Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Auto of camper

Discussie gestart

Wop

Even een polletje..

Waar gaat je voorkeur naar uit?

Auto of camper? En vooral waarom?
#1 - 30-09-2015, 07:59 uur

Yessica

Mijn voorkeur gaat uit naar een camper met een auto erachter, mag dat ook?  :P
#2 - 30-09-2015, 08:54 uur



petravv

Absoluut een auto, maar heb geen ervaring met een camper. Het nadeel daarvan lijkt me alleen dat als je daar ergens mee staat je als je bijv uit eten wilt gaan alles weer moet in pakken en met dat gevaarte stad/dorp in moet rijden. Ik vind een keer BBQen leuk maar zou dat niet weken willen doen, en, niet hoeven koken is 1 van de fijne dingen van vakantie voor mij ;)
#3 - 30-09-2015, 11:18 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Chris RTA

Voor mij zeker de auto.
Ook toegegeven dat wij nooit met een camper gereden hebben.

Maar mij lijkt het te veel op kamperen. Je kunt niet overal zomaar parkeren / verblijven. Hoe ga je de grote steden in? Dat is met een auto vaak al een hele opgave. Je zit met het legen en vullen van de water tanks, dat ook alleen op speciale plekken mag/kan. Voor mij te veel gedoe om van mijn vakantie te genieten. Lekker in een hotel en iedere keer een ander hotel met ontbijt.
Een gewone auto is wat makkelijker in de omgang. Hotel heeft waarschijnlijk een iets ruimere badkamer en gratis shampoo. ;)

Voordeel zal zeker zijn dat het goedkoper is. Ook als je bijv. met een ander stel zou gaan. Dan kun je in de camper goedkoper verblijven dan twee hotel kamers te huren.
Als kamperen je ding is, lijkt mij een camper ook super leuk. Het hangt ook af van waar je heen gat denk ik. Als je van Boston naar LA rijdt in 2 maanden tijd. Dan kun je veel voordeel doen met een camper. In de open ruimtes zul je makkelijk dat ding kwijt kunnen en is een fatsoenlijk hotel zoeken wellicht wat lastiger.

#4 - 30-09-2015, 11:53 uur

Cees A

Waar gaat je voorkeur naar uit?  Auto of camper? 
Auto !!

Waarom? 
--- Huurprijs camper en brandstofverbruik maken een campervakantie, zeker voor 2 personen, duur.
--- Bepaalde wegen en/of parken zijn voor campers niet toegankelijk.
--- Campgrounds liggen vaak in the middle of nowhere. Voor ieder wissewasje (restaurantbezoek, winkelen) moet je met die "vrachtwagen" op stap
--- Mijn belangrijkste bezwaar tegen campers:  Ik ben gewoon geen kampeerder...............

Ervaren "camperaars" gebruiken vaak het argument: "als je een keer een campervakantie probeert wil je niet anders meer"
Nou, mijn eerste Amerika-vakantie WAS met een camper. 
Ik heb aan die vakantie 2 dingen overgehouden:
1e:  Een Amerika-verslaving die ons "dwingt" om jaarlijks terug te gaan
2e:  Een afkeer van campers en kamperen.  (ik was al geen kampeerder en ik ben het toen ook zeker niet geworden)

#5 - 30-09-2015, 16:15 uur

Robert

Op zeker de AUTO...........

De redenen waarom niet zijn al uitermate goed omschreven door de vorige post'ers.

Ik weet dat mensen die nog nooit naar de USA zijn geweest vaak het idyllische plaatje in hun hoofd hebben van het reizen met een camper, maar het gemak van een auto is voor mij belangrijker. En heb met beide ervaring gehad. Na die eerste keer met camper de daarop volgende reizen een auto verkozen.

Maar ieder zijn ding, mijn advies is huur een AUTO.....;-)
#6 - 30-09-2015, 17:14 uur

Terpies

Waar gaat je voorkeur naar uit?  Auto of camper? 
Auto !!

Waarom? 
--- Huurprijs camper en brandstofverbruik maken een campervakantie, zeker voor 2 personen, duur.
--- Bepaalde wegen en/of parken zijn voor campers niet toegankelijk.
--- Campgrounds liggen vaak in the middle of nowhere. Voor ieder wissewasje (restaurantbezoek, winkelen) moet je met die "vrachtwagen" op stap
--- Mijn belangrijkste bezwaar tegen campers:  Ik ben gewoon geen kampeerder...............

Ervaren "camperaars" gebruiken vaak het argument: "als je een keer een campervakantie probeert wil je niet anders meer"
Nou, mijn eerste Amerika-vakantie WAS met een camper. 
Ik heb aan die vakantie 2 dingen overgehouden:
1e:  Een Amerika-verslaving die ons "dwingt" om jaarlijks terug te gaan
2e:  Een afkeer van campers en kamperen.  (ik was al geen kampeerder en ik ben het toen ook zeker niet geworden)

Cees heeft mijn gedachten prima verwoord: auto dus!

Liefst een SUV met 4-wheel drive en hoge clearance. Die boeken we dus ook elke vakantie!
#7 - 30-09-2015, 18:47 uur

Pieter79

Auto, zonder meer. De meeste Amerikanen vinden dit ook, dus als ze met hun eigen RV op vakantie gaan dan hebben ze er vaak een auto, ATV of trailer met motor achter hangen. Hoeven ze inderdaad niet voor elke kleine trip met dat gevaarte naar de supermarkt.

Ik kan me wel vinden in het gevoel van kampeerders in de USA; wij doen dit ook af en toe met een vriendengroep en ik kan me niet voorstellen dat een hotel gezelliger is dan lang buiten bij een kampvuur zitten, vaak midden in de mooie omgeving. Diegenen in onze groep met een camper hebben allemaal een trailer of 5th wheel camper, dus iedereen heeft altijd zijn eigen auto.

Nu snap ik wel dat dit niet altijd mogelijk is voor vakantiegangers; wat een mogelijkheid kan zijn is om een blokhut te huren op een campground, en dan een auto huren. Misschien is dat een mooie middenweg.

Gr. Pieter
#8 - 30-09-2015, 19:54 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

peter w

voorkeur? Auto + hotel. MAAR in de kindertijd deden we camper omdat de kinderen makkelijker zelf konden sjouwen op de camping en daar makkelijk aansluiting vonden. En na 25+ jaar hotel deden we verleden jaar een camper wegbrengen Vancouver,BC naar Whitehorse,YT en we vonden dat fantastisch. Een comfortabele hotelkamer op je rug. Met dat comfort willen we wel terug naar Newfoundland en WatsonLake,YT. We hebben gegriezeld van die hotels en/of B&Bs. We hebben gekeken naar een camper in OZ maar dat is voor ons nog slechter dan de slechte hotels in de outback.     

Wij zijn pensionada en willen in ons hotel wel even zitten. Er zijn weinig hotels met 2 (of meer) makkelijke stoelen. Meestal 1 en een burostoel en dat vinden we te weinig
#9 - 01-10-2015, 12:19 uur

Jez

Auto! En om de redenen die Cees beschrijft.

Maar daar nog bovenop: vorig jaar hebben we een rondrit door Lapland gemaakt, waar het meest voorkomende uitzicht zo'n wit flatgebouw voor je neus is. Die flatgebouwen denken allemaal dat ze 10 meter breed zijn en dat ze opstijgen of zo als ze eens gas zouden geven, dus kan je er niet omheen en schiet je niet op. Later zie je ze ergens "gezellig" op een parkeerplaats staan, klapstoeltje en krantje ernaast terwijl de wederhelft de meegebrachte aardappels kookt.... Inderdaad, wij hebben een gruwelijke afkeer van campers gekregen en mogen graag een beetje overdrijven  ;D
#10 - 01-10-2015, 23:51 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

jetusa

Auto EN kamperen mag dat ook?
#11 - 02-10-2015, 01:07 uur

Wop

Auto EN kamperen mag dat ook?

Tuurlijk..  Ik lees graag de "waaroms"
#12 - 02-10-2015, 11:27 uur

Pieter79

Auto EN kamperen mag dat ook?

Kun je misschien uitleggen wat voor jou de plus aan een auto is, en wanneer je een camper verkiest boven een auto?
#13 - 02-10-2015, 22:24 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Pieter79

Auto EN kamperen mag dat ook?

Tuurlijk..  Ik lees graag de "waaroms"

Oeps, had even moeten doorlezen... vraag die ik had stond er al.  :o
#14 - 02-10-2015, 22:25 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Mississippi


De laatste 10 jaar zijn we altijd met de AUTO gegaan, overnachten in hotels of familie.
Als je (puber) kinderen nog meegaan is het heel fijn om met een grote auto (SUV/Van) te rijden en een huis (huizen) te huren zodat de kinderen eigen slaapkamer kunnen hebben.

Daarvoor, met kleine kinderen, hebben we ook met de CAMPER (25ft) gereist. Dit vonden we ook super !!!
Even ingaan op de eerder genoemde Voor- en Nadelen van de camper:

Voordelen:
1) Je kan op de mooiste plaatsen 'in de natuur' overnachten (State Parks, National Parks)
2) Je kan onderweg op een plaats met een mooi uitzicht even stoppen en koffie zetten/lunchen (keuken altijd bij je)
3) Kleine kinderen kunnen altijd naar de WC of luier wisselen.
4) Je hoeft nooit in- en uit- te pakken. Als je stopt, een paar slangen + electra aansluiten, en klaar
5) 's Avonds lekker met z'n allen rond het kampvuur zitten in een park is fantastisch
6) Parkeren bij een supermarkt is in USA geen probleem, je hoeft dat ook niet iedere dag te doen
7) Kinderen vinden het leuk om aan 'tafel' te zitten tijdens het rijden en kunnen daar hun eigen 'ding' doen

Nadelen:
1) Rijden in grote steden kan, maar daar parkeren is lastig
2) Je moet wennen aan de afmeting (hoogte!) van de Camper.
3) Als je een plaats wil in een populair park moet je niet later dan 3-4pm arriveren.
4) Je gaat niet naar een restaurant maar eet in de camper ;-)
5) mensen die achter je rijden zien niks meer, Je hebt zelf wel een mooi uitzicht.
6) Het is aan te raden om per dag max 200 - 300 miles rijden. Daar moet je de route op aanpassen.




#15 - 03-10-2015, 09:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15