Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Campgrounds Nevada Utah en Arizona mei 2016

Discussie gestart

Condelapon638

Nou het is countdown, aanstaande zaterdag vliegen we en zullen we zaterdagavond ( raar idee) in Las Vegas aankomen. Maandag 2 mei gaan we bij Cruise America de camper ophalen. Uiteraard heb ik al mijn huiswerk gedaan voor de route maar ik hoop dat we nog wat tips kunnen krijgen over de campgrounds die we aan zullen doen.
De route is nu geworden ( ivm het aantal dagen waarop we de camper hebben)

Henderson Utah   - Overton - St. George Utah
                     
St. George HW 15   -   Mount Carmel Junction   
            
Mount Carmel Junction – Jacob Lake – (RV Kaibab Camper Village? )   
      
Jacob Lake – Cameron   
                        
Cameron – Tusayan   
                        
Tusayan -    Flagstaff   
                     
Flagstaff – Peachsprings
                        
Peachsprings – Lake Mead ( hooverdam )   
               
Lake Mead – Henderson ( inleveren camper 20 mei )
we vliegen 23 mei terug naar Amsterdam na weer 3 dagen in Las Vegas te zijn geweest.   

Wie heeft suggesties/tips voor deze route?

 :coolman:
         
#1 - 25-04-2016, 12:09 uur

Cees A

Je keuze v.w.b. overnachtingsplaatsen is apart.  ???
Vraagje:
Waarom kies je voor afgelegen plaatsen als bijvoorbeeld Cameron en Peach Springs en waarom ga je niet op de campgrounds van de parken zelf staan ?

Ander vraagje:
Je hebt de camper 19 dagen en je komt, zoals ik je route interpreteer, niet verder dan Valley of Fire, Zion en North Rim en South Rim Grand Canyon ?
Dit kan natuurlijk betekenen dat je alles uitgebreid en op je gemak gaat bekijken of langdurige wandelplannen hebt en in dat geval is het een mooie en rustige route.
Maar als je dergelijke plannen niet hebt zou je volgens mij meer uit die 19 dagen kunnen halen.


#2 - 25-04-2016, 13:37 uur

Condelapon638

Beste Cees,

ja we willen het zeer rustig aan gaan doen ( dit in tegenstelling van onze trip in Canada 3 jaar geleden waar we veel te veel kilometers hebben gereden).
En we willen ook niet op de drukke campgrounds gaan staan om zo ook lekker de rust te kunnen pakken waar we wel behoefte aan hebben.

We hebben nu voor 19 dagen maar iets van 1250 km te rijden.
We hebben idd wandelplannen en paardrijden. Gewoon zeer relaxed allemaal. Het drukke leven begint 25 mei weer in Nederland.
#3 - 25-04-2016, 14:25 uur

Cees A

Groot gelijk.  :afro:
Mocht je onderweg toch tot de conclusie komen dat je nog tijd over hebt dan kun je altijd nog zonder veel extra km Bryce, Monument Valley en/of Page (met Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell) toevoegen.

Ik wil je in ieder geval een goeie reis en veel plezier wensen.
Groetjes,  Cees 
#4 - 25-04-2016, 14:35 uur

yvon

http://www.allstays.com/apps/camprv.htm

Een hele goede app die weliswaar 9€ kost maar je hebt er jarenlang plezier van. Hij geeft alle campings aan die op je weg liggen. Je kunt de camping zelfs selecteren dan laat hij alleen die campings zien. Wij houden erg van National forest campings die heel erg goed zijn! Soms met electrichiteit aansluitingen en soms geen maar in een camper moet dat geen probleem zijn. Neem wel een goede zaklantaarn mee......
#5 - 26-04-2016, 04:52 uur

GerG

http://www.allstays.com/apps/camprv.htm

Een hele goede app die weliswaar 9€ kost maar je hebt er jarenlang plezier van. Hij geeft alle campings aan die op je weg liggen. Je kunt de camping zelfs selecteren dan laat hij alleen die campings zien. Wij houden erg van National forest campings die heel erg goed zijn! Soms met electrichiteit aansluitingen en soms geen maar in een camper moet dat geen probleem zijn. Neem wel een goede zaklantaarn mee......

Bedankt voor deze tip, was zelf ook al op zoek naar zoiets. Heb de app meteen gekocht, is inderdaad superhandig.
Werkt deze wel alleen online of ook offline, heb dat nog niet ontdekt.
#6 - 26-04-2016, 12:16 uur

Condelapon638

Bedankt voor deze super tip!
De app betaald ( € 11,10 inmiddels) en ik ben even verbaasd hoeveel campgrounds er nu zichtbaar zijn zeg. SUPER .
#7 - 26-04-2016, 13:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15