Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

een beetje naïef?

Discussie gestart

saskia

Hallo!

Misschien zijn wel iets te naief, maar wij gaan 3 weken rondreizen door Californië, maar hebben totaal geen hotel/motel van te voren geboekt. Dit is toch niet écht nodig?
Tuurlijk is het misschien voor je eigen rust een prettig idee, maar er zijn toch genoeg gelegenheden waar je op de dag zelf terecht kan?
En is het slim om een tent mee te nemen in de buurt van de natuurparken, omdat daar de hotels/motels wel al vol geboekt zijn denk ik ? Of die kans is heel groot, laat ik het zo zeggen.
Iemand ervaring? Ik hoor het graag.

 :-* Saskia
#1 - 08-08-2005, 20:59 uur

Jez

Hee Saskia,

Wij gaan altijd op de bonnefooi en hebben nooit problemen gehad een slaapplaats te vinden; tot nu toe altijd binnen een half uur onze spullen in een kamer kunnen zetten.

Het hangt er wel een beetje vanaf wanneer je gaat; wij zijn in november en oktober geweet en gaan nu in september. Wij hoeven niet persé in de parken zelf te slapen; in de omgeving vind ik ook al best. Hoewel we wel steeds aardig in de buurt terecht konden.

Wij willen graag de vrijheid van de te rijden afstand en daarom boeken we nooit. We zien wel waar we uitkomen. Meestal gaan we zo tussen 4 en 5 uur eens uitkijken naar een motel.

#2 - 08-08-2005, 21:04 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

saskia

Hoi Jez,

Ja dat is eigenlijk ook onze insteek.. (?)  ;)
Oke, ja wij gaan ook in september en ik heb er heel veel zin in.
Maar omdat dit onze eerste keer is, weet je niet precies of je iets vergeet zegmaar.

Gaan jullie nooit met de tent? Ik twijfel nog, maar mijn vriend wil die tent wel mee. *zucht* haha
#3 - 08-08-2005, 21:10 uur

Jez

Ik HAAT kamperen! En mijn man gelukkig ook! Nee hoor, heel Amerika ligt bezaaid met motels (om maar eens lekker te overdrijven), dus waarom zouden we?

Maar als je graag k(r)ampeert.............

Zal ik nog een gratis tip weggeven  ;)?

Wij reizen altijd rond en blijven meestal maar 1 nacht per plaats. Ik heb dan echter geen zin steeds al mijn bagage in en uit te laden. Daarom zorg ik, dat ik met 1 koffer zo'n 3 dagen vooruit kan, kwa schone kleding en "persoonlijk onderhoud". Na 3 dagen tover ik alle koffers uit de kofferbak en stel weer opnieuw mijn "koffer-voor-3-dagen" samen.

Oh, ik heb er nog 1: mix jouw en je vriends kleding in de koffers, ipv 1 koffer voor jou en 1 voor je vriend. Mocht er een koffer zoek raken, dan heb je in elk geval allebei schone kleding! Ook heb ik altijd voor elk schoon ondergoed in de handbagage, net zoals een tandenborstel + pasta.

En de laatste: draag geen ingewikkelde schoenen als je vliegt, want de schoenen moeten uit bij de douane! Had 1 x een paar gympen met ca. 24 vetergaten. Was niet leuk...........
#4 - 08-08-2005, 21:31 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

visuar

Ik heb ook genoeg kramperen gedaan.... :-X ;D
#5 - 08-08-2005, 21:58 uur
« Laatst bewerkt op: 08-08-2005, 21:58 uur door visuar »
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Bakvet

Hoi, ik neem wel altijd een tent mee. De reden hiervan is voornamelijk dat ik een beetje op de kosten moet letten. Verder heb ik het juist wel een paar keer meegemaakt dat alles vol zat en ik naar mijn zin te ver moest doorrijden. Dat kan heel ver zijn in de VS.

Maar... het is ook wel leuk als je op zo'n grote park-camping staat. Het is niet zoals in Nederland dat je met z'n allen op een grasveldje staat. Het is best wel aangenaam, met eigen bank en plek op een kampvuur te maken. Je hebt heel vaak 's avonds zogenaamde "Ranger programs". Dan geven ze bijvoorbeeld een amphi-theater lezing met dia's over iets bijzonders uit het park. Niet over de dingen die je normaal overdag als toerist ziet en doet, het is meestal over iets speciaals. Het gaat heel interactief met het publiek en die dames en heren rangers brengen het echt op een leuke manier. Die sessies vind ik altijd bere-interessant en het heeft een hoog "Amerikagevoel" gehalte. Dat loop je als auto-toerist wel mis als je tegen de avond het park verlaat om je hotel op te zoeken.

Helaas reis ik meestal in het laagseizoen en dan zijn die ranger-programs er niet zoveel. Maar daar staat weer tegenover dat het dan vaak weer lukt om de mooiste plekjes van de camping te pakken te krijgen!

Toch, ik verlang er ook wel eens naar om gewoon een complete vakantie lekker makkelijk in motels te zitten. Het is echt enorm relaxt en tijdsbesparend en die methode van Jez met de "koffer voor drie dagen" is precies wat ik ook doe.
#6 - 08-08-2005, 22:35 uur
« Laatst bewerkt op: 11-08-2005, 23:20 uur door Bakvet »

Ebelix

Boek wel je eerste overnachting. Het adres heb je nodig om in te vullen op de douane papieren om Amerika binnen te komen.

Zonder geldig adres kom je Amerika niet binnen.
#7 - 08-08-2005, 22:42 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

annemieke

Voor de natuurparken zou ik zeker een overnachting boeken. Wij moesten 45 minuten rijden buiten de ingang van het park (Yosi). Of wellicht een tent. Ook prima. Ook voor een camping misschien even reserveren. Juli was erg druk overal. Ik had alleen voor de eerste nachten een hotelboeking gedaan. Daar was ik wel blij mee. Er is echter ruimte en plek zat. Je vind altijd wel wat. Bij aankomst in Amerika vul je gewoon in dat je in een best western hotel overnacht in de plaats van aankomst en dat is voldoende. Je kan zelf een hotel adres opzoeken in de plaats van aankomst en dat opschrijven zonder dat je daar daadwerkelijk aat logeren. Het gaat er bij de douane om dat ze een naam hebben. Niet te gespannen over doen! Als je overdag aankomt en je een beetje voorbereid kan je zo een hotel vinden. Wellicht kan je bij de autoverhuurbalie het hotelgedeelte vinden. Die geven je dat zo op een kaartje aan.
succes en plezier
#8 - 10-08-2005, 16:09 uur

saskia

Ja, dat plan met de koffer voor 3 dagen is goed!
Die onthoud ik.. ja, wij kijken even wat we gaan doen.
als we genoeg ruimte hebben gaat de tent mee...

(volproppen die koffers) :-) :P
#9 - 11-08-2005, 11:22 uur

usfreak

Boek wel je eerste overnachting. Het adres heb je nodig om in te vullen op de douane papieren om Amerika binnen te komen.

Zonder geldig adres kom je Amerika niet binnen.

Zowiezo wel verstandig om een ticket te boeken met overnachting of autohuur!
Losse tickets zijn niet verzekerd?!  In combinatie met overnachting/autohuur wel verzekerd! (annulerings verz. bijvoorbeeld).
#10 - 11-08-2005, 11:49 uur

visuar

Bij mijn losse ticket kon ik gewoon een annulerings verzekering afsluiten (die is dan natuurlijk wel ALLEEN voor de ticket...)
#11 - 14-08-2005, 17:05 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

sweatbox

Hier wordt het calamiteitenfonds bedoelt.

Van de ANWB-site:
Ik heb een los ticket gekocht en volgens berichten verkeert de luchtvaartmaatschappij in betalingsproblemen. Kan ik naar het Garantiefonds Reisgelden?

Losse vliegtuigtickets vallen niet onder de garantie van de Stichting Garantiefonds Reisgelden. Tickets gekocht via een reisbureau, losse tickets van een reisorganisator of als uw vliegreis onderdeel is van een reispakket vallen wel onder de dekking van het Garantiefonds. Maar alleen als zij zijn aangesloten bij het Garantiefonds Reisgelden. Voorwaarden Stichting Garantiefonds Reisgelden
#12 - 14-08-2005, 19:03 uur

Jez

Ja, nou snap ik het niet meer:


Tickets gekocht via een reisbureau, losse tickets van een reisorganisator

Dit zijn toch ook losse tickets ???
#13 - 14-08-2005, 23:37 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

sweatbox

Het maakt blijkbaar uit hoe je ze koopt, via een reisbureau of direct bij de luchtvaartmij.
#14 - 15-08-2005, 07:52 uur

usfreak


Dus toch maar alles in een pakketje boeken...

Vlucht, auto, eerste Hotel overnachting!
Hotelplan heeft deze mogenlijkheid en voor een goeieprijs.
#15 - 15-08-2005, 08:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15