Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Bagage tijdens rondreis Grote Meren

Discussie gestart

koning72

Binnenkort is het de eerste keer dat ik naar de VS ga. We gaan met z'n drieën een rondreis maken rond de Grote Meren (Wisconsin/Michigan). We reizen van hotel naar hotel.
We zitten nu met het punt wat we met de bagage doen. Heeft iemand bruikbare tips?
Drie grote koffers meenemen, of drie kleinere koffers en af en toe een wasje draaien?
Is het verstandig om de koffers telkens uit de auto te halen en mee nemen naar de hotelkamer, of is het ook mogelijk om de bagage in de auto te laten , en mee te nemen wat nodig is? Dit heeft iemand mij gezegd, maar ik twijfel of dit wel verstandig is ivm inbraken.
Goede tips zijn van harte welkom! Alvast bedankt!

#1 - 28-08-2015, 14:33 uur

NMP

Welkom  welkom Koning72.

Wat bijzonder leuk om hier eens een bericht te lezen dat iemand een reis rond de Big Lakes gaat maken. Ik zou het erg leuk vinden als we je reisschema hier kunnen lezen. Ben echt heel benieuwd waar je allemaal heen gaat. Ik hoop dat je ook iets verder dan enkel rond de meren komt, bijv. naar het oosten in Michigan. De plaats Ann Arbor is echt het bezoeken waard. Wisconsin en Michigan zijn geweldige staten. Wanneer gaan jullie ?
Helaas kan ik je geen bagage tips geven omdat wij altijd met een camper/motorhome reizen en heel simpel 1x per week op een campground, bijv een KOA, de was even doen. Ik neem aan dat je ook in de hotels waar je zit een wasje kan draaien. Slepen met koffers zal ik zeker niet doen op de echte waarde volle spullen na. Zeker in de plaatsjes rond de great lakes is dit niet nodig (ik heb 10 jaar in Michigan gewoond)
Misschien toch nog een tip: Wij nemen altijd wat (oude) kleding en ondergoed mee wat we na het dragen gewoon weggooien ipv te wassen. Aan het einde van de vakantie kopen we dan, bijv bij een TJ Max, nieuw. Lekker makkelijk en goedkoop. :)
Groet
MarcoP
#2 - 28-08-2015, 19:28 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Pieter79

Een klein koffer mee en af en toe een wasje draaien zou mijn voorkeur hebben. Je zou genoeg laundromats tegen moeten komen, zelfs in het dunbevolkte gebied waar je naar toe gaat. Ook leuk om te lezen dat je van de geijkte paden af gaat en een ander rondje doet dan de meesten. Ik weet niet of je Lake Superior meeneemt, maar in het noordoosten van de staat waar wij wonen is het ook erg prachtig (ik zou wel gaan wanneer het een lekkere temperatuur is).

Succes,
Pieter
#3 - 28-08-2015, 21:36 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Marianne

Ik zou ook niet al te grote koffers meenemen. Vermoedelijk hebben de hotels wel een laundry en anders kom je onderweg wel iets tegen. Wij wassen regelmatig eens tijdens onze vakantie. Spaar vanaf de aankomst in de VS je quarters, en koop bij het eerste supermarktbezoek een zakje tide pods; die zijn handiger meenemen dan een pak waspoeder en je bent niet afhankelijk van de aanwezigheid van een waspoeder-automaat bij de laundry.

Ik zou trouwens in de meeste plaatsen er gene probleem mee hebben om iets in de auto te laten liggen, maar ik vind het lastig om de dag van te voren te bedenken wat ik de volgende dag nodig heb, dus meestal gaan de koffers toch mee naar binnen. Alleen als de kamer erg krap is of er moeten trappen gelopen worden, dan laten we wel eens een koffer in de auto liggen.

Marianne
#4 - 29-08-2015, 00:04 uur

Jez

Wij reizen met 2-en en hebben altijd 2 grote en 2 kleine koffers bij ons. Ik weiger te wassen op vakantie, zonde van mijn tijd :D.
Wat ik doe: na aankomst stel ik 1 koffer samen voor de komende dagen/week, zodat we telkens maar 1 koffer uit de auto hoeven te halen. Als we door de schone kleding zijn, halen we de andere koffer erbij en laden vuile en schone was over. Dit doen we al 16 vakanties lang met een gerust hart door heel Amerika.

Moet je nog koffers kopen? Dan heb ik nog een tip: ik vind namelijk die harde koffers op 4 wielen, waarbij je na openen aan beide kanten je spullen kwijt kunt, enorme ondingen als je rondreist. Tenminste, die waarbij aan 1 kant een soort klep zit, die net niet de hele kant afdekt. Daardoor kan er van alles tussendoor vallen en is je koffer een rommeltje. Prima koffers als je 1-2-3 weken op dezelfde locatie blijft en je bagage in kasten kunt doen, erg onhandig als je rondreist en elke dag je koffer moet openen en sluiten.
#5 - 29-08-2015, 15:53 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Cees A

 welkom op dit forum.
Afgezien van je persoonlijke voorkeur voor grote of kleine(re) koffer(s) zijn er ook de beperkingen die luchtvaartmaatschappijen stellen aan aantal stuks bagage, maximale afmetingen (lengte+breedte+dikte) en aan een maximaal gewicht.
Als reiziger in de touristenklasse mag je voor zover ik weet alleen bij Icelandair nog 2 koffers inchecken, bij de rest is dat 1 koffer.

Een andere beperking waar je rekening mee moet houden is de kofferruimte van je huurauto.
Iedereen kijkt altijd naar het aantal passagiers die zo'n auto kan vervoeren, maar de grootte van de kofferruimte is vaak een groter knelpunt.
Zeker als je met meer dan 2 personen reist.
Een of 2 passagiers met reistassen verdienen dan de voorkeur, want die zijn veel gemakkelijker in een kofferruimte te proppen dan harde koffers.

Tot slot wel of niet wassen:
De meningen hierover zijn zoals je hebt gelezen verdeeld.  Wij wassen dus wel tijdens de vakantie. Meestal 2X zelfs !!
Vrijwel alle hotels waar wij ooit verbleven hadden wasmachines en drogers voor de gasten. Waspoeder was ten alle tijde verkrijgbaar aan de hotelbalie of via een automaat.
De factor tijdverlies, zoals hierboven aangehaald, is beperkt als je op tijden wast dat je toch in het hotel bent. In de avond of in de vroege ochtend
Voorbeeldje: Je stopt je was in de wasmachine voordat je gaat ontbijten en na het ontbijt, voordat je gaat douchen, vul je de droger met alles wat in de droger mag.
Na je douche is je was, zonder tijdverlies, klaar.



 
 
 
 
#6 - 30-08-2015, 12:57 uur

koning72

Beste allemaal, wat goed om te lezen dat er op m'n verzoekje gereageerd wordt. Ik heb wel eens een berichtje in andere forums gezet, maar daar reageerde niemand op. Het zijn ook bruikbare tips, bedankt! We vertrekken over twee weken, we hebben alles rond, behalve de bagage. Ik denk dat we wat kleinere koffers meenemen, een reistas lijkt me ook wel fijn.
Ik ben benieuwd hoe het daar is, het gebied rond de Grote Meren lijkt me wel geweldig!
Ons reisschema is globaal:
We landen op Minneapolis, blijven daar een paar dagen en rijden vervolgens naar kennissen die in Wisconsin wonen. Daar blijven we zo'n dag of 5. Daarna vertrekken we naar Duluth om te starten met de rondreis en gaan globaal via Houghton naar Mackinaw City, Holland, Goshen, Chicago, Prairie du Chien en weer naar Minneapolis. We rijden als het ware om Lake Michigan heen.
Ik ga op vakantie een reisblog bijhouden voor het thuisfront, als jullie het leuk vinden, stuur maar even een pb en dan voeg ik jullie mailadres toe (misschien iets voor MarcoP)?

#7 - 30-08-2015, 21:46 uur

NMP

Citaat
stuur maar even een pb en dan voeg ik jullie mailadres toe (misschien iets voor MarcoP)?

Gedaan :)
#8 - 30-08-2015, 21:55 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Terpies

Mijn ervaring leert dat de USA goedkoop is qua kleding, en dat er in de meeste outlets en/of winkels erg goedkoop koffers te krijgen zijn.

Wij nemen meestal twee grote koffers en twee handbagage koffertjes mee.

Op onze laatste reis hadden we gezien de gunstige dollarkoers toch redelijk veel extra gekocht, dus hebben we goedkoop twee samsonite koffers gekocht bij een outlet.

Een extra koffer inchecken is tussen de $75 en $100 (online meestal goedkoper) waardoor je 23 kilo extra per koffer mee terug kunt nemen.(je kunt ook een koffer in een koffer pakken, mits je natuurlijk niet boven het maximale gewicht te komen, op de terugreis heb je dan ook een extra koffer).

Wat @Jez ook al zei doen wij ook: we pakken voor 1-3 dagen kleding in een klein koffertje en nemen dat mee in het hotel en laten de grote koffers in de auto staan.

Ook wij reizen met zijn tweeën en huren meestal een SUV waardoor we meer dan genoeg ruimte  hebben voor koffers...
#9 - 30-08-2015, 22:48 uur

MiamiHeat

Hoi Koning72!

Ik zou je reis graag willen volgen! Ik ga je dus een pb sturen! Wij hebben ook plannen om wellicht volgend jaar een Great Lakes Tour de gaan maken in September! Ben erg benieuwd naar je verhalen!

Wat betreft de koffers. Wij nemen altijd 2 middelgrote koffers mee. Maar ook kleding waarvan we weten dat we die niet meer terug mee nemen naar Holland. Meestal laten we dat daar achter. We kopen toch altijd wel wat kleding in de States.

Alvast veel plezier!



#10 - 03-09-2015, 20:12 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15