Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Automatische koppeling

Discussie gestart

F350-maniac

jaja nog 2 maanden dan is het zover  ;D dan mogen ook wij eindelijk weer

toch nog een vraagje waar we altijd te laat aan denken, hoe zit het nou met die automatische koppelingen? We gaan dit jaar de Rockies in dus met name omhoog en omlaag kan ik me zo voorstellen dat je um niet altijd in D moet hebben.
Maar wanneer gebruik je wat (de R kan ik zelf nog wel bedenken  innocent) en wat is het principe achter de 1 en de 2 want daar gaat het dan natuurlijk om.

Hoop dat een paar doorgwinterde campergasten me hier nog even op weg kunnen helpen !  Alvast bedankt wederom, hoop dat nog niet iedereen al weg is  ::)

Ewoud
#1 - 04-07-2007, 11:45 uur
2007 - Calgary - Rocky Mountains - Las Vegas - Los Angeles - San Francisco - Calgary

BbimmerR

P = Parkeerstand
R = Achteruit
N = Neutraal
D = 1e tot en met 4e versnelling
3 = 1e tot en met 3e versnelling
2 = 1e tot en met 2e versnelling
1 = 1e versnelling

Stand 1, 2 en 3 heb je eigenlijk niet nodig, want gewoon met de D stand werken is vaak voldoende.
#2 - 04-07-2007, 14:25 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

F350-maniac

thnx GJ maar hoe zit het dan als ik zoals ik "normaal" doe op de motor wil remmen als ik naar beneden rij vanaf x.000 meter hoog, hoe doe je dit met een automatische koppeling? of als je steil omhoog moet en je wil wat extra power hebben als je teveel terugzakt? ga ik dan van D naar...?
had ik 20 jaar geleden best een lesje aan kunnen besteden  bloos
#3 - 04-07-2007, 14:40 uur
2007 - Calgary - Rocky Mountains - Las Vegas - Los Angeles - San Francisco - Calgary

BbimmerR

thnx GJ maar hoe zit het dan als ik zoals ik "normaal" doe op de motor wil remmen als ik naar beneden rij vanaf x.000 meter hoog, hoe doe je dit met een automatische koppeling? of als je steil omhoog moet en je wil wat extra power hebben als je teveel terugzakt? ga ik dan van D naar...?
had ik 20 jaar geleden best een lesje aan kunnen besteden  bloos

Ja dan kun je het volgens mij wel de 2 of 3 stand gebruiken, want in de D remt de auto niet op de motor af. Met stand 2 en 3 wel lijkt mij wel (heb ik helaas geen ervaring mee). anders gewoon het remmetje gebruiken.

Als je overigens steil omhoog gaat en de snelheid wordt minder, dan trap je gewoon het gas wat meer in, als de auto dan voelt dat het vermogen zakt, dan schakelt deze automatisch naar een lagere versnelling.
#4 - 04-07-2007, 15:14 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

USofA

Is dus toch wel iets anders dan de Europese automaat.
Hier ken ik alleen N, P, D, L en R
#5 - 04-07-2007, 15:25 uur

Willem goes Miami

Even in de gaten houden, wanneer je echt gaat klimmen zet de automaat even een standje lager.
Als je alleen D hebt dan is er verder niets, echter als je ook kunt selecteren naar 4/3 dan dat liever doen anders gaat de rotzooi aan de kook.
Kijk maar eens hoeveel grote automaten langs de kant staan met kokende motor. Beter een iets hoger toerental draaien dan constant heen en weer schakelen.

De D is echt het beste voor de snelweg en 4/3  of lager voor het echte berg werk.
#6 - 04-07-2007, 16:17 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

Traveller

Bij het dalen beslist de 3 en 2 gebruiken, anders gaan je remmen eraan! En inderdaad, als het erg stijgt is het ook geen luxe om gebruik te maken van de bergversnellingen. Nog een tip wanneer de moter te warm wordt: alle KACHELS voluit aan!! Dit werkt echt (weten we uit ervaring....) Het is even zweten, maar altijd beter dan langs de kant staan toch?
#7 - 05-07-2007, 12:51 uur

F350-maniac

mooi zo toch een hoop nuttige tips  ;) waarvoor dank !

met zweten zal wel meevallen aangezien we er pas eind september/begin oktober zijn, dus de hitte hebben we wel gehad. Knal gewoon alles vol open als het moet idd.
#8 - 05-07-2007, 14:21 uur
2007 - Calgary - Rocky Mountains - Las Vegas - Los Angeles - San Francisco - Calgary

BbimmerR

Leuk dat je ook eind september/ oktober gaat.
Ik heb je route even bekeken en 'wij' overlappen veel plekken, dus grote kans dat wij jullie kunnen tegenkomen  :)
(het wereldje is immers erg klein)
#9 - 05-07-2007, 14:58 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

Vegas

Het valt wel mee met de steilheidsgraag (of hoe noem je dat). De Rockies zijn dan wel hoog, maar de wegen gaan niet heel erg stijl omhoog of omlaag.
Bij Estes Park (ik weet niet of je daar komt) zitten wat steile stukken en net buiten Denver ook.
Ik heb dan wel geen camper ervaring, maar volgens mij moet het geen enkel probleem zijn om de D te (blijven) driven.
#10 - 06-07-2007, 11:22 uur

Jasmino

Nou, volgens mij is het wel belangrijk om de 1, 2 of 3 te gebruiken, vooral bij het dalen van een steile berg. Als je dat in de D doet, moet je steeds remmen om snelheid te verminderen en daardoor worden de remmen heet. En als die verbranden, heb je dus geen remmen meer  :o

Dat is dus de reden dat je vaker van die gravelstukken tegenkomt halverwege de berg, waar je kunt "uitrollen" als de remmen het niet meer doen. Er staan op sommige stukken ook borden dat je je remmen moet testen....... Niet in de D van een steile berg af, dus!
#11 - 06-07-2007, 12:07 uur
Groetjes, Jacqueline


Lees ook mijn weblog.
Op mijn log vind je in de sidebar ook een link naar onze reisverhalen en (vakantie)foto's.

Vegas

Citaat
Nou, volgens mij is het wel belangrijk om de 1, 2 of 3 te gebruiken, vooral bij het dalen van een steile berg. Als je dat in de D doet, moet je steeds remmen om snelheid te verminderen en daardoor worden de remmen heet. En als die verbranden, heb je dus geen remmen meer 

Dat is dus de reden dat je vaker van die gravelstukken tegenkomt halverwege de berg, waar je kunt "uitrollen" als de remmen het niet meer doen. Er staan op sommige stukken ook borden dat je je remmen moet testen....... Niet in de D van een steile berg af, dus!

Je hebt helemaal gelijk.
Ik bedoelde eigenlijk alleen maar dat volgens mij de wegen rondom de Rockies, over het algemeen, niet heel erg stijl zijn....
#12 - 06-07-2007, 15:49 uur

F350-maniac

 2006-01 lol ik hoop de grindbakken toch over te slaan hoor en de omgeving Denver pakken we dit keer niet mee dus wie weet valt het idd mee met de hele steile stukken

GJ wij zijn te herkennen aan het type camper zoals op ons fotootje het zou wel een stunt zijn als we elkaar tegenkomen, we hebben er echt ongelovelijk veel zin in het is echt aftellen geblazen nu hoor, over 2 weken mijn rekening betalen  nog haha dat is nog wel even slikken....
#13 - 09-07-2007, 07:18 uur
2007 - Calgary - Rocky Mountains - Las Vegas - Los Angeles - San Francisco - Calgary

BbimmerR

GJ wij zijn te herkennen aan het type camper zoals op ons fotootje het zou wel een stunt zijn als we elkaar tegenkomen....

Ik ga er in ieder geval op letten  ;D
#14 - 09-07-2007, 09:12 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

DennisH

Remmen op de motor, terugschakelen dus, rijdt ook rustiger.
De auto 'hangt' dan als het ware tegen de motor aan.
Wij doen niet anders, ook niet met handgeschakeld, en zeker niet met die zware SUV's in amerika.
We zijn redelijk wat steile paden in parken afgegaan en proberen meestal op de motor te remmen.
De gewone remmen blijven dan koud en zijn altijd beschikbaar voor een noodstop.

In Death Valley staan er zelfs borden dan je niet op de rem moet afdalen. De schijven worden dan zo heet dat ze gras in de brand kunnen steken als je de auto erop zet. En de remvloeistof kan gaan koken en dan worden de remmen sponzig. Maar dan moet je het wel bont maken.

Gewoon proberen, veel plezier  ;)
#15 - 09-07-2007, 11:10 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15