Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

auto of camper?

Discussie gestart

jacq72

Als nieuwkomer hier meteen de volgende vraag:
Wij gaan van25-5 t/m 9-6 rondreizen van LA-Grand Canyon-Yosemite-LA (met nog diverse tussenstops uiteraard).
Nu waren we van plan om een auto te huren en hotels te zoeken (in 2002 in Florida ook zo gedaan), maar ik begin toch te twijfelen over het huren van een camper...
Dit keer hebben we onze zoon van (dan net) 4 mee, en het niet steeds in- en uitpakken lijkt mij ook wel prettig.
Ik ben echter de enige van ons 2 met een rijbewijs, en zie toch wel een beetje op tegen het rijden met zo'n joekel (<25 ft wat mij betreft). Hoe makkelijk gaat dat?
Ik hoor graag jullie argumenten voor/tegen een camper/auto!!
Alvast bedankt!
#1 - 27-01-2008, 21:27 uur
« Laatst bewerkt op: 27-01-2008, 22:33 uur door jacq72 »

babarage

ik heb nooit problemen gehad met het rondrijden met de camper vanwege de maat van zo'n ding.  de wegen zijn over het algemeen breder en de parkeerterreinen groter (en zeker bij attracties er op ingericht) dus echt gepriegel dat kan het probleem niet zijn.  bij de c25 had ik wel problemen dat ik met mijn korte benen (ik ben 1.65) wat moest strekken om bij de pedalen te komen :).  verder ken je de voor en nadelen van de camper wel denk ik:

je hoeft niet steeds in en uit te pakken, geen gesjouw met koffers, je eigen huissie bij je, niet persé elke dag uit eten gaan, makkelijk kunnen stoppen voor een zelfgezet bakkie koffie en overnachten in de natuur.

maar je moet wel met de hele camper op pad als je 's avonds ff wegwil, tis in steden wat onhandig (hoewel ik daar nooit echt last van gehad heb), die dingen zuipen als een ketter ( de auto's zijn ook niet super zuinig maar al weer snel een stuk beter dan een camper) ennuh meer nadelen kan ik niet bedenken.  nou vooruit, ik vind het altijd wat jammer dat er niet altijd een tv in zit (of bijna nooit) ik vind het namelijk ook altijd fijn om amerikaanse tv te kijken (maar ik neem nou ene laptop mee waar ik misschien nog een kabelkaart in stop zodat ik tv kan kijken via de laptop).

ik kom op meer voor dan nadelen uit maar ik mag ook heel graag met de auto op stap gaan ;).
#2 - 27-01-2008, 21:43 uur

Hans B

Als "ervaren" camperreiziger zou ik zeggen :
Voor 14 dagen neem een auto met motels.

Hans
#3 - 29-01-2008, 09:19 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

arizona

Beste mensen,
Zoals hierboven gezegd: de flexibiliteit van een camper t.o. het gemak (rijden en motels o.i.d.) van een auto (kort door de bocht samengevat).

Ik neig naar het compromis voor onze (2) tocht naar de midwest: een mini-camper of een soort bestelbus met matras en wat kampeerspullen.
In Europa ook wel zo gekampeerd (in een VW-bus).
Ook omdat we liever in de natuur staan dan in de vuurlinie van een shoot out in Cody, WY.

Klopt mijn gedachte dat:
-je in de toeristengebieden (Yellowstone, Badlands) makkelijker een plek vindt zonder reserveren (flexibel) op een aardie camping bv. NPS in Cooke City of Cedar Pass?
-de tussenliggende afstanden veel soepeler rijdt dan met een  camper? (In mijn geval: Bismarck, ND----Yellowstone/Gr Tetons---Black Hills/Badlands----en via de Native American Scenic Byway, terug naar Bismarck
-de natuur-locaties het bijna altijd winnen van de motels, lodges en cabins?

En de kosten
relatief dure overnachting en goedkopere auto versus goedkoop overnachten en wat duurder (?) eenvoudig busje, of mini-camper, met extra mogelijkheid voor eigen 'catering'.

Voioralsnog vind ik op het web geen maatschappijen die de eenvoudige (en kleine) camper verhuren. Kan ook aan locatie liggen: Bismarck of Dickinson, ND

Vriendelijke groet, Arie
#4 - 09-03-2008, 15:30 uur

Hans B



Hallo Arie, ik denk dat je zoiets (foto) bedoelt.
Ik heb geen idee of er maatschappijen zijn die dit verhuren.
De grote maatschappijen (RoadBear, CruiseAmerica, ElMonte) in ieder geval niet.

Binnen de grenzen van een Nationaal Park mag je niet "vrij"staan.
Je bent verplicht op een camping te gaan.
Wij kamperen met onze iets grotere camper (foto hiernaast) vrijwel altijd bij Wal*Mart of op een kerk/schoolplein.

Als je je route omkeert (Wyoming, South Dakota, North Dakota), is deze grote jongen deze zomer in de aanbieding.  ;)

groet, Hans
#5 - 11-03-2008, 12:47 uur
« Laatst bewerkt op: 11-03-2008, 12:52 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Britt

Als "ervaren" camperreiziger zou ik zeggen :
Voor 14 dagen neem een auto met motels.


Ik ben van plan samen met mijn vriend door het westen van Amerika te trekken, de planning is toch wel zo'n 1,5-2 maand.
We willen de steden (san fransisco, san diego, LA, Las Vegas etc maar ook de nationale parken gaan bezoeken)
Weet iemand hier misschien tips te geven over de keuze auto/camper? Vooral mbt het kostenplaatje..!


#6 - 11-03-2008, 14:46 uur

arizona

Britt schrijft:
Weet iemand hier misschien tips te geven over de keuze auto/camper? Vooral mbt het kostenplaatje..!

Kijk daarvoor op het Thorn Tree Forum van de Lonely Planet site, branch USA.
Bij de FAQ's vind je enkele relevante items:
Zie daarvoor
FAQ 150 Rent-a-car
FAQ 188 en 196: Rent-a-campervan
A.
#7 - 19-03-2008, 17:48 uur

F350-maniac

arizona wij zijn helemaal enthousiast over deze kleine campers, inmiddels rondgetoerd met zowel de campervan als met de truckcamper (pickup met opbouw) en willen niks anders meer.
Echter wij kunnen ze in de USA niet vinden, daarom vorig jaar begonnen in Calgary bij Fraserway de truckcamper opgepikt en daarna lkkr afgezakt door de rockies en via de kust omhoog helemaal super (we hadden dan ook wel 7 weken  ::)
Volgend jaar willen we weer met die truckcamper dus beginnen we in Toronto en zakken vandaar af tot aan New Orleans denk ik wel en dan weer langzaam omhoog (ja weer 7 weken sorrie  ::)
succes met zoeken !
#8 - 27-03-2008, 12:13 uur
2007 - Calgary - Rocky Mountains - Las Vegas - Los Angeles - San Francisco - Calgary

arizona

Dank Arnhem, dat zoeken - zegt ook mijn familie in Bismarck - heeft helaas nog niets concreets opgeleverd.Wel zag in op een andere topic mogelijkeden voor een campoervan in Seattle en LA.
Zeven weken, geen sorry. Gelijk heb je, als het kan, dan goed doen!
Veel plezier.
Arie (ex-Arnhemmer)
#9 - 02-04-2008, 20:04 uur

Chantelle

Wij gaan met een bijna 4 jarige en een bijna 6 jarige ongeveer dezelfde route afleggen als jullie. Voor ons stond het meteen vast: het wordt een camper. De jongens vinden het geweldig en mij lijkt het heerlijk dat ze iedere avond in hetzelfde bed slapen, niet hoeven te slepen met koffers, lekker kunnen spelen aan het tafeltje in de camper, veel speelgoed mee kunnen nemen en lekker kunnen banjeren rondom de camper als we in een Nationaal Park of op een camping staan. Ook hebben ze heel veel zin in kampvuurtjes. Zelf lijkt het me ook heerlijk om te kunnen kiezen of je 'thuis' eet of uit eten gaat. Restaurant duurt toch altijd iets langer en de kinderen komen dan toch iedere avond iets te laat in bed. Wakker worden en bij de picknicktafel ontbijten. Een boterhammetje smeren als je trek krijgt. Zelf vind ik het geweldig om midden in de prachtige natuur te staan ipv in een hotel te slapen.
#10 - 09-04-2008, 11:29 uur

Swissdutchie

Kijk voor een uitvoerige discussie over de voor en nadelen van een camper ook eens op onze weblog. Je komt er door het wereldbolletje hiernaast onder mijn naam aan te klikken en vervolgens naar het hoofstuk 'camper' te gaan.
Groetjes,
Franziska
#11 - 10-04-2008, 00:00 uur



arizona

Franziska & Klaas, realistische en dus nuttige info over wel/geen camper.
We zitten nog steeds in dubio maar ik neig ook naar jullie oordeel door alle nadelen: een auto of een minivan.
(twee weken, twee personen, medio juni, Yellowstone en Badlands, vanuit Bismarck)
Dank!!!
Arie
#12 - 15-04-2008, 19:50 uur

Swissdutchie

Graag gedaan Arie! Het is altijd leuk, als je met je eigen ervaringen andere verder kunt helpen bij de planning van hun reis.
Veel succes met de verdere planning en alvast een hele prettige reis toegewenst! Het wordt vast heel mooi!
Groetjes,
Franziska

PS: Met de hoge benzineprijzen van tegenwoordig moet je zeker ook rekening houden met de 'dorst' van je auto / camper. Met name de grotere modellen campers lusten nog wel wat en zijn dus in verhouding tot een gewoon personenauto nu nog duurder.
#13 - 16-04-2008, 00:14 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15