Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Border patrol

Discussie gestart

Bakvet

Ben drie keer dicht in de buurt van de grens met Mexico geweest en via een binnenweggetje naar het noorden teruggereden. Je passeert dan, meer landinwaarts, een controlepost van de US Border Patrol, bemand door grenswachten in opleiding.

Ze vragen aan je: "wat is je nationaliteit?" en vervolgens moet je visum laten zien. Als je dan het groene I-94W kaartje laat zien in je paspoort, dan staan ze je echt aan te kijken van "Wat is dat nou weer??" en wordt de chef erbij gehaald.

Ik hoorde zo'n man aan die tieners uitleggen: Het is drie maanden geldig en kan niet verlengd worden. Als ze hun drie maanden "overstayed" hebben, ook al is het maar tien dagen: meteen met bagage en al uit de auto halen.

Bij die mobiele "second line of defense" grensposten staat een soort schoolbus, maar in de kleuren van de douane gespoten. En met geperforeerd staal in plaats van ramen. Normaal waarschijnlijk gebruikt voor illegale Mexicanen, maar ongetwijfeld ook van nut voor Europeanen die te lang in het land gebleven zijn. U bent dus gewaarschuwd.

Illegale opname, gemaakt via de achteruitkijkspiegel:
#1 - 12-10-2004, 10:13 uur
« Laatst bewerkt op: 12-10-2004, 10:28 uur door Bakvet »

Bakvet

Weinig commentaar tot nu toe. Had dit bericht min of meer geplaatst omdat het onderwerp van gesprek was in een van de debatten tussen Bush en Kerry. Kerry beweerde dat de grenzen nog steeds zo lek als een mandje waren en Bush reageerde dat het niet waar was omdat er 1500 nieuwe grenswachten waren aangesteld. Vijftienhonderd nieuwe grenswachten dus, die zo goed zijn opgeleid dat ze een Visa Waiver formulier niet eens herkennen (gebeurde mij 2 van de 3 keer.)

Deze extra controleposten liggen zo'n 20 tot 30 mijl vanaf de grens met Mexico. Vroeger was er geen controle op zulke binnenwegen, terwijl op Interstate 5, ver ten noorden van San Diego, wel iedereen moest stoppen voor een extra controle in een soort Border Patrol toll plaza.

Dat staat me zo tegen aan de Amerikaanse politiek: continu dat gegoochel met uit hun verband gerukte cijfers. Het hoe en waarom doet er niet meer toe. Het draait alleen nog maar om het vinden van willekeurige cijfers die zogenaamd bewijzen dat product A slechter is dan product B. Het is geen politiek meer, het is zeep verkopen.
#2 - 15-10-2004, 21:56 uur

heivalido

Ik vind dat remspoor onderaan in beeld wel grappig,  dat was vast iemand die zich op het laatste moment bedacht heeft hahahah, ze zijn toch niet van jou he Bakvet?  ;D
En is het niet bij elke verkiezingscampagne waar ook ter wereld het zelfde, kijk maar naar ons eigen landje, de hele campagne hoor je verdraaide cijfers en valse beloftes en als je dan braaf CDA gestemd hebt, zit je nu met de rotzooi  :-\
#3 - 16-10-2004, 11:19 uur

Bakvet

Ik vind dat remspoor onderaan in beeld wel grappig,  dat was vast iemand die zich op het laatste moment bedacht heeft hahahah, ze zijn toch niet van jou he Bakvet?  ;D
Nee, ik heb altijd voor een heel jaar van die groene kartonnen kaartjes bij me. Elke drie maanden niet ik weer een nieuwe in m'n paspoort. :D
#4 - 16-10-2004, 20:04 uur

heivalido

hahahaa, ja dat werkt wel als ze toch niet weten wat voor papiertje het is  ;)
#5 - 17-10-2004, 02:06 uur

Vegas

Beetje late reactie, maar ik wil even kwijt dat ik verschillende keren ben aangehouden in Texas vorig jaar.
Zo'n beetje vlak langs de grensstreek inderdaad.
Via controleposten zoals op de foto.
De eerste keer dacht ik nog:
 
"shit wat is dit"

Ik reiste alleen in een gehuurde auto, rugzak los op de achterbank, allerlei zooi natuurlijk, ongeschoren.
Klein beetje zenuwachtig toen ik aan de beurt was.
Ik dacht nog: "die police officer ziet me vast aan voor een of andere highway-perfert ofzo".

"I guess you are American" zei de ambtenaar.
"No sir, I'm from Holland"
"?????"
"That's a little country next to Belgium, Europe"
"Ooohh???"
"Pasport please"
"One moment please, it's in the backseat"

Ik dacht nog, voorzichtig en met handen in het zicht de auto uitstappen om paspoort te pakken, geen snelle bewegingen maken....

"OK, thank you sir, you can go on" zegt de ambtenaar.
"thank you officer", zeg ik opgelucht.

Te veel films gezien, dacht ik nog.
Hij was best aardig.
#6 - 12-06-2005, 19:41 uur

Mrjn

Mijn zus is een paar jaar geleden naar de bruiloft van een vriend van haar geweest in Mexico, maar ze logeerde bij zijn tante in de VS. Dus bijna elke dag met een bus de grens over en weer terug. De douane stapt dan de bus in en iedereen die geen US Citizen is, moet zijn paspoort gereed houden. Dus dat deed ze ook braaf. En in iedere bus zaten wel een paar Mexicaans aandoende mensen aan wie gevraagd werd of ze hun paspoort konden laten zien en die antwoordden dat ze US citizens waren. En die konden gewoon doorreizen.  Ze wou het bijna zelf proberen, maar dat leek haar toch niet zo verstandig  ;D
Maar het leek zo wel erg makkelijk om jezelf illegaal de grens over te krijgen.
#7 - 12-06-2005, 19:58 uur

Vegas

Ja, die gedachte kreeg ik na 2 keer ook.
Maar toch maar niet gedaan, je weet maar nooit. Ik had geen zin in gezeik. Beetje bang dat m'n "hollandse accentje" op zou vallen.
#8 - 12-06-2005, 20:03 uur

Bakvet

Ja, dacht ik ook meteen: met een zwaar Arabisch accent antwoorden: "Citizen of the United States of America!" ;D



Vraagje aan Vegas: stonden er daar in Texas ook overal welkomsdrankjes klaar voor de Mexicanen?

#9 - 12-06-2005, 20:54 uur
« Laatst bewerkt op: 12-06-2005, 20:54 uur door Bakvet »

Vegas

Hahaha, ja
Ik heb er niet zo op gelet toen, maar nu ik de foto zie, kan ik me wel herinneren dat er van dit soort blikken langs de weg stonden.

Ik dacht dat het schuilplaatsjes waren voor ratelslangen en vogelspinnen die dorst hadden.
Nu weet ik eindelijk waar ze voor dienen, bedankt Bakvet.
#10 - 13-06-2005, 09:34 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15