Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Centrale veiligheidscontroles op Schiphol

Discussie gestart

Cees A

Een waarschuwing voor Amerikareizigers die via Schiphol naar Amerika vliegen.
De nieuwe centrale veiligheidscontrole(s) op Schiphol kosten, zeker in de drukkere uren, meer tijd dan je denk.

Reizers die met Delta naar Amerika vliegen zien op hun boardingpas dat ze vertrekken vanaf gate D1 of E4 of er staat "gate unknown"
D1 en E4 zijn echter geen gates, maar centrale balies waar het "interview" plaats vindt. (dat interview dat vroeger aan de gate zelf plaatsvond)
Na dat interview wordt de werkelijke gate van waar je vliegtuig vertrekt ingevuld op je boardingpas en wordt er een stickertje op je paspoort geplakt.
Voor passagiers die met Schiphol als eerste vertrekluchthaven naar Amerika vliegen kan er niet veel verkeerd gaan want die worden onderweg "opgevangen" en geinterviewd.

Passagiers die op Schiphol overstappen weten vaak via andere wegen van welke gate hun aansluitende vlucht naar Amerika vertrekt en die passagiers slaan dan D1 of E4 over.
Bij het boarden komt men er achter dat die passagiers het "stickertje" missen en die passagiers worden dan zonder pardon teruggestuurd naar D1 / E4 waardoor ze in tijdnood komen, want bij D1 / E4 kan het aardig druk zijn.
Omdat Schiphol een echte "overstapluchthaven" is, komen veel overstappers er pas bij het boarden achter dat ze een stickertje missen omdat ze een stap hebben overgeslagen.
Ik heb zelf gezien dat dit bij heel veel overstappers voorkomt, voor veel stress en discussie en bij andere passagiers (met stickertje) voor oponthoud zorgt.
Hopelijk zijn dit aanloopproblemen die in de toekomst worden gerepareerd, maar voorlopig kan het geen kwaad hier rekening mee te houden

Kortom:
Hou, als uw vertrektijd in de spitsuren valt rekening met extra tijd voor de (centrale) veiligheidscontrole.
Sla, zeker als overstappende passagier, de balie waar het interview plaatsvindt niet over want anders wordt je bij het boarden teruggestuurd. 
#1 - 15-06-2016, 11:41 uur

GerG

Wij vliegen op woensdag 27 juli om 10.10 uur met vlucht KL6033 naar Seattle rechtstreeks.
Er staat bij uitgevoerd door Delta Airlines.

Op ons zal jouw verhaal dus van toepassing zijn.
Wat bedoel je met de drukke spitsuren?
Of wil je gewoon aangeven de drukke periode, waaronder juli dus in mijn ogen valt.
#2 - 15-06-2016, 14:01 uur

Cees A

De piekuren op Schiphol zijn tussen (ongeveer) 10.00 uur en 16.00 uur als er veel (transatlantische) vluchten vertrekken.
De piekuren voor de incheck- en bagagedropbalies beginnen al rond 08.00 uur, want inchecken of bagage droppen doe je 2 of 3 uur voor vertrek
In de zomermaanden zorgt het vakantieseizoen uiteraard voor extra drukte.

Mijn meest recente ervaring: (een maand geleden)
Mijn vlucht vertrok om 10.30 uur en ik was om 07.00 uur op Schiphol.
Delta vluchten worden op Schiphol behandeld door KLM dus daar check je ook in. (als je dat al niet thuis hebt gedaan)
Voordeel van die KLM afhandeling is dat de KLM balies altijd open zijn en je dus, ook al ben je te vroeg, altijd kunt inchecken of bagage droppen.
Bij KLM gebruikt men self service automaten om de bagage te droppen en die werken snel en gemakkelijk.
Nadeeltje, en daar kun je gerust rekening mee houden, is dat die automaat geen overgewicht accepteert.
Wilde die grondstewardess nog wel eens een oogje dichtknijpen bij een kilootje teveel, de automaat is onverbiddelijk.

Dat ik zo vroeg op Schiphol was bleek later een groot voordeel want om 07.00 uur stond er nog geen kip voor de bagage automaten en de KLM balies, maar toen ik na een bakje koffie om 09.30 naar de marechaussee en veiligheidscontrole wandelde waren de rijen aangegroeid tot onrustbarende lengte.
Ik had die meute niet graag voor me gehad bij de marechaussee en de veiligheidscontrole.
Omdat ik nu iedereen voor was heb ik nergens hoeven wachten en was overal meteen aan de beurt.

Mijn advies is dan ook: Ga vroeg naar Schiphol. Zeker als je in de zomermaanden gaat
Beter een beetje vroeg op Schiphol en ergens een paar bakjes koffie drinken om de tijd te doden dan in de stress wegens file onderweg en lange wachtrijen voor incheckbalie of bagage automaten, marechaussee en veiligheidscontrole.

Fijne vakantie.
 
#3 - 15-06-2016, 16:04 uur

Bakvet

Bij United vond dit interview plaats in de wachtrij voor het afgeven van de bagage. Ze liepen als het ware met de rij mee. Het ging best effiecient en je stond toch al in de rij te wachten, dus het kostte geen extra tijd. Daarna moest je een verdieping omhoog naar de nieuwe centrale passagiers- en handbagagescan van de E-terminal. Daarna weer omlaag naar het departures nivo. Bij het inchecken de avond daarvoor stond er nog geen gate ingevuld maar op de nieuwe boarding pas stond gewoon Gate F-zoveel.
#4 - 15-06-2016, 17:21 uur

Cees A

Andere Amerikaanse maatschappijen doen het interview nu inderdaad tijdens inchecken / bagage droppen.
Weet je misschien ook hoe die maatschappijen omgaan met overstappers ? 
Overstappers, vaak mensen uit het midden of het verre oosten, hebben immers op hun thuisluchthaven ingecheckt.
Krijgen die nu hun interview aan de gate ? Of krijgen die helemaal geen interview ?

Te zijde: Het nut van dat interview ontgaat me overigens volkomen.
Als je terugvliegt van Amerika naar Nederland wordt je die onzin gelukkig bespaard.

Edit:
O ja, wat ook fijn is op Schiphol, men is er flink aan het verbouwen en men heeft overal tijdelijke bewijzering geplaatst.
Voor het gemak heeft men de originele bewijzering niet verwijderd of afgeplakt.
Arriverende passagiers die op zoek zijn naar de bagagehal zien dus nu de originele wegwijzer die rechtdoor wijst en daaronder de tijdelijke die naar rechts wijst.  Lekker duidelijk allemaal.
#5 - 15-06-2016, 17:47 uur
« Laatst bewerkt op: 15-06-2016, 18:06 uur door Cees A »

jhbechthum

Wij vliegen op 18 juli met KLM om 12:35, spitsuur dus.
Check altijd thuis in, maar zal er extra rekening mee houden.

Johan.
#6 - 15-06-2016, 19:56 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Skydriver

Wij vliegen op 18 juli met KLM om 12:35, spitsuur dus.
Check altijd thuis in, maar zal er extra rekening mee houden.

Johan.
Wij op dezelfde datum, maar dan om 09:10 Toch ook maar thuis inchecken. Dat kan tot 36 uur van te voren toch?
#7 - 15-06-2016, 20:02 uur
The USA....What else?

Hans B

Wij zijn half april al vertrokken, inmiddels ook al lang weer thuis (helaas).
Wij vonden de incheck procedure veel sneller verlopen.
Bij United stonden enkele mensen bij de incheckbalie (balie 26 dacht ik) voor de standaard vragen.
Daar geen lange wachtrijen.
Vervolgens de security check ging vlotjes.
Bij de automatisch paspoort controle ging het ook prima.
Binnen 30 minuten waren wij van de trein bij de see buy fly.
Bij de gate nog enkele vragen, maar dat mocht ook geen naam hebben.
#8 - 15-06-2016, 20:12 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jhbechthum

Wij op dezelfde datum, maar dan om 09:10 Toch ook maar thuis inchecken. Dat kan tot 36 uur van te voren toch?

https://www.klm.com/home/nl/nl#g_np_sa=1&sa=ask-2
Citaat
Bij de meeste vluchten kunt u vanaf 30 uur tot 1 uur voor vertrek online via onze website inchecken. Voor vluchten naar de Verenigde Staten kunt u vanaf 24 uur voor vertrek inchecken. Bij vertrek vanaf sommige luchthavens begint online inchecken later.
24 uur voor vertrek dus.

Wat ik me afvraag is of ik gelijk voor de aansluitende vlucht in kan checken, inclusief stoel-upgrade naar comfort+.
Nu kan de upgrade nog niet omdat de bij KLM geboekt hebben en de volgende vlucht uitgevoerd wordt door Delta.

Johan
#9 - 15-06-2016, 20:13 uur
« Laatst bewerkt op: 15-06-2016, 20:18 uur door jhbechthum »
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Marianne M

We zijn eind mei van Brussel naar NY gevlogen met Delta. Ook hier werd je in de wachtrij bevraagd door security mensen en kreeg je een stickertje op je paspoort. Daarna ging het allemaal vrij vlot. Alleen bij de gate werden er mensen uitgepikt die nog aan een verder verhoor onderworpen werden alvorens ze het vliegtuig in mochten stappen.

Johan, ook al heb je bij KLM geboekt en wordt de vlucht uitgevoerd door Delta kan je nu al een upgrade boeken, Dit moet je alleen rechtstreeks op de site van Delta doen. Wij hebben voor september vluchten geboekt naar Boston bij KLM. Deze vlucht wordt door Delta uitgevoerd en heb na de bevestiging van KLM direct bij Delta comfort + bijgeboekt.

Marianne
#10 - 15-06-2016, 22:21 uur

jhbechthum

Johan, ook al heb je bij KLM geboekt en wordt de vlucht uitgevoerd door Delta kan je nu al een upgrade boeken, Dit moet je alleen rechtstreeks op de site van Delta doen. Wij hebben voor september vluchten geboekt naar Boston bij KLM. Deze vlucht wordt door Delta uitgevoerd en heb na de bevestiging van KLM direct bij Delta comfort + bijgeboekt.

Het lukt niet. Niet via de site van Delta of KLM, niet telefonisch en niet via e-mail bij Delta en KLM.

Reisbureau:
Vanmorgen gebeld met de luchtvaartmaatschappij en het is helaas niet mogelijk bij Delta om deze stoelen van te voren te reserveren.
De enige mogelijkheid is bij de online-incheck vanaf 24 uur voor vertrek...


E-mail Delta:
We apologise for the inconvenience you had on our website.
Unfortunately we are not eligible to book chargeable seats.


Weet je misschien een weg die wij niet weten?

Johan.
#11 - 15-06-2016, 22:32 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Old Faithful

Ik heb weleens maanden voor vertrek telefonisch Economy Comfort stoelen geboekt via de desk van Delta in Amerika. Dat ging vrij vlot. Ik heb het telefoonnummer helaas niet paraat, maar dat moet te vinden zijn. Ik geloof zelfs dat ik het toen van iemand van KLM kreeg.

Succes.
#12 - 16-06-2016, 01:00 uur
Groet,

Old Faithful

Yessica



Passagiers die op Schiphol overstappen weten vaak via andere wegen van welke gate hun aansluitende vlucht naar Amerika vertrekt en die passagiers slaan dan D1 of E4 over.


Dit vind ik raar. Via welke andere wegen? Welke wegen met informstie kunnen er zijn waar Nederlandse reizigers niet aan kunnen komen?
#13 - 16-06-2016, 06:14 uur



Cees A

Het lukt niet. Niet via de site van Delta of KLM, niet telefonisch en niet via e-mail bij Delta en KLM.

Reisbureau:
Vanmorgen gebeld met de luchtvaartmaatschappij en het is helaas niet mogelijk bij Delta om deze stoelen van te voren te reserveren.
De enige mogelijkheid is bij de online-incheck vanaf 24 uur voor vertrek...
   

@jhbechthum : Ik maak uit je bericht op dat je via een reisbureau hebt geboekt.  Klopt dat ?
Zo ja, dan verwacht ik dat het daar aan ligt.

Ik kocht mijn tickets begin januari via de website van Delta zelf en kon al meteen tijdens de boeking economy comfort voor de heenvlucht boeken.
Voor de terugvlucht kon dat toen (nog) niet omdat die vlucht werd uitgevoerd door KLM.
Hiervoor moest ik KLM bellen, maar die adviseerde me om even een paar weekjes te wachten tot alles in "het systeem" zat.
Na een paar weken opnieuw KLM gebeld en toen kon ik ook voor de terugvlucht gewoon economy comfort boeken.
Kreeg tijdens dat telefoongesprek zelfs een mail met de bevestiging.

Passagiers die op Schiphol overstappen weten vaak via andere wegen van welke gate hun aansluitende vlucht naar Amerika vertrekt en die passagiers slaan dan D1 of E4 over. 

Dit vind ik raar. Via welke andere wegen? Welke wegen met informstie kunnen er zijn waar Nederlandse reizigers niet aan kunnen komen?

@Yessica :  Geen idee.
Ik constateerde alleen het feit dat bij boarden veel overstap-passagiers D1/E4 hadden overgeslagen en werden teruggestuurd.
Gokje: Misschien krijgen ze die info bij vertrek vanaf hun thuisluchthaven ?

Misschien goed om nog even te benadrukken dat alleen passagiers die vanaf Schiphol met Delta naar Amerika vliegen te maken krijgen met de werkwijze zoals beschreven in het openingsbericht.
Andere Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen doen het interview aan de balie tijdens inchecken/bagage droppen.







#14 - 16-06-2016, 06:51 uur
« Laatst bewerkt op: 16-06-2016, 06:53 uur door Cees A »

Bakvet

Overstappers, vaak mensen uit het midden of het verre oosten, hebben immers op hun thuisluchthaven ingecheckt.
Krijgen die nu hun interview aan de gate ? Of krijgen die helemaal geen interview ?
Ik heb er niet zo op gelet, maar er was inderdaad een andere plek waar ook interviews werden afgenomen. Of dat bij de nieuwe scan-caroussel was of bij de gate, dat weet ik niet meer.
#15 - 16-06-2016, 07:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15