Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Auto injector t.b.v pinda-allergie

Discussie gestart

houtsmaaa

Ik ben van plan om mijn autoinjector met adrenaline mee te nemen in mijn handbagage. Heeft iemand hier ervaring mee, en dan bedoel ik dus of dit toegestaan is. I.v.m mijn pinda allergie zou ik deze in het ergste geval nodig hebben. En hoeveel uren van tevoren moet je tegenwoordig op de luchthaven zijn? (NL en SF). Als niemand het weet bel ik anders schiphol wel, misschien de kortste klap?

Groeten ,

Johannes
#1 - 30-03-2010, 19:45 uur

Yessica

Je moet hier 3 uur vantevoren aanwezig zijn! Ook daar trouwens. Het antwoord op je andere vraag heb ik helaas niet...
#2 - 30-03-2010, 19:51 uur



druifje

Misschien ik wel, vraag bij je apotheek een geneesmiddelpaspoort aan waar het op staat, dan denk ik dat het goed moet zijn...
#3 - 30-03-2010, 19:53 uur
Charmed I'm Sure

Jez

3 uur tevoren is als je nog niet bent ingecheckt. Als je thuis online kunt inchecken, hoef je er maar 1 uur tevoren te zijn, om je bagage in te checken.
#4 - 31-03-2010, 21:51 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Porphyria

Waarschijnlijk te laat, maar misschien kan het nog nuttig zijn voor anderen. Ik heb ook een pinda-allergie en dus twee jaar geleden zat mijn auto-injector ook in mijn handbagage. Mijn huisarts had voor mij een attest (in het Engels!) gemaakt waarop stond dat ik die injector te allen tijde bij de hand moet hebben, dus ook in de handbagage. Hij heeft mijn andere medicatie ook bij op het attest gezet.

Bij het inchecken in Brussel, heb ik het meteen ook verteld aan de man die je die vreemde veiligheidsvraagjes stelt. Hij zei meteen dat het oké was en ik moest zelfs mijn attest niet laten zien.

Voor de zekerheid zou ik dus zorgen dat je een attest of zo bijhebt, maar normaal mag het geen problemen geven. In de VS hebben ze trouwens ervaring genoeg met pinda-allergieën.

#5 - 14-12-2010, 16:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15