Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

autostoeltjes regelen voor campertrip kind 4 jaar en 1 jaar.

Discussie gestart

NoordOost

Over 2 weken vertrekken we voor een campertrip naar Amerika (de route hoop ik deze week even in de groep te gooien voor tips).
Nu hebben we 2 dochters, een van 4 jaar en een van 1 jaar. We weten al heel lang dat stoeltjes niet mee te huren zijn in campers en zijn al even op zoek. Nu willen we er alleen niet teveel geld aan uitgeven, want na de reis gaan die dingen waarschijnlijk de kliko in.
We zoeken online, van E-Bay tot warenhuizen, om het vast op te sturen naar een vriend in L.A. waar onze reis start.

Is het online duurder of goedkoper dan ter plekke in een Target of een dergelijke zaak? En zijn er mensen die weten hoe je er toch nog iemand een plezier mee kunt doen? Liefst natuurlijk doorverkopen omdat we de camper maar 19 dagen hebben. Het doet nu al zeer om te bedenken dat zo'n stoel niet hergebruikt wordt.
We hebben zelfs overwogen om ze als bagage zelf mee te nemen, maar dat moeten we eigenlijk niet willen.

Zijn er tips, of moeten we ons erbij neerleggen dat het niet anders is en online kopen/ daar kopen?

Alvast bedankt!

groetjes, Olga (NoordOost)
#1 - 12-09-2017, 15:58 uur

Cees A


Lees even goed de regels voor het vervoeren van kinderen in een auto (of camper)
Deze regelgeving kan per staat verschillen.   Linkje: --->  http://www.ghsa.org/state-laws/issues/Child-Passenger-Safety
Klik op het plusteken achter de naam van de staat om per staat de regelgeving te bekijken.

Californie bijvoorbeeld heeft op dit gebied onlangs "de puntjes nog eens extra op de i gezet"
Kinderen onder de 2 jaar moeten daar vervoerd worden in "rear facing" kinderstoeltje.   (forumlid Dirc weet daar alles van !!!!! )
Dat soort stoeltjes moet worden vastgezet met een 3-punts gordel.
Probleem is nu dat de meeste campers achterin geen 3-puntsgordels hebben.
Hoe het met jullie camper is weet ik niet, maar het zou niet verkeerd zijn als je daar eens achteraan ging.

#2 - 12-09-2017, 16:58 uur

Dirc

Ik heb hier inderdaad al vaker over geschreven.
Wij hebben onze Nederlandse stoeltjes om meerdere redenen niet meegenomen
1. Je weet niet hoe men er mee omgaat in het vliegtuig
2. Je weet niet wat daar de regelgeving is omtrent jouw stoeltje, ook al heb je de meest luxe of dure. Veel mensen zeggen dan 'ach dat zal wel loslopen, mijn kind is toch veilig'. Dat klopt wellicht wel maar als er iets gebeurd kun je wellicht de discussie met een agent of verzekeraar aangaan en of je daar dan zin in hebt?

Dus dan kom je op het punt dat je beter daar een stoeltje kan regelen.
1. Huren. Ook hier weet je niet wat er door anderen gebeurd is met dit stoeltje. Als iemand het maar een keer verkeerd heeft laten vallen kan er ergens een scheur zitten die je niet ziet en is het dus onveilig.
2. Kopen. Gewoon je eigen stoeltje bij de Wallmart of Target kopen. Een goedgekeurd stoeltje koop je al voor zo'n $40. Enige nadeel is dat je je kind niet 'even' op schoot mag vervoeren naar de supermarkt natuurlijk.

Kortom, je moet altijd keuzes maken. Wij kozen ervoor om 1 dag een huurstoeltje mee te nemen en de volgende dag zelf een stoeltje te kopen en het huurstoeltje terug te brengen. Dit kan natuurlijk alleen maar als je langer dan 1 dag op je aankomstplek verblijft.
Je kan ook op de dag van aankomst even op en neer rijden.

Uiteindelijk kom je dan op het volgende probleem. Je hebt nu dus een stoeltje. Of in jullie geval 2. Wat doe je ermee?
Wij hebben deze keer het stoeltje mee naar huis genomen omdat we deze gratis mochten inchecken. Er komt dan een speciale sticker op dat het een carseat is, maar of dat garantie geeft dat men er voorzichtig mee omgaat is maar de vraag.
Je zit dan thuis dus met een extra stoeltje en wellicht mag je een volgende keer niet gratis inchecken en kost dat dus een koffer die je thuis moet laten (die situatie zit ik nu in).
Dus aanvullend zijn mijn vragen aan meelezers:
-Stel je wilt je stoeltje de laatste dag of op het vliegveld weer kwijt, hoe doe je dat? Je kan hem niet zomaar in een hoek dumpen zonder als verdachte te worden gezien natuurlijk.
-Stel je beslist op je volgende reis datzelfde stoeltje weer mee te nemen (en eventueel een koffer thuis te laten) mag je deze dan volproppen met kleding of andere spullen?

By the way nog een kleine tip:
Wij hebben een Deryan tentje, dat is voor je kind van 1 een uitvinding. Aangezien je die (denk ik) niet op een groot bed wilt leggen en je weet niet in wat voor staat je de campingbedjes aantreft natuurlijk.
#3 - 12-09-2017, 20:03 uur

Cees A

Ik heb nog wat gezocht en vond o.a. dat Apollo vanwege de problemen met de bevestiging van een "rear facing" kinderstoeltje, voorlopig tot 31 maart 2018,  geen campers meer verhuurt aan gezinnen met kinderen onder de 2 jaar.

Hieronder wat passages uit hun FAQ pagina:
What is the minimum age to be permitted to travel in an Apollo Motorhome Holidays vehicle ?
USA: to be allowed to travel in our vehicles children must be over the age of 2 years old.

What are the required child restraints for children aged under 4 years?
USA: No vehicles can accommodate children under 2 years old as our vehicles cannot accommodate rear facing child restraints.

Lees hier de volledige tekst: http://resources.apollorv.com/terms/1718-Child-Restraints-14-02-17.pdf

Ik weet niet wie jullie camperverhuurder is, maar het is misschien goed om eens te informeren hoe hun hier mee omgaan.
#4 - 12-09-2017, 20:42 uur

Dirc

Omdat je over 2 weken vertrekt neem ik aan dat je camper al vast ligt? Bij het reserveren heb je toch aangegeven dat je met 2 kinderen reist neem ik aan?
Trouwens, wij rijden altijd met een auto met onze dochter en dat bevalt prima mocht je dat als alternatief overwegen.
#5 - 12-09-2017, 21:06 uur

NoordOost

Bedankt heren!

Een aantal van de genoemde zaken zijn we inderdaad al tegen gekomen. Zo ook dat Apollo het beleid heeft aangepast, maar onze verhuurder is Cruise America. We hebben het ticket en camperhuur via WTC.nl geregeld, dus daar kunnen we dat nog weleens navragen. Het lijkt mij toch dat je als huurder niets kan doen aan de gordels die niet in orde zijn. In Nederland zijn de regels voor autostoeltjes in 2017 ook veranderd, maar dan hoef je ook niet gelijk een nieuwe stoel te kopen en wordt je niet afgerekend op het feit dat niet alle auto's hierop aangepast zijn.
Checken kan echter nooit kwaad!

Wij hadden ons inderdaad ook bedacht dat ze in het vliegtuig vast niet perse zachtzinnig omgaan met autostoeltjes. En ik kan ook echt geen zin krijgen in het extra gesjouw.

We starten in L.A. en hebben daar 3 dagen een huurauto met stoeltjes. Dat geeft dus wel de mogelijkheid iets te kopen. Voor het gemak willen we het echter graag online bestellen en bij een vriend laten afleveren. Daar komen we toch en dan hebben we het maar zonder zoeken en zeulen. Dat verloopt nog niet direct vlekkeloos, maar komen we vast wel uit. Hij ziet dat we uit NL komen en wil het 'shippen', i.p.v. simpelweg binnen USA verzenden. Je noemt keuzes maken, dat hebben we na jullie reacties maar gelijk gedaan. Gewoon nieuw kopen en dan maar wegdoen. Idioot, maar het is niet anders.

We eindigen met 5 dagen San Francisco en hebben dan ook een huurauto, maar gebruiken de gekochte stoeltjes. Die zullen we dan bij het verhuurbedrijf (weet even niet meer zeker, maar vast dichtbij het vliegveld) moeten achterlaten inderdaad. Misschien ook nog eens een mailtje waard...

Deryan tentje lenen we inderdaad van mijn broer. Tot nu toe heeft hun kind en die van vrienden er niet in willen slapen. We hopen van harte dat ons eigenwijze dametje dat wel doet  ;) We hebben bij aankomst en vertrek een appartement waar ze er in kan slapen en in de camper past het waarschijnlijk wel in het stapelbed (we hebben al wat opgemeten).

Heb je nog meer tips voor het onderweg zijn met kleintjes? Qua vermaak e.d.? We willen sowieso niet te lang rijden achter elkaar en/ of op 1 dag en altijd met avondeten ergens gaan settelen.

 Zo, en omdat het kan even die geweldige dansende banaan!  :dansbanaan: :dansbanaan: :dansbanaan:  ;D
#6 - 12-09-2017, 21:28 uur

Cees A

Het lijkt mij toch dat je als huurder niets kan doen aan de gordels die niet in orde zijn. In Nederland zijn de regels voor autostoeltjes in 2017 ook veranderd, maar dan hoef je ook niet gelijk een nieuwe stoel te kopen en wordt je niet afgerekend op het feit dat niet alle auto's hierop aangepast zijn. 
Hier redeneer je echt verkeerd !!
De eerste woorden die een Nederlandse politieman hoort als ie een automobilist aan de kant zet zijn "ja maar ....."
En dan volgt een heel verhaal met redenen waarom de regels niet voor de betreffende automobilist gelden.
Beetje hetzelfde als wat jij nu doet.

Ik kan je verzekeren dat het "ja maar" excuus in Amerika bij Amerikaanse politiemensen niet gaat werken........
JIJ bent de chauffeur en JIJ bent verantwoordelijk voor het op juiste wijze bevestigen van kinderstoeltjes.

Belangrijker dan een eventuele bekeuring  is de veiligheid van je kinderen.
Bij een personenauto is nog sprake van een kreukelzone en een sterke "kooi" waar de passagiers in zitten.
De 3 puntsgordel is bij zo'n auto bovendien goed verankerd aan het frame van de auto.

Bij een camper ligt dat anders
De dunne alluminium beplating waarmee het woongedeelte van een camper is opgebouwd is alles behalve een veilige cocon.
Een goede en degelijke bevestiging van rear facing (kinder)stoeltjes,  met bv een 3 punts gordel,  is bij campers dan ook extra belangrijk.
Bij de meeste campers echter zitten achterin alleen heupgordels en mis je  de mogelijkheid om zo'n stoeltje goed vast te zetten .
Geen wonder dat er camperverhuurders zijn die bang zijn om aansprakelijk te worden gesteld en er voor passen om te verhuren aan gezinnen met jonge kinderen.

Gelukkig is de realiteit dat de meeste camperhuurders in Amerika rond rijden zonder een ongeval te veroorzaken.
De meeste toeristen, ook degenen die regelmatig door Amerika reizen, zijn nog nooit door een politieman aan de kant gezet.
Realiseer je echter goed dat je, zoals ik het lees, dingen van plan bent die wettelijk gezien niet kunnen/mogen.
Realiseer je ook  dat je bij het aan de kant zetten jezelf niet zoals in Nederland eruit kunt l*ll*n met "ja maar" enz.
V.w.b. tips over je route wacht ik liever tot je je routeschema  bekend maakt..................  ;)
#7 - 12-09-2017, 22:29 uur
« Laatst bewerkt op: 13-09-2017, 10:09 uur door Cees A »

Dirc

Citaat
Gewoon nieuw kopen en dan maar wegdoen. Idioot, maar het is niet anders.
Waar 'dump' je die dan?

Citaat
Die zullen we dan bij het verhuurbedrijf (weet even niet meer zeker, maar vast dichtbij het vliegveld) moeten achterlaten inderdaad.
Ik ben benieuwd hoe je dat gaat doen en of ze dat wel willen.

Citaat
Tot nu toe heeft hun kind en die van vrienden er niet in willen slapen.
Die van ons sliep er perfect in. Wij hebben wel het (opblaas)matrasje erbij.

Qua vermaak is het vrij simpel denk ik. Niet anders dan thuis. Dus je zult op tijd moeten stoppen om wat te lopen als ze al pasjes zet. Een spelletje doen, naar dieren kijken, in het zand laten spelen. Je planning gewoon aanpassen zoals je thuis neem ik aan ook doet.
#8 - 13-09-2017, 11:06 uur

jhbechthum

Waar 'dump' je die dan?
Afgeven bij gevonden voorwerpen  :D

Johan
#9 - 13-09-2017, 20:59 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

NoordOost

Nou, we gaan het beleven met de stoeltjes.
Ik heb WTC gemaild en de reactie was dat het door Cruise America tot dusver is toegestaan om kinderen ook voorwaarts te vervoeren.
Maar ja, ik kan me goed voorstellen dat een agent geen boodschap heeft aan Cruise America die de wetgeving voor het gemak aanpast ;)
We moeten ter plekke maar kijken wat mogelijk is en veiligheid natuurlijk ook in acht nemen.

Dirc, qua 'dumpen' van de stoeltjes zijn we er ook nog niet uit hoor. Als we een briljante oplossing hebben gevonden zal ik hem na onze reis hier aandragen!
#10 - 18-09-2017, 20:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15