Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Brandstoftoeslag huurauto's?

Discussie gestart

Frank S

Vrijwel iedereen kent het verschijnsel brandstoftoeslag bij vliegtickets, maar wordt dit principe ook toegepast bij huurauto's waarbij je vooraf betaalde benzine hebt, zoals Alamo Gold, waarbij 1 tank benzine is inbegrepen? Of is het risico van prijsstijgingen (op dit moment niet echt een risico, maar een zekerheid...) voor rekening van de verhuurder?
#1 - 07-09-2005, 15:40 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

BbimmerR

Ik denk dat die prijsstijging al in het bedrag berekend is. En anders is het denk ik voor rekening van de verhuurder, je hebt namelijk alles al betaald als je Alamo Gold neemt.
#2 - 07-09-2005, 16:11 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

sweatbox

Ik denk dat het risico voor de verhuurder is. Nog nooit iets over gehoord, eerlijk gezegd.

Het is wel raadzaam dat je de wagen met een volle tank terug geeft. Ik ben bang dat ze je nu de absolute hoofdprijs voor de benzine laten betalen.
#3 - 07-09-2005, 17:44 uur

Frank S

De crux is juist bij Alamo Gold dat je hem leeg terug mag geven. Die eerste tank heb je al betaald bij reservering. Vandaar de vraag of ze de nadien ontstane prijsverschillen alsnog gaan verhalen, zoals vliegmaatschappijen ook doen.
#4 - 07-09-2005, 20:31 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Jez

Voor zover ik weet, kies je daar bij het begin van het huren voor; je kunt kiezen voor een volle tank voor de dan geldende prijs. Wordt die nadien verhoogd (of verlaagd), dan is dat pech voor de verhuurder (of voor jou). Zodra je vertrekt, zit die tank vol en is er voor de brandstof betaald.

Zo is het ons tenminste vorig jaar bij Dollar uitgelegd.
#5 - 07-09-2005, 20:39 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Heivalido

Ik heb er nog nooit van gehoord Franks, dat iemand moest bijbetalen omdat na reservering van een wagen met een volle tank in de tussentijd de benzineprijs gestegen was, dus ik denk dat de verhuurder het zelf voor rekening neemt.
#6 - 11-09-2005, 23:42 uur
Vanuit Vlissingen, Zeeland, Nederland.
http://dutchinflorida.web-log.nl

kevertje

Nou, wij hadden ook iets moois.
Ondanks een email-bevestiging in NL waarin stond dat wij geen tank benzine hadden was de tank in Atlanta vol.
Dus hadden we hem achteraf gezien vol in moeten leveren.

Maar ik kon dat nergens terug vinden op de papieren en ook in Atlanta was ons niet verteld dat ie vol ingeleverd moest worden.
Dus wij hadden nog 1/4 erin zitten en hopla, 75 dollar betalen in Miami.

Na klagen hebben ze ons het prepaid-gas tarief gegeven, nog steeds bizar duur trouwens !

Maar ik vind het raar dat je dit nergens op je papieren kan terugvinden. Heb er ook over geklaagd bij National maar nul reactie.
#7 - 14-10-2005, 18:14 uur

Bakvet

Heb dit zelfde jaren geleden meegemaakt bij National. We kregen een huurauto mee waarvan de tank half vol was. Vonden we wel een beetje raar. Dus hem maar voor de zekerheid "vol" ingeleverd. Het was in de oertijd dat je nog een dollar per gallon betaalde. Dus daar lag je niet echt wakker van.

Bij het inleveren werd toch mooi de waarde van een halve tank benzine op mijn credit card teruggestort.

Zo zie je maar: goed gedrag wordt beloond en kwaad gedrag wordt onmiddelijk afgestraft! Gelieve deze pagina's niet met zever te vullen.  ;D
#8 - 14-10-2005, 22:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15