Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

eerste keer en alleen reizen in USA

Discussie gestart

lenthe

Hallo allemaal!

Ik ben Lenthe en ik heb mij zojuist aangemeld voor dit forum. Ik ben 26 jaar en ik heb heb plan om in 2008 een reis door Amerika te maken. Hierbij trekt de Westcoast mij het meest door de grote steden die daar liggen. (Hoewel New York mij ook heel leuk lijkt). Nu ben ik nogal onervaren met het maken van lange reizen buiten Europa en daarom heb ik jullie adviezen nodig!  shiny
Mijn plan is eigenlijk om deze reis alleen te maken en maximaal een maand weg te blijven. Nu heb ik geen rijbewijs en ben ik dus afhankelijk van het Openbaar Vervoer in de USA. Ik vraag mij dus af in hoeverre dat realistisch is; alleen reizen met het openbaar vervoer in de USA. Is dat erg duur en vereenzaam is daar niet? Ik wil namelijk niet met een georganiseerde reis mee dat lijkt mij namelijk nogal suf. Op het internet kan ik tot nu toe alleen nog maar reisorganisaties vinden die groepsreizen aanbieden daar, hebben jullie meer tips?
Ook zou ik willen weten of andere mensen hetzelfde hebben gedaan, alleen door de USA gereisd en hoe dat is bevallen. En wat is een realistisch budget?
Ik hoop dat iemand mij tips kan geven!  :)

Lenthe
#1 - 22-07-2007, 14:46 uur
« Laatst bewerkt op: 22-07-2007, 19:28 uur door lenthe »

hollandranch

Hallo allemaal!

Ik ben Lenthe en ik heb mij zojuist aangemeld voor dit forum. Ik ben 26 jaar en ik heb heb plan om in 2008 een reis door Amerika te maken. Hierbij trekt de Westcoast mij het meest door de grote steden die daar liggen. (Hoewel New York mij ook heel leuk lijkt). Nu ben ik nogal onervaren met het maken van lange reizen buiten Europa en daarom heb ik jullie adviezen nodig!  shiny
Mijn plan is eigenlijk om deze reis alleen te maken en maximaal een maand weg te blijven. Nu heb ik geen rijbewijs en ben ik dus afhankelijk van het Openbaar Vervoer in de USA. Ik vraag mij dus af in hoeverre dat realistisch is; alleen reizen met het openbaar vervoer in de USA. Is dat erg duur en vereenzaam is daar niet? Ik wil namelijk niet met een georganiseerde reis mee dat lijkt mij namelijk nogal suf. Op het internet kan ik tot nu toe alleen nog maar reisorganisaties vinden die groepsreizen aanbieden daar, hebben jullie meer tips?
Ook zou ik willen weten of andere mensen hetzelfde hebben gedaan, alleen door de USA gereisd en hoe dat is bevallen. En wat is een realistisch budget?
Ik hoop dat iemand mij tips kan geven!  :)

Lenthe


Denk dat de trein de beste optie is, meestal is dit Amtrak ( http://www.amtrak.com/servlet/ContentServer?pagename=Amtrak/HomePage )  Busmaatschappijen zoals Greyhound zijn onbetrouwbaar, komt vaak voor dat je ondanks je een kaartje hebt de bus niet inkomt, kan er over mee praten. Een budget is natuurlijk  moeilijk te geven over zo'n algemene vraag, succes
#2 - 22-07-2007, 21:25 uur

Mrjn

Ik heb in 2004 een maand alleen gereisd door het Oosten en een klein stukje Canada. Ik had een huurauto en eigen motelkamers en dat maakt het wel eenzaam. Ik zat ook niet in een gebied met veel hostels.
In de trein maak je waarschijnlijk makkelijker contact, dus dat zal minder eenzaam zijn.
#3 - 22-07-2007, 21:36 uur

lenthe

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben wel van plan om goedkoop te overnachten in bijvoorbeeld hostels. Maar ik begrijp dat zelfs hostels in de USA nogal duur zijn in vergelijking met Nederland ( in Ned. is een hostel ong. 25 euro per nacht).

@ Mrjn: Hoe was jou reis? Hoe heb je het ervaren en vond je het alleen reizen niet vervelend?

#4 - 22-07-2007, 22:02 uur

BelCan75

Hoi Lenthe,

Ik ben niet 100% zeker hoe het er in de USA aan toegaat, ik ben meer bekend met Canada...maar ik heb wel al eens gehoord van Trek America.  Hier kan je met kleinere groepen reizen en het zijn meestal jongere reizigers die alleen reizen.  Er is heel veel in zo'n reis inbegrepen en sommige activiteiten zijn wel extra.  Als je nu ergens enkele dagen verblijft dan kan elke reiziger overdag zijn eigen ding doen en ben je niet verplicht om bepaalde activiteiten te doen. Dit lijkt me wel een leuke optie, maar het is precies wel wat duur.  Je moet het zelf maar eens bekijken: http://www.trekamerica.com/index.html een reis die erg mooi lijkt is de volgende:  http://www.trekamerica.com/tours/pdl.html

In Canada heb je het Moose Travel Network: http://www.moosenetwork.com/ waar je verschillende trips mee kan doen die niet al te duur zijn.  Vanuit een hostel vertrekken op beplaade dagen (elke dag, 3 keer per week of 2 keer per week) van die busjes met een 10 reizigers die een bepaalde tour gaan doen.  Als je nu onderweg op een plaats terecht komt die je enorm aanstaat, dan kan je daar bijvoorbeeld langer blijven en weer mee met een ander busje binnen 2 dagen ofzo.  Dit is heel aangenaam om mee te reizen omdat je op elke afstap plaats langer kan blijven als je wil en weer kan opstoppen wanneer je wil. 

Een trip van een 19 dagen (http://moosenetwork.com/tour.php?tourId=8) kost je bijvoorbeeld rond de 700 euro, maar daar komt nog je verblijfplaats, eten en activiteiten bij.  Het kost gemiddeld een 17 euro per nacht (soms een stuk minder en soms wat meer afhankelijk van de plaats).   De voorziene nachten zijn voor je geboekt, de extra nachten moet je zelf boeken.  Voor maaltijden legt de hele groep meestal wat geld samen en gaan ze dan samen voeding kopen in een supermarkt om zelf maaltijden te maken onderweg.  Je kan ook in een restaurant gaan eten als je dat wil, dat mag je allemaal zelf kiezen.  Meestal kan je een gemiddelde van 10 euro tellen per dag aan maaltijden en drank.  Dus als je dan zo'n trip van 19 dagen zou doen, dan kost het je iets van een 1200-1300 euro met alles inbegrepen behalve sommige activiteiten waarvoor je moet betalen. Er worden heel wat activiteiten onderweg waarvan er heel wat gratis zijn, maar sommige activiteiten kosten ook geld...activiteteiten die onderweg gedaan worden zijn onder andere: hiken, bezoeken van de verschillende nationale parken met verschillende bezienswaardigheden en tours, kayaken, mountain biken, whale watchen, wijn tours, house boating, raften, paardrijden, zwemmen, bungee jumping, museums, enzoort.

Een vriendin van mij heeft zo een reis gedaan in West Canada en ze had een reis gekozen van 14 dagen, maar ze is dan hier en daar langer gebleven en het zijn uiteindelijk 3 weken geworder...ze vond het zalig!  1smile  Ik ben niet zeker of er zoiets bestaat voor de USA, maar ik stel me voor dat er zo ook wel iets bestaat..misschien zijn hier wel leden die daarop kunnen antwoorden?  Moest ik ergens iets hierover vinden, dan laat ik het weten!

Ik hoop dat dit jou wat kan helpen,
Vele groetjes uit Canada,
Ann  1smile
#5 - 22-07-2007, 23:42 uur
Belgische in Vancouver, CANADA ~ 
Mijn Blog met Foto's of Mijn Foto Albums


hollandranch

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben wel van plan om goedkoop te overnachten in bijvoorbeeld hostels. Maar ik begrijp dat zelfs hostels in de USA nogal duur zijn in vergelijking met Nederland ( in Ned. is een hostel ong. 25 euro per nacht).

@ Mrjn: Hoe was jou reis? Hoe heb je het ervaren en vond je het alleen reizen niet vervelend?



Ik kan met voorstellen als je met de trein reist en ook nog op zoek moet naat goedkope hostels het een heel gedoe wordt. Amerika is geen Nederland waar je op centraal station ff de stadsbus pakt.
#6 - 23-07-2007, 02:01 uur

JDenalane

Ik heb wel een rijbewijs en ben er wel vaker geweest. Als je leuk bent wil ik wel mee en dan worden we verliefd en gaan we trouwen en krijgen we daar kinderen en gaan we daar nooit meer weg!!!!!

of loop ik te hard van stapel?
#7 - 23-07-2007, 18:11 uur

hollandranch

Ik heb wel een rijbewijs en ben er wel vaker geweest. Als je leuk bent wil ik wel mee en dan worden we verliefd en gaan we trouwen en krijgen we daar kinderen en gaan we daar nooit meer weg!!!!!

of loop ik te hard van stapel?


Een van de beste plannen die ik de laatste tijd heb gelezen, ik wens jullie een mooie toekomst samen  2006-20
#8 - 23-07-2007, 18:30 uur

Mrjn

Zoals ik al schreef, ik had mijn eigen huurauto en sliep in mijn eigen hotelkamertje, omdat hostels nogal schaars waren. Ik heb niet veel grote steden aangedaan. Dus ik vond het best eenzaam en zal het niet meer op deze manier doen.

Hostels zijn misschien inderdaad vergeleken met Nederland duurder, maar daarnaast ook niet overal te vinden. Grote steden zou geen probleem moeten zijn, daar kun je bijvoorbeeld ook nog de YMCA bezoeken.

Bedenk wel, Amerika is niet een backpackersland zoals Australie bijvoorbeeld. De makkelijkste manier om in Amerika rond te reizen is toch nog steeds per auto. Als je per trein wilt reizen, is het wel handig om inderdaad vooraf uit te vinden waar de hostels zijn, zodat je je niet een ongeluk hoeft te zoeken met je bagage. Goedkopere motels zijn op bijna iedere straathoek, maar ook weer makkelijker te bereiken met een auto. Kijk eens op de site van Amtrak, de Amerikaanse NS of je een leuke reis per trein zou kunnen uitstippelen. Greyhound is ook een optie, maar zoals hier al eerder gezegd, de busstations liggen meestal niet in de beste buurten.

#9 - 23-07-2007, 19:06 uur

lenthe

Ik heb wel een rijbewijs en ben er wel vaker geweest. Als je leuk bent wil ik wel mee en dan worden we verliefd en gaan we trouwen en krijgen we daar kinderen en gaan we daar nooit meer weg!!!!!

of loop ik te hard van stapel?

lijkt mij een geweldig plan   ;)
#10 - 26-07-2007, 22:15 uur

BelCan75

Heel veel succes samen en laat ons weten hoe het allemaal verlopen is! O0

Groetjes,
Ann :)
#11 - 26-07-2007, 23:16 uur
Belgische in Vancouver, CANADA ~ 
Mijn Blog met Foto's of Mijn Foto Albums


JDenalane

heh? was ik dronken ofzo toen ik dat typte?
#12 - 07-08-2007, 02:12 uur

DennisK

Hallo,
weet niet of je dit bericht nog zal lezen, of inmiddels al naar Amerika geweest bent, of niet meer gaat, maar toch even dit.
Ik ben zelf ook van plan om naar Amerika te gaan. De West-Coast, voor een maand. Tot nu toe ook alleen, maar wil erg graag. Als je nog steeds serieuze plannen hebt, laat het me weten. Misschien is het een serieuze optie om samen te gaan.

Groeten Dennis
#13 - 03-04-2008, 00:50 uur

USAbine

Lenthe!

Ik wil graag ongeveer een maand reizen voornamelijk westkust en New York en ik heb mijn rijbewijs. Vind het ook reuze spannend om zoiets alleen te doen omdat het niet een backpackersreis is á la Azië waar de contacten voor het oprapen liggen....mijn plan is halverwege september te gaan.

Mischien even contact houden en met Dennis?

(tenzij je natuurlijk met die jongen gaat trouwen en kinderen gaat krijgen, in dat geval zal ik mij terugtrekken  ;))

groeten sabine
#14 - 02-05-2008, 19:54 uur

DennisK

Hallo,
sorry voor late reactie, maar inmiddels ben ik al in Amerika. Mijn broer was zo gek om alsnog mee te gaan.
Heb op dit moment al New York, San Francisco en Los Angeles gezien. Daartussen de mooie natuurparken bezocht als: Joshua tree en Grand Canyon. Wat nog komen moet is: Antelope Canyon, Bryce NP, Zion Np, Death Valley en Yosemite.

Moet je wel zeggen dat Amerikanen erg graag contact maken met mensen die een buitenlandse taal spreken zodrfa ze het horen, dus contact heb je best snel.
Verder kan ik iedereen aanraden die de gedachte heeft voor een dergelijke reis om deze ook echt door te zetten. het is fantastisch.

Als je nieuwsgierig bent naar mijn belevenissen, wil ik je graag info en tips geven.

Groetjes een vakantie ganger in Amerika.

Dennis
#15 - 13-05-2008, 07:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15