Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Autostoeltje meenemen, huren of kopen

Discussie gestart

Dirc

Wat is jullie ervaring hiermee?

Als ik een autostoeltje van huis meeneem moet ik mijn peperdure, net nieuwe stoeltjes meenemen. Je weet dan niet wat er onderweg mee gebeurt en eigenlijk rij je dan de rest van de tijd met stoeltjes die wellicht een keer gestuiterd zijn.

Dan heb je de optie om deze te huren natuurlijk. Naast dat dit overpriced is lees ik vaak dat mensen dan regelmatig totaal versleten of smerige stoeltjes krijgen. En ook bij deze weet je niet wie er allemaal in gezeten heeft en hoe men er mee om gegaan is.

De veiligste zou dan zijn om in de Wallmart een stoeltje te kopen. Echter, hoe kom je daar? Zodra ik bij de rental de auto heb gehaald mag je dus niet met de kleine los naar de wallmart rijden. Dit is in mijn geval in San Diego en toch een klein kwartiertje rijden.

Iemand suggesties?
#1 - 15-01-2017, 18:01 uur

Terpies

Misschien even alleen op en neer naar de Walmart? Of even een dag een stoeltje huren en gelijk eentje gaan kopen bij Walmart?

Edit: volgens mij mag je (gratis) een baby stoeltje inchecken als extra bagage? Als je zorgt voor een goede verpakking moet dat toch weinig problemen opleveren met je eigen stoeltje? Onze zoon heeft dat ook gedaan toen hij naar NL kwam met zijn kleine mannetje.

Je weet dan iig zeker dat de kwaliteit van de stoel goed is, de kleine echt veilig zit, en het scheelt je een hoop geld....
#2 - 15-01-2017, 19:02 uur
« Laatst bewerkt op: 15-01-2017, 19:07 uur door Terpies »

Dirc

Misschien even alleen op en neer naar de Walmart? Of even een dag een stoeltje huren en gelijk eentje gaan kopen bij Walmart?

Edit: volgens mij mag je (gratis) een baby stoeltje inchecken als extra bagage? Als je zorgt voor een goede verpakking moet dat toch weinig problemen opleveren met je eigen stoeltje? Onze zoon heeft dat ook gedaan toen hij naar NL kwam met zijn kleine mannetje.

Je weet dan iig zeker dat de kwaliteit van de stoel goed is, de kleine echt veilig zit, en het scheelt je een hoop geld....

Dat klopt, maar de verkoper gaf mij aan dat als een maxi-cosi of autostoel stuitert, dat er ook aan de binnenkant bescherming kapot kan gaan. Die zie je dan niet maar heeft wel consequenties voor de veiligheid. Daar zit ik niet op te wachten met onze nieuwe stoelen. Die dingen kosten geen 2 tientjes.
En tja, op het vliegveld wordt er nogal eens met je spullen geslingerd, of je deze nu gesealed zijn of niet.

De optie van 1 dag huren of op en neer rijden is inderdaad nog wel aardig. Ook mogelijk zou zijn als mijn vrouw en kind een taxi nemen.
#3 - 15-01-2017, 19:17 uur

Jimmy

Hallo

Ik heb gehoord dat er maatschappijen zijn waar je je eigen autostoeltje mee aan boord mag nemen zodat je kind tijdens de vlucht heerlijk kan zitten en slapen in zijn/haar vertrouwde stoeltje. Dat kan afhankelijk zijn van het feit of je voor je kind een eigen stoel reserveert of niet. Waarschijnlijk moet het ook aan bepaalde afmetingen voldoen, dus je zou eens kunnen informeren bij de maatschappij waar je mee vliegt.

Groetjes
#4 - 15-01-2017, 22:09 uur

jetusa

Of goed verpakken in een grote tas, dus niet het stoeltje alleen sealen in plastic maar in een grote tas stoppen en rondom verpakken met kleding, handdoeken, slaapzak, noem maar even wat dingen die je toch mee zou nemen.
Dat kost je dan 1x bagage van je toegestane hoeveelheid of  je koopt 1 stuks bagage bij, als je dat vooraf doet is dat aan kosten voor  heen en terug misschien net zoveel  als daar nieuw kopen (en scheelt de taxi rit van moeder en kind).
#5 - 15-01-2017, 22:51 uur

Dirc

Ik mag sowieso een autostoel en (paraplu)kinderwagen inchecken, dat is het probleem niet.
Maar als je een autostoel verpakt heb je geen garantie dat hij stuitert natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat je dat niet zo'n probleem vind als je een goedkopere aanschaft speciaal voor de vliegreis bijvoorbeeld, maar als je je stoel die je thuis ook dagelijks gebruikt meeneemt is dit toch een ander verhaal denk ik.

Je autostoel mag pas mee in het vliegtuig als je
-een stoel geboekt hebt
-hij goedgekeurd is volgens de FAA of TÜV.

Helaas hebben wij een maxi-cosi axiss die dat niet is en hebben we geen eigen stoel geboekt omdat ze pas 1 jaar is.
#6 - 16-01-2017, 09:11 uur

Dirc

Voor wat betreft de wrapping service, Schiphol heeft die wel, maar Phoenix, vanwaar wij terugvliegen niet.
#7 - 16-01-2017, 09:51 uur

jetusa

Oke, dus conclusie:

* niet mee de cabin in want je hebt geen eigen stoel voor de kleine
* sealen en inchecken doe je liever niet vanwege mogelijk stuiteren van duur nieuw stoeltje
* huren liever niet vanwege kosten en wat er is er al mee gebeurd

blijft over:
* inpakken en inchecken als bagage, binnen vrijstelling of extra bagage bijkopen
* ter plaatse kopen, en dan de bijkomende vraag hoe naar 1e hotel te komen dan wel naar dichtstbijzijnde hotel,
antwoord daarop: moeder en kind met taxi of moeder en kind op vliegveld laten wachten en alleen snel naar een winkel voor de aankoop.

#8 - 16-01-2017, 12:26 uur

Dirc

Citaat
blijft over:
* inpakken en inchecken als bagage, binnen vrijstelling of extra bagage bijkopen
* ter plaatse kopen, en dan de bijkomende vraag hoe naar 1e hotel te komen dan wel naar dichtstbijzijnde hotel,
antwoord daarop: moeder en kind met taxi of moeder en kind op vliegveld laten wachten en alleen snel naar een winkel voor de aankoop.

De fabrikant (in dit geval dus maxi-cosi) adviseert om niet je eigen stoel mee te nemen omdat er ook totaal andere eisen gelden in USA, zelfs per staat. Inpakken en inchecken geeft nog steeds het gooi-risico.

Dus de tweede optie lijkt de beste. Ofwel op en neer naar Walmart, ofwel taxi.
Taxi kost zo'n 50 dollar volgens mij. Op en neer rijden kost aardig wat tijd omdat we meer boodschappen nodig zullen hebben.
#9 - 16-01-2017, 13:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15