Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

camperreis LA - Moab - San Francisco

Discussie gestart

wilco

Hallo,

Ik ga met mijn gezin in  juli / augustus met een camper rondtrekken. We zijn een gezin met drie kinderen (18 - 15 - 11). Ik heb een reisschema opgezet van plekken die ik graag wil aandoen. Maar ik vraag me nu af of ik te veel ga reizen voor de tijd dat we daar zijn. Kunnen jullie mij van advies voorzien, en tips geven wat ik eventueel achterwege kan laten? Ik heb het volgende schema opgesteld:

Dag 1 reizen LA - Palm Springs
Dag 2 reizen Palm Springs - Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon
Dag 4 reizen Grand Canyon - Moab
Dag 5 Moab
Dag 6 reizen Moab - Cannonville
Dag 7 Cannonville (Bryce Canyon)
Dag 8 reizen Cannonville - Las Vegas
Dag 9  Las Vegas
Dag 10 reizen Las Vegas - Santa Barbara
Dag 11 Santa Barbara
Dag 12 reizen Santa Barbara - San Francisco
Dag 13 San Fransisco
Dag 14 San Fransisco
Dag 15 terugvlucht

Alvast bedankt voor het meedenken!
Groeten, Wilco
#1 - 19-06-2017, 23:11 uur

Cees A

Je gaat inderdaad veel, heel veel, km maken.
Ik heb wat afstanden en rijtijden in je schema erbij gezet.
Bedenk goed dat die rijtijden exclusief plas-, rust-, lunch-, en andere stops en pauzes zijn.
Tel, omdat het hier om langere ritten gaat, steeds maar gerust 1½ of 2 uur bij die berekende rijtijd op.

Dag 1 reizen LA - Palm Springs
Dag 2 reizen Palm Springs - Grand Canyon: 670 km, 7 uur rijden
Dag 3 Grand Canyon
Dag 4 reizen Grand Canyon - Moab: 535 km, 6 uur rijden. Let op: Je verliest vandaag ook nog 1 uur wegens andere tijdzone
Dag 5 Moab
Dag 6 reizen Moab - Cannonville:  425 km, 5 uur rijden
Dag 7 Cannonville (Bryce Canyon)
Dag 8 reizen Cannonville - Las Vegas:  420 km, 5 uur rijden. Vandaag krijg je dat verloren uur van dag 4 weer terug
Dag 9  Las Vegas
Dag 10 reizen Las Vegas - Santa Barbara:  585 km, 6 uur rijden (zonder de gebruikelijke files bij LA)
Dag 11 Santa Barbara
Dag 12 reizen Santa Barbara - San Francisco: 540 km, 6 uur rijden (via de 101, want de 1 zal nog wel afgesloten zijn)
Dag 13 San Fransisco
Dag 14 San Fransisco
Dag 15 terugvlucht

Conclusie:
Van de 14 dagen zit je er, stops en pauzes meegerekend, 6 vrijwel constant in de camper.  Dat is bijna 45% van je vakantie !!
Dag 2 spant hierbij de kroon, maar dag 4 doet, vanwege het verloren uur omdat je in 'n andere tijdzone komt, ook een aardige duit in het zakje.
Op die (lange) rijdagen rij je veel, heel veel, moois voorbij. Da's jammer.
Ik vraag me af hoe je tot deze route met zover uit elkaar gelegen tussenstops bent gekomen.
Waarom heb je voor deze relatief korte vakantie niet voor een meer compacte route gekozen met minder rijden en meer tijd om iets te ondernemen ?
#2 - 20-06-2017, 09:47 uur

Hans B

15 dagen is veel en veel te weinig voor een dergelijke route.
Echt zonde om constant in de auto te zitten.
Soms is een grote rit onvermijdelijk, maar jij lijkt het express te doen.

Cees is nog schappelijk met gemiddeld 80 kmpu, ik denk dat je dat bij lange na niet redt.

De keuze is aan jou, maar ik zou dit niet zo willen doen.
#3 - 20-06-2017, 16:27 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Eens met beide heren. Liggen de tickets al vast?
Waarom niet LA - Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco?
Zelfs dat is al ambitieus als je overal een paar dagen wilt zijn. Vaak doet men dat in 3 weken namelijk.
#4 - 20-06-2017, 16:38 uur

wilco

Dank voor de reacties! De boodschap is duidelijk. En ja, ik ga mijn reisschema herzien!
#5 - 20-06-2017, 19:53 uur

Hans B

Kom maar weer terug met je nieuwe schema, we geven graag goede adviezen.
#6 - 21-06-2017, 14:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

wilco

Hallo,
Zoals gezegd heb ik mijn reisschema aangepast. Ik heb het volgende schema opgesteld:

Dag 1 reizen LA - Palm Springs (of Barstow of Needles)
Dag 2 reizen Palm Springs (of Barstow of Needles)- Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon
Dag 5 reizen Grand Canyon - Las Vegas
Dag 6 Las Vegas
Dag 7 reizen Las Vegas - Sequoia
Dag 8  Sequoia
Dag 9  reizen Sequoia - Yosemite
Dag 10 Yosemite
Dag 11 Yosemite
Dag 12 reizen Yosemite  - San Fransisco
Dag 13 San Fransisco
Dag 14 San Fransisco
Dag 15 terugvlucht

Dit schema komt neer op een totaal van 1300 mijl. Ik heb dus Moab en Bryce achterwege gelaten. Ook heb ik Monument Valley niet opgenomen, alhoewel ik dat toch ook wel graag zou zien. Verder vraag ik me af wat leuker is, Palm Springs, Needles of Barstow als eerste stop. Ik ben benieuwd naar jullie reacties en dank een ieder wederom alvast voor het meedenken!
Groeten, Wilco
#7 - 27-06-2017, 21:46 uur

Cees A

Wow, da's een hele verbetering t.o.v. je vorige routeschema.
Ik heb eigenlijk maar 1 opmerking, over de 1e dagen van je schema, en die mag je nog als optioneel beschouwen ook.

Wat zou je er van vinden om op de rit van Palm Springs naar Grand Canyon een extra overnachting in Kingman te plannen ?
Je kunt dan op dag 1 in je schema in Palm Springs bijvoorbeeld nog naar Indian Canyons.
Zie voor info: http://www.indian-canyons.com/indian_canyons
Deze 3 oase-achtige canyons vol palmbomen zijn erg mooi voor een paar korte wandelingen.
Andreas canyon ligt vlak na de ingang van het park en vanaf de parking loopt een 1 mijl lange loop trail langs de rivier door de canyon.
De trail door Murray canyon begint op dezelfde parking, maar ik vind die trail de minst mooie van de 3.
De laatste van de 3 is Palm canyon en daarvoor moet je een stukje met de auto naar het einde van de parkroad rijden.
Daar is een trading post / giftshop en daar start de trail door Palm Canyon.
Palm Canyon is 15 mijl lang, maar je kunt al na 1,1 mijl afslaan naar de Victor Trail en via die trail teruglopen naar de trading post.
Zie deze kaart van Palm Canyon en Victor Trail: http://www.indian-canyons.com/f/24
Alle andere trail-maps:  http://www.indian-canyons.com/trail_maps

Op dag 2 in je schema kun je op je gemak van Palm Springs via Joshua Tree en het westernstadje Oatman naar Kingman rijden.
In Joshua Tree zijn de korte wandelingen door Hidden Valley en langs de Barker dam aanraders.
Beide wandelingen liggen vlakbij elkaar, zijn niet zo lang en je hebt er daarom tijd genoeg voor.
Voor kaarten van Joshua Tree en de genoemde trails zie onze zuid-west voorbeeldroute.

Oatman ligt aan de voormalige Route 66 en is best leuk voor een korte tussenstop.
In dit plaatsje lopen de ezeltjes, nazaten van voormalige mijnwerkers-ezeltjes, vrij door het stadje.
Van Oatman naar Kingman rij je over de mooie Sitgreaves Pass
Zie bijvoorbeeld deze video over Oatman:
https://www.youtube.com/watch?v=U7jfbxEya_4

Als je niet naar Joshua Tree wil zou je deze dag via Lake Havasu City naar Oatman kunnen rijden.
Lake Havasu City is een plaatje dat leuk is voor een korte (lunch)stop.
Het centrum van dit plaatsje concentreert zich rondom London Bridge.
Nu denk je misschien "Huh, London Bridge" ? Maar ja echt waar, London Bridge !
Google maar eens op dit plaatsje.

Het begin van je schema wordt dan:
Dag 1:  Van LA naar Palm Springs (Indian Canyons)
Dag 2:  Van Palm Springs via Joshua Tree naar Oatman en daarna over de Sitgreaves Pass naar Kingman voor je overnachting
Dag 3:  Van Kingman naar Grand Canyon
Dag 4:  Grand Canyon.
Dag 5:  Van Grand Canyon naar Las Vegas (vanaf hier volg je je eigen schema weer)

Het alternatief via Lake Havasu City (is wel iets meer kilometertjes)
Dag 1:  Van LA naar Palm Springs (Indian Canyons)
Dag 2:  Van Palm Springs via Lake Havasu City naar Oatman en daarna over de Sitgreaves Pass naar Kingman voor je overnachting
Dag 3:  Van Kingman naar Grand Canyon
Dag 4:  Grand Canyon.
Dag 5:  Van Grand Canyon naar Las Vegas (vanaf hier volg je je eigen schema weer)

Zoals je ziet ben je nu 1 dag Grand Canyon kwijt.
Eigenlijk maar een halve dag, want vanaf Kingman is maar een paar uur rijden naar Grand Canyon.
Grand Canyon is bovendien niet zo'n heel groot park dus die 1½ dag is meer dan genoeg voor de gebruikelijke activiteiten
 
#8 - 28-06-2017, 11:02 uur

Dirc

Het hangt af van je wensen natuurlijk maar als je niet de wandeling van 2 dagen naar de Havasupai gaat doen dan vind ik de Grand Canyon genoeg voor 0,5 dag. Ik vind de Grand Canyon meer dan ieder ander park vooral een aantal fotostops waard. Natuurlijk pak je nog even een wandeling langs rim mee. Ik moet hier wel aan toevoegen dat wij geen mensen zijn die iedere trail per se gelopen moeten hebben. Wij kiezen eerder voor 1 of 2 mooie trails en natuurlijk de indrukken. Die zeggen meer dan 1000 foto's.

Ik zou die andere dag ergens besteden zoals Cees voorstelde.
#9 - 28-06-2017, 12:08 uur

wilco

Ok Dirc en Cees, dank voor de adviezen. Ik ga zeker Kingman en Oatman opnemen in mijn schema. Wat denken jullie: is het dan toch nog een optie om Monument Valley mee te nemen in het schema? Dan tussen Grand Canyon en Las Vegas.
#10 - 28-06-2017, 16:03 uur

Dirc

Ha Wilco,

Ik zou niet teveel toevoegen. Daarnaast ligt Monument Valley niet tussen Grand Canyon en Las Vegas maar tussen Moab en Grand Canyon ofwel tussen Moab en Page. Daar kom je nu niet eens in de buurt natuurlijk.
#11 - 28-06-2017, 16:09 uur

Cees A

Ik herhaal gewoon wat Dirc al schrijft. Monument Valley ligt helemaal uit de richting.
Je komt er niet voorbij.   Je moet er echt naar toe rijden en dat is nog best een flinke omweg
Denk aan minimaal 5 uur, maar ik verwacht dat het meer is.   Ik zou het er niet voor over hebben.

Ik kwam nog wel iets tegen over Sequoia waar je, rijdend met een camper, rekening mee moet houden.
Er wordt gewerkt aan de Generals Hwy, de weg die door het park loopt, en daarom wordt het stuk tussen Hospital Rock en Giant Forest vanaf 4 juli (volgende week dus) verboden voor voertuigen langer dan 22 Ft.
Op deze pagina lees je over het verbod en de werkzaamheden: https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/road-construction.htm
 
Op deze kaart van het park zie je alle wegen die in Sequoia verboden zijn voor voertuigen > 22 Ft.
Linkje:  http://npmaps.com/wp-content/uploads/sequoia-kings-canyon-detail-map.pdf
Concreet betekent dat voor jou dat je niet via Visalia / Three Rivers / Hwy 198 het park in kunt rijden want dan kom je niet verder dan Hospital Rock.
Je moet via Fresno / Hwy 180 / Grant Grove.
#12 - 28-06-2017, 17:49 uur
« Laatst bewerkt op: 28-06-2017, 17:55 uur door Cees A »

Hans B

Om toch een relaxt schema te houden zou ik dat niet doen.
Als je wat wil zou ik zeggen verleng dan met een week en neem ook Page, Bryce en Zion mee.
#13 - 02-07-2017, 10:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15