Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

doorreizen na het ophalen van dochter na een jaarhigh school

Discussie gestart

Milena 72

Onze oudste dochter van 18 is afgelopen zomer voor een jaar high school naar Texas gevlogen. Ze heeft het daar super naar de zin. In juni willen we haar daar ophalen. Het plan is om vier dagen bij het gastgezin  te verblijven en dan  twee weken met haar rond te reizen. we willen naar de westkust. Het wordt onze eerste reis naar Amerika. We kijken ernaar uit!
Haar terugvlucht is al geregeld vanaf Dallas naar Amsterdam. alleen de datum moet nog vastgelegd worden. we willen graag met haar op hetzelfde vliegtuig mee terug.  we nemen dan een binnenlandse vlucht naar waarschijnlijk los Angeles.  Hierna moeten we  weer terug naar Dallas om via Houston naar Amsterdam te vliegen.  we hebben contact met een reisbureau om dat te regelen. zij kunnen vluchten boeken met vlieggarantie . De prijs van de binnenlandse vlucht valt duurder uit dan ik gehoopt  had dus we zijn er nog niet uit. Wat is een gangbare prijs Het is nog zoeken en passen en meten wat het voordeligst uitkomt. Heeft iemand tips voor het boeken van de vluchten ivm de vele overstappen.
alvast bedankt

#1 - 06-11-2017, 23:17 uur

Pieter79

Je zou eventueel zelf enige flexibiliteit in kunnen bouwen; je vliegt een dag eerder terug vanuit LA met een overnachting in Dallas en dan de volgende dag terug naar Nederland.

M.b.t. binnenlandse vluchten; deze boek ik altijd bij de vliegmaatschappij zelf (vaak Delta aangezien zij hier in Minneapolis een hub hebben). Als ik op google.com/flights kijk dan krijg ik prijzen te zien en ook van andere boekingssites. In mijn geval kan ik nergens goedkopere vluchten vinden dan bij de maatschappij zelf.

De kosten van vliegtickets lijken mij voor Amerikanen duurder dan Europeanen. Voor zo'n 700 of 800 dollar vliegen mijn ouders rechtstreeks van NL naar Minneapolis, maar als ik een retourtje die kant op neem ben ik 1200 dollar kwijt. Binnenlandse vluchten lijken (en zijn) voor Nederlanders dus relatief duur. Ik weet niet wat je reisbureau voor de vlucht DAL-LAX rekent, maar ik zie momenteel een retourtje voor $167 met Spirit (Jun 2 - Jun 16, 2018).

Als je alle vluchten op dezelfde dag wil maken dan is er iets meer planning nodig en dan mag er inderdaad weinig mis gaan. Ik weet niet hoe of wat ze alle vluchten kunnen garanderen, misschien is dat onderdeel van een verzekering?!

Succes met de voorbereidingen!

Gr. Pieter
#2 - 07-11-2017, 01:06 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Old Faithful

Welkom op het forum.
Fijn dat jullie dochter het zo naar haar zin heeft.

Pieter kan jullie er ongetwijfeld meer over vertellen. Houd er rekening mee dat je voor ruimbagage op binnenlandse vluchten meestal extra moet betalen. Southwest is daarop een uitzondering, dacht ik.
Ik weet niet of jullie (de ouders) kunnen proberen deze extra kosten te voorkomen door alle vluchten op één ticket te boeken.

Succes en veel plezier.

#3 - 07-11-2017, 01:52 uur
Groet,

Old Faithful

Milena 72

Hoi Pieter,

de binnenlandse vlucht 6 /6 -21/6 komt bij het reisbureau op 300 euro excl bagage. ik dacht ook dat dit goedkoper zou moeten kunnen. Het zal ook liggen aan de dag dat je vertrekt maar daar zijn we enigszins ook flexibel in als dat qua prijs scheelt. Het lastige vind ik dat de organisatie waar mijn dochter mee op high school is een retourvlucht voorstelt. hiermee gaan we naar een reisbureau en zij probeert diezelfde vlucht te boeken. Je hebt dan niet zozeer een overzicht van de prijzen, waar je uit kunt kiezen. we kunnen niet altijd naar het reisbureau en doen veel per mail. Het is voor ons de eerste reis en wil het goed voorbereiden. Nu krijg ik het gevoel dat we snel moeten beslissen omdat het steeds duurder wordt. We begonnen bij 850 ongeveer en zitten nu tegen de duizend euro. Amsterdam -Dallas retour en een aansluitende binnenlandse vlucht. Ik wil het graag bij het reisbureau boeken omdat zij dan vlieggarantie geven mocht een vlucht vertraging hebben. Extra tijd plannen in Dallas voor we terugvliegen is natuurlijk ook een optie. dan kunnen we het los van mekaar boeken eerst de vlucht van en naar Dallas en dan later uitkijken naar het binnenlandse vlucht met aantrekkelijke prijs.
Het reisbureau biedt de vliegreis aan als we ook de overnachtingen bij hen boeken.
Ik zal eens op de site die jij aangaf kijken wat dat voor opties biedt.
#4 - 07-11-2017, 17:00 uur

jhbechthum

Houd er rekening mee dat je voor ruimbagage op binnenlandse vluchten meestal extra moet betalen.
In elk geval bij Delta/KLM is het zo dat als je de intercontinentale vluchten (NL-USA-NL) op dezelfde boeking/ticket regelt, je bagage op de binnenlandse vluchten inclusief is.

Johan.
#5 - 07-11-2017, 20:09 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Old Faithful

Inderdaad, daarom schreef ik ook: "Ik weet niet of jullie (de ouders) kunnen proberen deze extra kosten te voorkomen door alle vluchten op één ticket te boeken. "  ;)
Een retourticket naar LAX met een stopover in DFW zou moeten kunnen. Zij willen echter op de terugweg dezelfde vlucht als hun dochter nemen en dus van LAX via DFW en IAH terugvliegen. Ik zou in ieder geval proberen of dit op één boeking kan en of de dochter dezelfde vlucht van DFW naar LAX als losse vlucht kan boeken.
#6 - 08-11-2017, 01:09 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15