Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Empire State Building vraagje,...

Discussie gestart

Bollin

Hallo,

ik ben helemaal nieuw op dit forum,...  :D

ik heb nog een vraagje over het ESB.
We zijn van plan om op zondag 3 juni rond 18u omhoog te gaan,...  shiny
Er zijn twee levels waarvoor je tickets kan kopen.
De 86e verdieping en de 102e verdieping. Wat is de meest gekochte?
Wat is het verschil?
Ik weet dat je enkel online tickets kan kopen voor het 86e en ter plaatse voor de 102e verdieping.
Welke raden jullie aan?

Is er een groot verschil tussen het Empire State Building en Top Of The Rock?
Is het de moeite om beide te doen, of is 1 van beide genoeg en gelijkaardig?

alvast bedankt,
#1 - 29-03-2007, 18:16 uur
« Laatst bewerkt op: 29-03-2007, 18:45 uur door Bollin »

Hans B

Wij zijn op de 86 geweest, zoals velen denk ik.
Het is het hoogste gebouw in de omtrek, ook op de 86e verdieping.
Prachtig uitzicht om 1800 uur bij laagstaande zon.
Hans
#2 - 29-03-2007, 21:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

mthalen

Empire State is mooi omdat je dan Macy's, Flatiron & Chrysler Building kunt zien.
ToTR is mooi omdat je dan Central Park en het Empire State Building goed kunt zien...

Ik zou 's ochtends op ToTR gaan en tegen schemering het ESB op...
Vanaf ToTR:
http://bp3.blogger.com/_8tX8HSGOsf0/RedQ2Vyl5OI/AAAAAAAAACE/s_aKEjtKcdk/s1600-h/IMG_6330.JPG

(als het niet werkt: http://www.mthalen-nyc.blogspot.com/ bij woensdag)
#3 - 30-03-2007, 00:33 uur

Yosemite Martin

We zijn van plan om op zondag 3 juni rond 18u omhoog te gaan,...  shiny
Er zijn twee levels waarvoor je tickets kan kopen.
De 86e verdieping en de 102e verdieping. Wat is de meest gekochte?
Wat is het verschil?
Het verschil is 16 verdiepingen  ;D. Wij waren er in 1988 en dat is dus al een tijdje terug. Ik kan me helemaal niet meer herinneren dat er toen twee verschillende verdiepingen waren waar je heen kon gaan. Voor mijn gevoel stonden wij op het topje van het gebouw. Ik kan me nog wel herinneren dat wij twee liften hadden, dus misschien zijn wij wel op de 102e verdieping geweest. Wij hebben in ieder geval toen twee keer het Empire State Building bezocht.  Een keertje overdag en een keertje 's avonds. Allebei hadden wel wat.

De verdieping waar de meesten heen gaan is de 86e verdiepiing. Dat is ook de verdieping van de flms 'An Affair to Remember' en 'Sleepless in Seattle'.

Citaat
Each year over 3.5 million people are whisked to the 86th floor to be where Cary Grant waited in vain for Deborah Kerr in an "Affair to Remember", while Tom Hanks and Meg Ryan had their fateful meeting in the movie "Sleepless in Seattle

Als je ter plekke bent, kan je altijd nog beslissen of je ook naar de 102e verdieping wilt (hangt natuurlijk ook van het weer af; misschien regent het wel heel hard of is er sprake van mist :'() ). De extra kosten zijn $15. Daarvoor zou ik het niet laten.

Martin
#4 - 11-05-2007, 14:18 uur

Bonnie

Ik heb gelijk een aanvullende vraag.

Ik heb weleens begrepen dat de rijen erg lang zijn om het ESB op te komen. Vraag 1 is eigenlijk: is dat zo?

Voor de empire state building kun je thuis 'online' kaarten bestellen. Vraag 2 is logisch: heeft iemand dat weleens gedaan en zo ja: scheelde dit in wachttijd of moest je dezelfde lange rij in?

de laatste vraag: bestaat er een front of line pass voor ESB?

Alvast bedankt weer!!!!

groeten Bonnie
#5 - 13-05-2007, 17:31 uur

Yosemite Martin

Bonnie, kijk eens op de site van het Empire State Buiding. http://www.esbnyc.com/index2.cfm

Je hebt met drie soorten rijen te maken: Een security rij, een kaartjeskoop rij en een liftenrij. Door van tevoren kaartjes te kopen kan je één van deze rijen ontlopen. Zie het volgende citaat van de site:

Citaat
The lines at the Empire State Building Observatory are as legendary as the building itself. The line actually consists of 3 different lines. The first one is the security line that everyone must go through. Next comes the ticket line. Visitors with pre-purchased tickets can skip this line which can save a considerable amount of time during our busiest times. The 3rd and last line is for the elevators that take you to the Observatory.

While we have been told that anything this good is worth the wait, we have also heard laments that some people missed out on being able to visit the Empire State Building Observatory because they just didn’t have enough time to see and do everything while in NYC. Now you can. By purchasing an Express Pass you will automatically be moved to the front of each and every line.

Need more time for shopping or seeing a show? Perhaps there’s a restaurant that you just have to experience? Express Pass is the answer for you. It gives you enough time to do it all in the city that never sleeps


Het is al bijna 20 jaar geleden dat wij in New York waren, dus hoe lang je tegenwoordig moet wachten, kan ik niet beantwoorden. Op een forum heb ik wel eens recent gelezen dat ook al heb je van tevoren een kaartje gekocht, dat er toch dagen zijn dat je 1,5 uur moet wachten. Dat kan je vermijden door een soort Front of Line Pass te kopen. Hij bestaat en heet hier ESB Express Pass. Hij kost $48, dat is liefst $28 meer dan de normale kaartjes.

In plaats van het Empire State building wordt op forums ook vaak het Top of the Rock http://www.topoftherocknyc.com/ODTStatic/site.htm in het Rockenfeller Center aangeraden. Hier heb je een uitzichtsplatform op de 78e verdieping met als grote pluspunten: minder duur, minder wachttijden en een fantastisch uitzicht op zowel Central Park als op het Empire State Building! :)

Martin
#6 - 14-05-2007, 21:23 uur

Jornic

Nieuw!
Hoi,

Wij zijn 31-12-2004 bij ESB geweest.

Kaartjes van te voren via internet gekocht (4 pers. $ 48,00). Dit scheelt in de rij staan voor de kassa. De rij voor naar binnen ......... die ontkom je niet.

Om 09.30 sloten we aan in de rij en in de kou en even na 11.00 uur !!!! liepen we op het observation dek. 

Wellicht is het andere tijden rustiger of niet ......


groetjes,
Nicole
#7 - 14-05-2007, 22:44 uur
« Laatst bewerkt op: 14-05-2007, 22:51 uur door Jornic »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15