Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Belastingrvij invoeren: nu 430 euro ipv 175!

Discussie gestart

mthalen

Reizigers vanuit de Verenigde Staten of andere landen van buiten de EU mogen meer artikelen belastingvrij invoeren. De grens gaat omhoog van 175 euro naar 430 euro voor passagiers in vliegtuigen en schepen.   
 
Wie over land de EU binnenkomt, bijvoorbeeld vanuit Turkije of Wit-Rusland, mag maximaal voor 300 euro taxfree meememen. Ministers van Financiën van de 25 EU-landen hebben daarover dinsdag unaniem een akoord bereikt, aldus een woordvoerder. Bron ANP
#1 - 30-11-2006, 13:39 uur

ceetje

niet dat ik me liet tegenhouden door de €175 grens, maar nu ... in combinatie met de dollar koers .... deze kerstvakantie: SHOPPEN!!!! cheer cheerb cheerg cheerr
#2 - 30-11-2006, 19:14 uur

mthalen

Nee, ik ook niet, maar het shopt net wat fijner als het legaal is :D
#3 - 30-11-2006, 22:04 uur

Rebecca

Heerlijk hoor! Misschien moet men maar gaan denken aan een lege koffer meenemen op de heenweg, zodat je die op de terug weg gevuld mee terug kan nemen  ;)
#4 - 01-12-2006, 09:22 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

MissFluffy

Ik kan het alleen maar toejuichen  cheerr.Nu ik ging al met een lege koffer in een andere bijna lege koffer en mijn aankopen waren al veel hoger dan het toegelaten bedrag maar nu moeten we ons niet ongerust meer maken als ze een koffer willen controleren.
#5 - 01-12-2006, 10:03 uur

Mtjaarda

Hallo,

Mag ik vragen waar je dit vandaan hebt?
Ik kan namelijk niks vinden hierover en ik aangezien donderdag naar Amerika vertrek kan dit evt mooi meegenomen zijn  :D

Mvg,
Marco Tjaarda
#6 - 11-12-2006, 16:55 uur

ceetje

Deze maatregel SCHIJNT 1 januari in te gaan, let wel schijnt ......
#7 - 11-12-2006, 18:37 uur

Mtjaarda

Kan er helaas niks over vinden.
Als het idd 1 januari ingaat is het jammer voor me.

Maar bedankt voor de info.
#8 - 13-12-2006, 22:00 uur

Verelle

Heerlijk hoor! Misschien moet men maar gaan denken aan een lege koffer meenemen op de heenweg, zodat je die op de terug weg gevuld mee terug kan nemen ;)

De vliegmaatschappijen dringen het aantal kilo's dat je meeterug mag nemen flink terug. BA gaat van 32 kilo per koffer/tas naar 25 kg, dit gaat binnen een maand ingevoerd worden. Geloof dat KLM het gewicht heeft terug gebracht naar 23 kilo per koffer/tas. Nog steeds max. 2 per persoon.
#9 - 02-01-2007, 12:01 uur
In april terug naar Amerika

ceetje

De amerikaanse maatschappijen hebben de grens verlaagd naar 50 pound oftewel bijna 23 kilo per tas (en niet samen 100 pound!) . Dit is in ieder geval al sinds deze zomer. Maar las eergisteren op het vliegveld van Orlando dat een zwaardere tas (tot ong. 32 kilo) slechts $25 extra kost: daar gaan we niet meer moeilijk voor doen. Nu waren mijn tassen ruim onder de grens, maar komende zomer met de kampeerspullen is het heel krap. Overigens stond bij de douane gisteren nog steeds het bedrag van €175. Ik ben blij dat ik niet ben aangehouden voor controle  dansbanaan Zat er een klein beetje overheen  ;)
#10 - 06-01-2007, 10:26 uur

Christian

Dit komt goed uit, ben van plan veel te kopen daar :D
#11 - 13-01-2007, 14:26 uur

jerbia

Wij moeten iedere keer een koffer bijkopen omdat we zoveel meenemen. Dit jaar zijn we ECHT van plan een halflege koffer mee te nemen zodat dat niet meer hoeft ;)

Ik haal ook altijd alle stickers, tags, dozen etc. van de gekochte spullen af. We hebben nog nooit problemen gehad bij de douane.
#12 - 18-01-2007, 20:05 uur

jerkar

weet iemand of dit ook voor Brussel geldt , is het daar vanuit amerika ook voor 430 euro pp kosteloos invoeren?
#13 - 05-08-2009, 15:23 uur

jerbia

Het geldt voor de gehele Europese Unie.
#14 - 05-08-2009, 16:04 uur

Freckles49

Vorige jaar hebben wij hetvolgende gedaan. Onze dochter en schoondochter waren beide zwanger dus jullie begrijpen het al...shoppen!!!. Zo kwamen we terecht bij Babys 'r US tja dan ben je niet meer te houden. We hebben er zelfs een tweeling wandelwagen gekocht die in nederland 400 euro kost en in the US nog geen 200 dollar en ze zijn precies hetzelfde. Aan de overkant zat een kantoorbenodigheden winkel, hier hebben we een bonnenboekje gekocht. Vervolgens de artikelen opgeschreven en verteld waarom we dit deden. De baby winkel heeft er een stempel op gezet en zie daar, we bleven onder de 175 euro pp. Met de kinderwagen zijn we vervolgens over het resort gaan lopen zodat de wielen er gebruikt uitzagen, de wagen als bagage op de band en zie daar.... op Schiphol konden we hem zo weer meenemen. Geen hond die ergens naar vroeg natuurlijk maar je weet nooit.
Gelukkig gaan we nu met z'n vieren en mogen ze ons nu best controleren.
#15 - 13-08-2009, 07:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15