Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

een paspoort, wat is dit nu precies ?

Discussie gestart

Michael

Ik heb een elektronische identiteitskaart, is dit een paspoort ?
Ik doorzocht het forum en zag veel mensen hierover praten ( ik wil zelf zo snel mogelijk naar de usa, voorlopig als toerist )
Ben wat verward door de term.

Mvg ^^
#1 - 03-02-2011, 16:18 uur

Loek

Je vraag doet me vermoeden dat je de Belgische nationaliteit hebt.  Ik zie deze vraag wel vaker door belgen worden gesteld.  Volgens mij is je elektronische identiteitkaart niet geschikt om naar de US te reizen, daarvoor heb je echt een Belgisch Paspoort nodig.  Je kunt meer informatie hierover vinden op het Belgische departement voor buitenlandse zaken.  Hier is de link waar je meer informatie kun vinden over Belgische Paspoorten: http://diplomatie.belgium.be/

Als ik het mis heb, en je bent Nederlanders, dan moet je in de stad waar je woont op het gemeentehuis een NL passpoort halen.
#2 - 03-02-2011, 16:39 uur

Michael

Ik ben van NL ( maastricht ) maar woon in belgie aan de grens. ^^
Ik heb een elektronische NL identiteitskaart dus dit is een geldig paspoort ? Of moet ik in maastricht een paspoort aanvragen ? Is dit een special paspoort om te reizen ?
#3 - 03-02-2011, 19:51 uur

Jez

De Electronische Identiteitskaart of eID is een Belgische identiteitskaart, waarmee je administratieve zaken vanaf je computer kunt regelen. Om te reizen, hebben Nederlanders keus uit 2 documenten: identiteitskaart en paspoort. De 1e is een plastic kaartje ter grootte van een bankpas (waar inderdaad een chip op zit), het 2e een donkerrood boekje. Met de 1e kun je alleen in Europa reizen, met de 2e in de hele wereld. Voor Amerika zul je dus een paspoort aan moeten vragen. Als je officieel in België woont, zul je dit bij de Nederlandse Ambassade of het Consulaat moeten aanvragen. Woon je officieel in Nederland, dan ga je naar de gemeente waar je staat ingeschreven.
#4 - 03-02-2011, 20:28 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Loek

Ja, om buiten de Europese Unie te reizen heb je een paspoort nodig.  In het geval van de US, moet het een biometrisch paspoort zijn, maar dat is geloof ik voor NL al standaard sinds 2005.  Je moet ook een ESTA invullen online om naar de US te kunnen reizen onder de visa waiver regeling, zodat je geen visum hoeft aan te vragen.  Dit is allemaal als je als toerist naar de US reist.
#5 - 03-02-2011, 20:30 uur

Michael

Ik was op de hoogte van de ESTA en alle soorten visums ( indien ik niet als toerist ga )
Hoog tijd dus om een paspoort aan te vragen ^^ Ben al paar weken info aan het opdoen en dit is de eerste keer dat ik dit hoor van een paspoort :p
Maargoed, alvast bedankt voor de hulp ^^
#6 - 03-02-2011, 20:53 uur

Freddytex

Als inwoner van een belgische gemeente heb je wel degelijk een biometrisch paspoort nodig met een chip ,dit kan je bekomen op het gemeentehuis van de gemeente waar je woont.Hiervoor heb je 2 pasfotos nodig en 76€ en het duurt ongeveer 10 à 14 dagen voor je het hebt.
#7 - 05-02-2011, 19:18 uur

hdeweert

Hallo Michael
Het paspoort en de identiteitskaart zijn alle twee reisdocumenten.
Met de identiteit kaart kun je alleen naar een aantal landen binnen Europa reizen.
Met het paspoort kun je over de hele wereld reizen. Sommige landen zoals Amerika
vragen naast het paspoort ook een visum.
Je kunt dit hier nalezen.
http://www.paspoortinformatie.nl/nederlands/Reisdocumenten

Harm
#8 - 06-02-2011, 11:40 uur

Jez

Het paspoort en de identiteitskaart zijn alle twee reisdocumenten.
Met de identiteit kaart kun je alleen naar een aantal landen binnen Europa reizen.
Met het paspoort kun je over de hele wereld reizen. Sommige landen zoals Amerika
vragen naast het paspoort ook een visum.

??? Dat zeiden Loek & ik toch..............?
#9 - 06-02-2011, 11:45 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

hdeweert

??? Dat zeiden Loek & ik toch..............?

Dat krijg je er van als je de hele draad niet goed doorleest. bloos
#10 - 06-02-2011, 11:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15