Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

blokkade credit card !

Discussie gestart

lara berder

Tijdens onze vakantie in Amerika (JULI 2005) bleek 1 van onze creditcards (Visa) plotseling en in het begin van onze vakantie, te zijn geblokkeerd.
Gelukkig die van mijn partner niet en onze mastercards ook niet, maar toch....de ene dag betaal je er nog mee, de volgende dag wordt jouw betaling door diverse winkels en bedrijven afgewezen, waarbij met een vriendelijke glimlach wordt gezegd "waarschijnlijk heb je je kredietlimiet bereikt ??? ???

Nu blijkt, bij thuiskomst, Visa mij een brief te hebben geschreven waarin mij gevraagd wordt binnen 7 dagen met hen te bellen. Na 7 dagen komt er nog een herinneringsbrief (visa blokkeert voor de zekerheid de card maar even). Ze denken niet even "goh, het is juli, de creditcardhouder is misschien op vakantie kan ik de card wel blokkeren?

De reden voor de blokkade was dat wij de creditcard hadden gebruikt (in New York) bij een bedrijf die bij hun als dubieus te boek staat!
Ik had, volgens Visa, hun even moeten bellen, maar ik heb nooit geweten dat ze de card blokkeren als er een transactie wordt gedaan bij een  zaak die op hun zwarte lijst staan.
Tuurlijk het is ook voor jouw eigen bescherming maar je staat wel even raar te kijken. De volgende keer weet ik beter en bel direct met Visa.

WEES GEWAARSCHUWD :'(
#1 - 29-07-2005, 15:23 uur

Loek

Het gebeurt hier in de US regelmatig.  Toen ik een paar jaar geleden nogal veel geld uitgaf voor een audio systeem, en ze daarvoor de credit card probeerden, stond op de credit card lezer "Please call 1-800-...".  De verkoper belde, en gaf even later de telefoon aan mij.  Visa wilde zeker weten dat ik het was die dit grote bedrag wilde uitgeven.  Ik moest mijn zip code geven, mijn moeders meisjesnaam en meer zaken die ik alleen zou weten.   Ik vond dat persoonlijk wel prettig te weten dat niet zomaar iedereen een grote aankoop kan doen met mijn kaart.

#2 - 29-07-2005, 17:13 uur

Chiefram

Dat klopt, Loek... Wij hebben dat ook met onze AMEX kaart gehad bij Best Buy. We kochten een plasma TV (52 inch), dus dat mag wat kosten. Met alle toeters en bellen erbij zaten we al heel snel ver boven de $10,000 dollar en inderdaad moesten ze bij Best Buy naar AMEX bellen om te chekcen of ik het wel echt was die met die kaart aan het 'shoppen' was geslagen.

Vind ik overigens een hele goede zaak.
#3 - 30-07-2005, 03:13 uur

Jez

Is ook zo, maar als je lekker op vakantie bent en je cc-maatschappij blokkeert voor de zekerheid maar even je kaart om jou te beschermen, lijkt me toch minder prettig!

Eigenlijk zouden de cc-mijen moderner te werk moeten gaan. Tenslotte, behalve voor jullie Amerikanen, gebruiken de meeste mensen hun cc enkel op vakantie. Dan is het niet handig als ze per post(duif) vragen of die ene betaling wel klopte. Dat lees je natuurlijk pas als je weer thuis bent = te laat. Ze zouden een email en/of een sms-je moeten sturen. In elk geval iets waardoor je tijdens je vakantie actie kunt ondernemen, zodat je niet zulke vervelende verrassingen krijgt!

Nu wordt je eigenlijk verplicht om meerdere cc's te nemen, just in case. En dat voor gemiddeld 3 weken vakantie per jaar.

Misschien kunnen we dit aan de cc-mijen voorleggen; als meerdere mensen dit aankaarten, gebeurd het misschien wel!
#4 - 30-07-2005, 07:59 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

lara berder

tuurlijk, ik snap ook wel dat een maatschappij het zekere voor het onzekere neemt. En zeker als het om grote bedragen gaat.
In mijn geval ging het echter om "tientjeswerk" (aankoop t shirtje, lunch  en dat soort werk).
Eerst denk je nog dat het aan die ene winkel ligt, maar bij de tigste keer vraag je je toch af waarom de betaling niet lukt, zeker als cassière achter de kassa zegt dat je je limiet hebt bereikt!?!?

Zorg ervoor dat je het telefoonnummer van je cc maatschappij bij je hebt!

Mijn berichtje is alleen om mensen hierop te attenderen!
#5 - 30-07-2005, 09:24 uur

Bakvet

Toen er onlangs een poging tot fraude met mijn kaart gedaan is, werd ik thuis opgebeld. Ik heb ze gevraagd wat er gedaan zou zijn als ik niet thuis was. (En ik laat het even over aan het dievengilde over om uit te vinden wat het antwoord was.) Wel heb ik meteen m'n mobiele nummer doorgegeven, iets wat ik normaal eigenlijk nooit doe, want het schijnt belangrijk te zijn om zo snel mogelijk actie te kunnen ondernemen.
#6 - 30-07-2005, 10:15 uur

lara berder

Dat heb ik nu ook gedaan, ze bellen me, zeggen ze, als er dan iets mis zou kunnen zijn.

Ik weet nu ook wel wat ik moet doen als mijn card geblokkeerd wordt, dan nog maar hopen dat het niet gebeurt als je met een volle kar bij de supermarkt wilt afrekenen en er nog een rij achter je staat...... :-X

Ik ben blij dat ik behalve Visa ook mijn Mastercard bij me had!! ;)
#7 - 30-07-2005, 11:47 uur

visuar

Persoonlijk neem ik alle belangrijke telefoonnummers mee: bank, interhelp, anwb, credit card maatschappijen in Nederland etc. Dus als ik daar sta en een kaart is opeens geblokkeerd dan zou ik gelijk naar Visa/Amex/Mastercard etc. bellen om te vragen wat er aan de hand is.
#8 - 03-08-2005, 15:42 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Chiefram

Dat heb ik nu ook gedaan, ze bellen me, zeggen ze, als er dan iets mis zou kunnen zijn.

Ik weet nu ook wel wat ik moet doen als mijn card geblokkeerd wordt, dan nog maar hopen dat het niet gebeurt als je met een volle kar bij de supermarkt wilt afrekenen en er nog een rij achter je staat...... :-X

Ik ben blij dat ik behalve Visa ook mijn Mastercard bij me had!! ;)

Dat hebben wij een keer gehad in Nederland, maar dan met onze gewone ABNAMRO PIN-pas bij de Edah...

Kaart werd niet geaccepteerd. Sta je daar in een overvolle winkel met overladen boodschappenkar op donderdagavond. Wij de kar (met rood hoofd) achtergelaten en naar de dichtstbijzijnde ABNAMRO geldautomaat gereden, want dit kon niet. Er stond MINIMAAL 600 euro nog op, ruim voldoende voor de boodschappen.

Wat bleek: de geldautomaat was buiten gebruik!

Nou jammer, dan ik ben woedend naar huis gereden. Moet je al een hekel hebben om boodschappen te doen en dan dit!

Ik op Internet gekeken, bleek het saldo gewoon ruim voldoende te zijn. De volgende dag naar de bank gegaan en wat bleek: ik moest een nieuw pasje aanvragen. Waarschijnlijk was er iets met de magneetstrip aan de hand, maar volgens de bank (ze konden hem testen) deed hij het daar wel...

Maar ondertussen was de lol om boodschappen te doen en het gebruik van je PIN-pasje niet echt een prettige ervaring meer. Elke keer ben je bang bij het afrekeken, of die het wel doet...

Hier in de US kun je met al je pasje betalen, en we hebben er best wel veel (6 per persoon, hahaha), dus mocht er een keer een stuk gaan...
#9 - 03-08-2005, 16:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15