tot dit soort taktieken vervallen. Heel vervelend. Je moet je hoofd er constant bij houden.
Wees gewaarschuwd, vooral dus voor Alamo.



#4 - 09-10-2004, 19:41 uur

Ebelix

Heb je ook een prijsvergelijking gemaakt tussen direkt bij de maatschappij huren of via een reisorganisatie huren?

Ik ben wel benieuwd wat de uitkomst van deze vergelijking is?
#5 - 16-10-2004, 08:00 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Frank S

Tip: ik heb me bij Dollar aangemeld voor het gratis Fastlane-programma. Van te voren geef je via internet op naar welk type auto je voorkeur uitgaat en welke verzekeringen je daarbij wilt. Via de post ontving ik hierna twee cheques voor een gratis 1 categorie upgrade.

Je hebt een eigen loket en hoeft hierdoor niet in de rij te staan. Ze vragen helemaal niets aan je over verzekeringen, want alles staat al in je profiel. Ik neem aan dat het bij gelijksoortige programma's van andere verhuurders ook zo werkt, zelfs bij Alamo.

Ik heb iets dergelijks bij National, al heet het daar natuurlijk anders (Emerald Club). Het voordeel van de Emerald Club is dat je als je een moderate car huurt (en betaalt) je elke beschikbare auto mag kiezen, zelfs als die 3 categorieën hoger zit.
#6 - 16-10-2004, 12:49 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Bakvet

Wow, is dat gratis, die Emerald club? Want zo vaak kom ik nou ook weer niet in de VS.  ::)

Over wat de prijs betreft, ik kan niet zo goed met reisgidsen vergelijken, want ik had recht op een frequent flier vlucht. Daarvoor hoefde ik alleen 55 dollar tax te betalen. Ik was twee maanden lang (af en toe) op zoek naar een donderdag/vrijdag waarop er FF-vluchten beschikbaar waren en het huren van een auto niet zo duur was. Om bepaalde redenen had ik een 4x4 drive nodig.

In die twee maanden heb ik de weekhuur voor dezelfde periode met 70 dollar zien zakken.  Een kwestie van keep your cool 8). Bij 167,99 heb ik gereserveerd en de dag daarna zag je de prijs alweer omhoog gaan. De dame van de verhuurbalie vond het ook wel een erg goeie prijs, maar ze zei "the business is very slow at the moment."

Met verzekering en tax erbij kost het toch nog een vermogen. Al met al heb ik voor 310 euro per week een regular size SUV gehuurd (Jeep GC Laredo). Via een Nederlandse reisgids / website was ik toch gauw 75 euro meer kwijt geweest. Heb er nog een lelijke buts in gereden, ben zo'n grote auto niet gewend :-[. Ze zeiden dat de verzekering het zou betalen.

Het kreng verbruikte twee keer zoveel benzine als m'n auto thuis.  >:(
#7 - 16-10-2004, 22:40 uur
« Laatst bewerkt op: 16-10-2004, 22:42 uur door Bakvet »

Ebelix

Dat van de Emerald club wil ik ook wel weten of het gratis is en wat de verdere voorwaarden zijn.
#8 - 17-10-2004, 08:44 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Frank S

Emerald Club is niet gratis, maar ik heb wel een life-time lidmaatschap gratis gekregen. Ik was destijds lid van de Disney Club (inmiddels opgeheven) en 1 van de voordelen die je dan kreeg was een gratis lidmaatschap van de Emerald Club. Dat heb ik dus meteen gedaan. op http://www.nationalcar.com kun je er meer over lezen, ook wat het normale lidmaatschap lost. Echter, dit soort gratis lidmaatschappen worden veel vaker weggegeven, dus een kan lonen om even online te zoeken naar gratis coupons of bijvoorbeeld AAA-kortingen.

Afgelopen zomer heb ik toch thuis een auto geboekt bij holidaycars.nl; ik had een standard size SUV (Chevrolet Blazer) voor 1 week (vlak na Labor Day, in Disney World), inclusief alle verzekeringen, extra bestuurders en 1 tank benzine voor €350; toen ik de auto ging ophalen kreeg ik ook nog een gratis upgrade, dus toen had ik een full size SUV (Dodge Durango 8-cylinder) voor hetzelfde geld.  8)
#9 - 17-10-2004, 09:28 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Jez

En welke verzekeringen nemen jullie er dan bij? Ik schrik me nl elke x weer het leplazerus van de verzekering. Afgelopen x huurden we voor 2 weken een Chrysler C300 voor $240,= Maar met de verzekering erbij kwam het op zo'n $700,= Is nog niet veel voor zo'n luxe bak, maar toch.
#10 - 27-10-2004, 21:36 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ebelix

Ik huur de auto altijd via een hollandse reisorganisatie. Tot nu toe was dat voor mij de goedkoopste optie.

Als ik naar de site van dollar of hertz ga schrik ik altijd van de extra kosten die erbij komen. Dat maakt het altijd duurder dan een auto via een reisorganisatie huren.
#11 - 27-10-2004, 22:06 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

heivalido

Ik koop gewoon een auto hahahahha, ben ik van al het gezeur af  ;) ;D
#12 - 30-10-2004, 11:08 uur

Mississippi

Afgelopen zomer heb ik toch thuis een auto geboekt bij holidaycars.nl; ik had een standard size SUV (Chevrolet Blazer) voor 1 week (vlak na Labor Day, in Disney World), inclusief alle verzekeringen, extra bestuurders en 1 tank benzine voor €350; toen ik de auto ging ophalen kreeg ik ook nog een gratis upgrade, dus toen had ik een full size SUV (Dodge Durango 8-cylinder) voor hetzelfde geld.  8)

Interessante site die holidaycars.nl  :)
Werken ze met andere verhuurders samen of hebben zelf auto's ?

#13 - 09-02-2005, 21:23 uur

Ebelix

Ze hebben geen eigen auto's. Kopen groot in bij eche verhuurbedrijven.
#14 - 09-02-2005, 21:59 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Mississippi

Ze hebben geen eigen auto's. Kopen groot in bij eche verhuurbedrijven.

Dat betekent dat de service en het merk auto zal afhangen van het verhuurbedrijf waar je terechtkomt.

Bij Avis krijg je bv een GM auto en bij Hertz waarschijnlijk een Ford.

Kan jij hier iets over zeggen Frank  ???
#15 - 10-02-2005, 10:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15