Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

December

Discussie gestart

Hboy

Hello,

Ik ben van plan om mijn vriendin in december op te pikken in San Francisco. Zij heeft daar dan 5 maanden gezeten ivm een uitwisselingsproject.
Nu hadden we het plan bedacht om nog een goede 3 weken vrij te nemen om eventueel een rondreis met de auto te maken. Stom, maar gisteren schoot me plots te binnen dat het weer in december misschien wel wat roet in het eten zou kunnen gooien...

Ik heb al gelezen dat de meeste passen gesloten zijn in december en dat de temperatuur nou niet echt hoog oploopt. Ik heb geen probleem met wat kouder weer maar heb wel graag een aangenaam weertje... Weet iemand raad?

Ik maakte de bedenking om mss ineens van de gelegenheid gebruik te maken en van San Francisco naar Hawaii te vliegen. Of is december ook een slechte periode om die richting uit te gaan? Heb me ooit laten vertellen dat in december half amerika kerstmis gaat vieren op Hawaii...

Graag hoor ik jullie raadgevingen...

Groetjes!
#1 - 03-07-2009, 23:20 uur

Jez

Kijk eens op www.wunderground.com; daar kun je het historische weer van plaatsen opzoeken. Geeft je een goed beeld wat voor weer je waar kunt verwachten.

Je zou ook een cruise kunnen maken, vanuit San Francisco, LA, San Diego. Wij zijn in januari in California en gaan vanwege het weer een 7-daagse cruise naar Mexico maken, waar het heerlijk weer (hopelijk) is. De omgeving van Las Vegas zal trouwens ook goed te doen zijn. Of vlieg door naar Florida. Er zijn best leuke opties!
#2 - 03-07-2009, 23:38 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ine

Hawaii is prima in December, maar hoe later die maand hoe duurder alles wordt. Winter is nl.hoogseizoen daar.
Bovendien is het  5-6 uur vliegen vanaf de westkust..
Inderdaad zal je in December in californie op sommige plaatsen (Yosemite e.d.) met afgesloten wegen/passen te maken krijgen en soms met sneeuwval. Zelden is het strandweer.
Beter kan je verwachten in de regio van Phoenix en Tucson - Arizona, maar weer laat zich nooit voorspellen.

Inderdaad zoals Jez aangeeft zou een cruise naar Mexico een optie kunnen zijn. Een relaxte manier van reizen. Kijk eens bij bijv. Carnival cruises, Holland Ameria Lijn en NCL voor wat prijzen en routes.
De eerste en laatste zeedag vanuit San Diego zijn redelijk fris, daarna wordt het een stuk warmer.
Alle weerstatistieken kan je overigens nakijken op www.wunderground.com.

PS Jez - heb je mijn e-mail i.z. Mexico ooit ontvangen?
#3 - 04-07-2009, 15:23 uur

dustybyou

Vliegnaar florida.Is het altijd prachtig weer en er is genoeg tezien om 3 weken door te brengen.
ina
#4 - 06-07-2009, 09:39 uur

Loek

Je zou ook gebruik kunnen maken van het feit dat het winter is en gaan skien in de omgeving van Lake Tahoe bijvoorbeeld.  Het is ongeveer 4 uur rijden van SF naar South Lake Tahoe.
#5 - 06-07-2009, 21:46 uur

Mrjn

Wij gaan in december naar Las Vegas en gaan proberen een rondje te doen met Grand Canyon, Monument Valley, Bryce, Zion, Death Valley, SF en dan Los Angeles en weer terug naar Las Vegas. Volgorde nog nader te bepalen. We houden rekening met sneeuw, maar als het te erg zou zijn, gaan we vanaf LV naar het zuiden. Bryce schijnt prachtig te zijn in de sneeuw. Grand Canyon ook.
#6 - 07-07-2009, 06:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15