Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Betalen en Tanken

Discussie gestart

patthedutchy

Heeft een van jullie een advies over het volgende:
- tanken bij een self service in the Westen van de VS(Calf, Utah, Arizona, New Mexico, Colorado) en de manier van betalen, wat is de beste manier?Gewoon met je credit/ visa card of vooraf contant betalen?En werkt het met de credit card zo ongeveer hetzelfde als in Nederland bij een onbemande pomp?
Ik ga in oktober voor de eerste keer zelf rijden(tanken en betalen  wink  Ben al wel vaker in de USA geweest, maar heb er nooit zelf hoeven tanken vandaar. En (de meeste) Amerikanen zelf betalen met de credit card. Eventueel andere handige tips mbt tanken zijn ook welkom  1smile
Alvast bedankt voor de reacties
#1 - 31-08-2006, 10:08 uur

Njit

Wij betaalden altijd met Credit Card. Dat werkt net zoals in Nederland.

#2 - 31-08-2006, 11:36 uur

Traveller

Ja, wij betaalden altijd met een Visa card. In de meeste gevallen werkte dit. We hebben het maar eenmaal meegemaakt dat de onbemande pomp deze creditcard niet accepteerde en ook onze mastercard niet. Wat daar de oorzaak van was, weet ik niet,  maar ik denk dat dit een uitzondering was. Op tijd je tank volgooien is zowieso altijd een goede tip, dan raak je nooit in de stress.
#3 - 31-08-2006, 12:22 uur

pw.van.andel@hccne

Wij tanken (wel, ik betaal en tank, mijn ega wast de ramen) via CreditCard aan de pomp. Heel soms vraagt het display om de ZIP Code en dan tik ik mijn 4 cijfers plus een nul in (Postcode 1234 AB wordt: 12340). Veel pompen zijn ietsje anders dan de vorige en vereisen een iets andere volgorde van bedienen. Het lezen van de instructie delegeer ik dan ook aan mijn vrouw zodat ik op haar kwaad kan worden als ik het fout doe. Zij verstookt immers alle benzine (zij rijdt altijd om niet te hoeven navigeren).

Zo af en toe (zeg 1 op de 10 keer) mislukt alles en moet je toch tevoren naar binnen om je creditcard af te geven (zeg dan wel het juiste pompnummer). Soms hangt er een briefje dat je boven $50 ook naar binnen moet om te ondertekenen. Er gebeurt niks als je dat niet doet en de pomp slaat ook niet af bij $50. De reden is dat de CreditCard mij'n een handtekening eisen boven de $50.

Ten leste: de moderne auto's met electronische onsteking doen het prima op de goedkoopste benzine. In het verleden ging de motor pingelen (je hoorde losse knikkers) als je hoog kwam, daarna tankten we dan een duurdere soort. Ik realizeerde mij deze zomer dat zelfs boven 12.000 Foot de goedkoopste fuel nog voldeed.   
#4 - 31-08-2006, 12:33 uur

Loek


Ten leste: de moderne auto's met electronische onsteking doen het prima op de goedkoopste benzine. In het verleden ging de motor pingelen (je hoorde losse knikkers) als je hoog kwam, daarna tankten we dan een duurdere soort. Ik realizeerde mij deze zomer dat zelfs boven 12.000 Foot de goedkoopste fuel nog voldeed.   


Even op mijn stokpaardje klimmen:

Onsteking heeft er niets mee te maken, anders dan dat je door het onstekingstijdstip te wijzigen de gevolgen van pingelen iets kunt verbergen. Het is het brandstof/zuurstof verhouding in combinatie met de compressie verhouding van je motor die beslist welke soort benzine je nodig hebt.  Hoe hoger je komt, hoe lager het octaan getal is dat je motor nodig heeft.  Vandaar dat bijvoorbeeld in Colorado (gemiddelde hoogte boven 1600m) de verkochte benzine soorten allemaal ietsje lagere octaangetallen hebben.  Dus op zeeniveau bieden ze 87 (regular), 89 (mid-grade) en 93 (premium) aan, maar in Colorado is het 85, 87 en 91.   Het minimum octaangetal die je motor nodig heeft is vermeld in het instructie boekje, maar die is niet altijd aanwezig in een huurauto.  Ga er in dat geval maar vanuit dat als je een "gewone" auto hebt, de regular benzine voldoende is.  Echter als je een "performance" auto hebt gehuurd, zul je misschien zelfs premium moeten tanken.  Ik heb bijvoorbeeld een Volvo V70 Turbo, en die wil echt niet met minder genoegen nemen dan 91, anders gaat ie echt pingelen.
#5 - 01-09-2006, 00:56 uur
« Laatst bewerkt op: 01-09-2006, 01:04 uur door Loek »

pw.van.andel@hccne

veel dank voor deze educatie. Ik zag wel op de pomp in Boulder,CO een octaanwaarde staan van 85,5 maar nam aan dat daar de meting anders verricht werd dan in de rest van de USA (en uiteraard anders dan in NL).Maar dank zij jouw educatie zijn veel mysteries opgelost. Het verklaart ook waarom ik in Boulder op kon stijgen met een motorzwever gevuld met MoGas (super dus van 91) die goed bleef lopen op 10.000 foot boven de rockies. ik nam altijd aan dat de ontsteking op Boulder was afgesteld.   
#6 - 02-09-2006, 01:15 uur

Verelle

Wij hebben een aantal keer meegemaakt dat je maximaal voor $100 kan tanken en dat de pomp dan afslaat. Dan steek je de credit kaart er gewoon nog een keer in. (onze tank neemt zo'n 75 gallon in een keer) en regelmatig hebben we bedragen over de 150 dollar. Gelukkig zijn we nu weer in een gebied waar we minder dan $2,80 per gallon betalen. Gisteren was er op de radio een mededeling dat de verwachting is dat tegen Thanksgiving de benzine prijs weer rond de $ 2,00 zou moeten zijn. Yeah right, when pigs fly....!
#7 - 02-09-2006, 17:04 uur
In april terug naar Amerika

patthedutchy

Bedankt allemaal voor jullie reacties en tips!. Het zal allemaal wel gaan lukken denk ik.  ::) Groetjes Patricia
#8 - 04-09-2006, 09:24 uur

Loek

veel dank voor deze educatie. Ik zag wel op de pomp in Boulder,CO een octaanwaarde staan van 85,5 maar nam aan dat daar de meting anders verricht werd dan in de rest van de USA (en uiteraard anders dan in NL).Maar dank zij jouw educatie zijn veel mysteries opgelost. Het verklaart ook waarom ik in Boulder op kon stijgen met een motorzwever gevuld met MoGas (super dus van 91) die goed bleef lopen op 10.000 foot boven de rockies. ik nam altijd aan dat de ontsteking op Boulder was afgesteld.   

En behalve dat is inderdaad de meting van het octaangetal in de US anders dan in NL.  In nederland hanteert met het RON Octaangetal, terwijl in de US een gemiddelde wordt gebruikt van RON+MON/2 hetgeen lager uitkomt dan in NL.  Dus probeer niet de NL en US octaangetallen met elkaar te vergelijken.
#9 - 05-09-2006, 02:40 uur

ned in MO

Citaat
Gisteren was er op de radio een mededeling dat de verwachting is dat tegen Thanksgiving de benzine prijs weer rond de $ 2,00 zou moeten zijn. Yeah right, when pigs fly....!

Vreemd, reeds voor thanksgiving was de prijs al rond 2 dollar maar ik heb het geen speklappen zien regenen wink

NU $1.87 gallon
#10 - 25-01-2007, 17:21 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15