Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Campings niet boeken

Discussie gestart

Jtk

In de zomer van 2006 (ong. 17 juli t/m 8 augustus) willen wij (2 personen) graag op vakantie naar Amerika en een tour gaan maken.

Nu willen wij graag overnachten op KOA campings, maar wij willen de overnachtingen niet van te voren boeken, zodat we meer vrijheid hebben. Dus we vragen ter plekke tijdens onze reis of er op een KOA camping een plek voor ons is.

Mijn vraag is of dit verstandig is aangezien het een hoogseizoen betreft en dat we daardoor vaak volle campings zullen aantreffen.

Onze reis betreft een reis door de staten Colorado, Wyoming en Utah (Rocky Mountains Tour). Onze reis begint in Denver en eindigt weer in Denver.

Alvast bedankt !
Gr. Jtk

 
#1 - 21-12-2005, 21:59 uur
~

ceetje

Het is niet echt nodig om alle campings vast te leggen. Vorig jaar hebben wij in dezelfde periode ook een kampeerreis gemaakt en hadden van te voren 1 camping vastgelegd: de Koa bij Yellowstone. Na een week besloten om deze te annuleren: Als je met een tent reist, zijn de meeste Koa's helemaal niet leuk! Ze liggen vaak niet mooi, weinig schaduw (zeker in Utah wil je dat echt!) en zijn duur. De campings in de parken zijn veel leuker om te staan en wij hebben altijd een plekje gehad, zelfs in Yellowstone in het hoogseizoen. Ik weet niet of je er komt, maar de camping van Goulding in Monument Valley is heel erg leuk. Veel plezier met de reis voorbereiden! De Koa gids is wel handig om mee te nemen: goede kaarten  :icon_wink:
#2 - 24-12-2005, 22:10 uur

Mississippi

Als jullie met een tent reizen heb je het minst last van volle campings. De plaatsen met aansluitingen voor campers zijn het eerst bezet. Wij hebben tijdens onze camper-reizen vaak meegemaakt dat er op een "volle camping" nog wel tentplaatsen beschikbaar waren.

Ik zou net als ceetje ook zo min mogelijk campings vastleggen. Je zit dan steeds vast aan een schema. Zeker met kamperen hangt het natuurlijk van het weer af hoelang je ergens wilt blijven. Voor de mooiste campings (in de parken) kan je vaak niet eens reserveren en hanteren ze het - first come, first served - principe. Het nadeel is dan wel dat je vroeg (soms al in de ochtend) moet komen om nog een plekje te vinden. In het weekeind (Vrijdag en Zaterdag) zijn de campings het drukst. Je kan op die dagen een dag van tevoren even te bellen en vragen of er plaats is en zo mogelijk te reserveren. Het is zeker handig om een lijst met leuke campings langs je route mee te nemen. Op hotspots als Yellowstone, Yosimite of Grand Canyon is het zeker druk in het hoogseizoen. Wij hadden onze camperplaats (doordeweeks in Mei) in Grand Canyon NP al maanden tevoren gereserveerd en dat was nodig!

De KOA campings liggen inderdaad minder mooi maar hebben wel voordelen voor mensen met kinderen en campers. Ze hebben vaak een zwembad en bieden plaatsen met "full hookup" voor campers. Met name in het weekend komen op dit soort campings clubjes mannen met een Jeep achter hun camper. Gaan ze lekker -off the road- om een goede vis-stek te zoeken  :)

Gouldings in Monument valley is zeker een aanrader. Geen KOA, maar wel een zwembad en heerlijke douches  ;)

Veel Plezier!

#3 - 26-12-2005, 09:29 uur
« Laatst bewerkt op: 26-12-2005, 09:39 uur door Mississippi »

HenkM

Wel duur. $22 voor max. twee personen (+ evt. $6 per extra persoon).

Ik weet wel, de locatie mag ook wat kosten, maar toch.

Een vraag aan mensen, die er geweest zijn:  Is de camping die $22 waard ?

Henk
#4 - 20-07-2006, 13:25 uur

Ruud2004

Onze ervaring is dat er voor een tentje altijd plaats is. (meerdere jaren met een tentje in de VS rondgetrokken) Dus lekker op de bonnefooi rondreizen, heerlijk toch.   (Hoort toch ook bij Amerika) Ook wij meden bewust de KOA-campings.  Zoals al aangegeven, zijn ze vaak slecht gelegen (naast Highway of Spoorbaan), uitzonderingen daargelaten zoals KOA "Fiësta Key".

De KOA in Niagara Falls heeft bijvoorbeeld geweldig mooie plaatsen voor tentjes, we waren helemaal Happy.   ;D Totdat 's-nachts (achter de bosjes, hadden we niet gezien !!) op nog geen 10 m afstand de meest lange goederentreinen voorbij raasden.  Ongelovelijk wat een herrie.  Met 4 locomotieven en ik weet niet hoeveel wagons erachter leek het of de ewereld verging.  Na ieder uur zo'n trein te hebben meegemaakt hadden we het wel gehad en zijn we de volgende ochtend snel weggegaan.

Ook vonden wij het "Hi die HI" gevoel een beetje te nadrukkelijk aanwezig.  Eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen, dat de faciliteiten vaak van uitstekende kwaliteit zijn en ook erg schoon.  Dat is in een State Park wel eens anders.   

Tip:  Als er toch voor kiest om op meerdere campings van KOA te gaan staan, neem dan hun KOA Valuecard.  Je krijgt dan een bescheiden korting.
#5 - 23-07-2006, 11:05 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

michelly

Wel duur. $22 voor max. twee personen (+ evt. $6 per extra persoon).

Ik weet wel, de locatie mag ook wat kosten, maar toch.

Een vraag aan mensen, die er geweest zijn:  Is de camping die $22 waard ?

Henk
Wat ons betreft absoluut!!
Het is een perfecte ligging en vooral de zonsopgang is geweldig. Kijk hier voor wat foto's van onze vakantie vorig jaar. http://www.michelly.dse.nl/USA%202005%20homepage/layer%202/fotodag11/fotoindex.htm

Groetjes Elly
#6 - 31-07-2006, 18:42 uur
onze website www.michelly.nl

ceetje

Wel duur. $22 voor max. twee personen (+ evt. $6 per extra persoon).

Ik weet wel, de locatie mag ook wat kosten, maar toch.

Een vraag aan mensen, die er geweest zijn:  Is de camping die $22 waard ?

Henk

Vorig jaar was deze camping voor een tent maar iets van $15 ofzo, en dat viel mij reuzemee, maar wat betreft zijn prijs: dubbelendwars waard!!!
#7 - 18-08-2006, 20:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15