Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

auto vergelijk

Discussie gestart

sancus

Eind juni ga ik voor de eerste keer naar amerika, eerst een week san fransisco voor javaOne en daarna nog 3 weken rondreizen. Voor die laatste drie weken wil ik een auto gaan huren, nu ken ik alleen de types auto die ze daar hebben niet. Weet iemand een site waar de types vergeleken worden met auto's die in nederland te koop zijn, of weet iemand vergelijkbare types voor de volgende auto's?

Chevrolet Metro(economy)
Chevrolet Cavalier(compact)
Pontiac Grand(midsize)
Buick Century(full size)
Buick LeSabre(premium)
Pontiac Montana (minivan)

#1 - 28-04-2005, 11:27 uur
Helaas weer terug :(gelukkig hebben we de foto's nog

BbimmerR

Even een kleine vergelijking:

Chevrolet Metro(economy) - Opel Corsa
Chevrolet Cavalier(compact) - Opel Astra
Pontiac Grand(midsize) - Opel Vectra
Buick Century(full size) - Opel Omega
Buick LeSabre(premium) - Audi A6?
Pontiac Montana (minivan) - Volkswagen Sharon?

Als ik er naast zit, dan hoor ik het wel
#2 - 28-04-2005, 13:07 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

Chiefram

Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden! LOL!

Maar wat een sprong zeg, zo tussen de Opel ineens een dure luxe Audi, haha...
#3 - 28-04-2005, 15:45 uur

BbimmerR

Zeker een sprong ja, maar ik kon even geen andere auto's bedenken  ???
Je moet het maar een beetje met een natte vinger nemen  ;D
#4 - 28-04-2005, 16:22 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

Loek

Chevrolet Metro(economy)

Deze zie je in NL ook waarschijnlijk.  Het de US versie van een Susuki Swift

#5 - 28-04-2005, 17:46 uur

sancus

Onwijs bedankt! Ik denk dat een pontiac grand wel groot genoeg is :)
#6 - 01-05-2005, 12:34 uur
Helaas weer terug :(gelukkig hebben we de foto's nog

sancus

Ik heb net bij avis gekeken en die heeft weer andere types. Weet iemand ook vergelijkingen voor de volgende types?
Chevrolet Monte Carlo
Chevrolet Impala
Pontiac Vibe
#7 - 01-05-2005, 12:41 uur
Helaas weer terug :(gelukkig hebben we de foto's nog

Chiefram

Ik denk dat je het beste die auto's merk voor merk met bijvoobeeld de image zoekfunktie van Google kunt opzoeken, dan heb je gelijk de plaatjes enzo erbij.
#8 - 01-05-2005, 16:25 uur

sancus

Het probleem met de plaatjes is dat het dan heel moeilijk is om het verschil te zien. Als ik een foto zie van een polo en een golf, dan kun je daar het verschil niet echt van afleiden. Van daar mijn vragen.

Hopelijk weet iemand vergelijkende typen uit europa  ;D
#9 - 01-05-2005, 21:48 uur
Helaas weer terug :(gelukkig hebben we de foto's nog

Chiefram

Heel simpel:

Je neemt het lijstje hierboven, welke gjvisser heeft geantwoord. Voor elk type auto gebruikt de verhuurder een 'klasse'. Dit wordt aangegeven met bijvoorbeeld klasse D, E, F etc. of ze gebruiken termen zoals Economy, Mid size, Full size, Luxury, etc...

Deze termen, klassen komen overeen met elke verhuurder, dus welke auto ze ook al voorbeeld geven, kijk naar de klasse en dan vervolgens naar het lijstje van gjvisser.

 ;)
#10 - 01-05-2005, 22:56 uur

Bakvet

Je kan bij www.cars.com de optie research kiezen. Dan zie je dat een Chevrolet MC een tweedeurs uitvoering is van de Impala. Beide hebben zes cylinders, in autohuurtermen zijn het zogenaamde Full Size cars.

De Pontiac Vibe heeft vier cylinders.  Ik denk dat je 'm met de nieuwe Astra moet vergelijken.

Je krijgt trouwens toch meestal een andere auto dan op de website staat aangegeven. Als het prijsverschil klein is zou ik de grootste auto nemen. Die wagens hebben net iets meer overbodige toeters en bellen. Leuk toch voor de vakantie?
#11 - 01-05-2005, 22:57 uur

DennisH

OK,

Dus als ik een Chevrolet TrailBlazer reserveer dan kan ik ook 1 van de volgende auto's krijgen :

2005 Chrysler Pacifica
2005 Ford Explorer
2005 Ford Explorer Sport Trac
2005 Isuzu Ascender
2005 Jeep Grand Cherokee
2005 Mitsubishi Endeavor
2005 Nissan Murano
2005 Nissan Pathfinder
2005 Toyota 4Runner

Welke is het meest waarschijnlijk om te krijgen ??? Zelf gok ik op de Explorer.
#12 - 12-05-2005, 09:51 uur

Mississippi

Hangt af van de verhuurder. Bij Hertz kreeg ik altijd een Ford Explorer of een Chevrolet Trailblazer (zijn vergelijkbaar). Bij Dollar kan je op een Jeep Cherokee rekenen.


Met een Chevrolet Trailblazer van Hertz op een -dirt road- in Texas
#13 - 12-05-2005, 10:00 uur

Chiefram

Ik zou dan toch gaan voor de Ford Explorer of de Chevy Trailblazer, omdat die echt ruimer en groter zijn dan de Jeep Cherokee's. (Ook al rijdt de Jeep niet verkeerd hoor)!

 ;)
#14 - 12-05-2005, 15:47 uur

Bakvet

Hangt inderdaad voor een deel van de verhuurder af. Hertz is van Ford dus dat verklaart waarom je meestal een Ford krijgt. Avis en Alamo verhuren meestal GM. Dollar heeft veel auto's van Daimler Chrysler.

Als je echt van plan bent om serieus off road te gaan (zou ik niet aanraden want je sloopt er de auto mee en huurauto's hebben  snelwegbanden i.p.v. harde terreinbanden) is een Jeep Grand Cherokee vanwege z'n beperkte afmetingen en hoge onderkant juist wel een goede keus. Een "all wheel drive" als de Pacifica is daar niet geschikt voor. Die is meer voor in de stad en in de sneeuw.

Tegenwoordig zie je vaak van die All Wheel Drives die ze als SUV verhuren. Prachtige auto's voor in de stad. Ik blijf altijd express een paar dagen in de stad waar ik start, zodat ik de wagen nog kan omruilen als ze geen goede 4x4 SUV beschikbaar hebben op het moment dat ik hem ophaal. De laatste drie keer was dat het geval.
#15 - 12-05-2005, 21:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15