Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

bd's Mongolian Barbeque (Stir-Fry)

Discussie gestart

Chiefram

Wij (mijn vrouw en ik) wilde eens gaan eten bij Red Lobster, maar waar zit die eigenlijk? Geen idee, dus wij in ons Garmin systeem de naam Red Lobster ingevoerd en ja hoor, precies 8.7 mile van ons huis vandaan zat er een Red Lobster in het plaatsje Vernon Hills, Illinois.

Wij er heen gereden, bleek Red Lobster er niet meer te zitten en heeft zich de keten db's Mongolian Barbeque in het pand gevestigd. Het zag er allemaal aantrekkelijk uit aan de buitenkant, dus wij naar binnen. Gave muziek, zeer vriendelijke mensen en hartstikke gaaf!!!

Wij hebben overheerlijk gegeten voor (niet lachen) $13 dollar per persoon, all you can eat!!! Zelf naar de bar lopen om met een bordje langs allemaal vlees, vis, groenten, sausjes, etc. gaan. Bordje keurig afgeven aan een grote ronde bar, waarachter twee jongens je bordje met zelf samengesteld eten op een gigantische ronde baksteen gooien en voor je aan het 'grillen' gaan, precies zoals jij het wilt hebben!

Nu hebben we al bij meerdere 'Create Your Own Stir-Fry' restaurants gegeten, maar dit was niet alleen de goedkoopste, maar ook nog eens de lekkerste!

Mochten er vakantiegangers (of mede landgenoten) in Amerika trek in iets lekkers hebben, dan is dit zeker aan te raden en ook leuk voor de kids, want die kunnen lekker hun eigen maaltijd samenstellen door langs alle lekkere dingen te gaan en die op hun eigen bordje te gooien.

Kijk voor lokaties op: http://www.bdsmongolianbarbeque.com/
#1 - 10-06-2005, 05:31 uur
« Laatst bewerkt op: 10-06-2005, 05:33 uur door Chiefram »

Loek

Er schijnt er eentje in down town Denver te zitten (en een in Boulder).  Ik denk dat ik die een keer uitprobeer.  Bedankt voor de tip Cheif.
#2 - 10-06-2005, 17:48 uur

Jez

Is dit net zoiets als de nu in NL populaire wokrestaurants?
#3 - 10-06-2005, 22:46 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Er schijnt er eentje in down town Denver te zitten (en een in Boulder).  Ik denk dat ik die een keer uitprobeer.  Bedankt voor de tip Cheif.

Graag gedaan! Of je het ook lekker zal vinden, is natuurlijk sterk afhankelijk van welke kruiden er er op doet en sausjes je mee pakt bij je maaltijd. Ik scheen (per ongelijk) een te gekke kombinatie te hebben gemaakt, hahaha...
#4 - 11-06-2005, 03:41 uur

Chiefram

Is dit net zoiets als de nu in NL populaire wokrestaurants?

Aan de naam te horen denk ik dat het wel ens hetzelfde zou kunnen zijn. Hoe gaat het in een wok restaurant er aan toe doen?

Bij een Stir-Fry restaurant pak je een bordje, daar doe je al je ingredienten (vlees, vis, groenten, kruiden, sausjes, etc. op en geeft dat aan de kok. Die bakt het dan op een gigantische grote en hete steengrill voor je. Je eten wordt dus bereidt met ingredienten die je zelf bij elkaar hebt gesprokkeld.

Mjammie!
#5 - 11-06-2005, 03:43 uur

Kinneret

Is dit net zoiets als de nu in NL populaire wokrestaurants?

Aan de naam te horen denk ik dat het wel ens hetzelfde zou kunnen zijn. Hoe gaat het in een wok restaurant er aan toe doen?

Bij een Stir-Fry restaurant pak je een bordje, daar doe je al je ingredienten (vlees, vis, groenten, kruiden, sausjes, etc. op en geeft dat aan de kok. Die bakt het dan op een gigantische grote en hete steengrill voor je. Je eten wordt dus bereidt met ingredienten die je zelf bij elkaar hebt gesprokkeld.

Mjammie!

Ja dat gaat ook zo bij wokrestaurants, je legt je vlees erop, de kok bereid het voor je en klaar. Volgens mij klopt dat wel wat Jez zegt.
#6 - 11-06-2005, 09:36 uur

Jez

Tenzij je -zoals wij- bij je vlees (of vis) ook lekker aardappeltjes en groente neemt. Bij de bakplaat doen ze alles wat je op het bord hebt liggen eerst in een soort bouillon. Dus ook de aardappeltjes, groentes, etc. Dan vertel je welke saus je wilt en heel het zwikkie wordt in die saus "gewokt". Waardoor het allemaal naar dezelfde saus smaakt.
U begrijpt misschien uit dit verslag, dat ik het persoonlijk wat minder vind.............. Ik heb nou eenmaal graag dat mijn aardappeltjes naar aardappeltjes smaken  ;D
#7 - 11-06-2005, 21:57 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

visuar

Maar je moet in een wok restaurant ook geen aardappeltjes nemen Jez! Hihi. Ik vind het wokken in ieder geval super! Echt super lekker, zelf uitzoeken en snel klaar. Jippie ;)
#8 - 16-06-2005, 17:59 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15