Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ervaring met Camper kopen ?

Discussie gestart

Jaap

Hallo,

Wie heeft er ervaring met het kopen van een camper in Amerika ?
We hebben al menig keertje een gigantische camper in Amerika gehuurd en nu hebben wij begrepen dat bijvoorbeeld verhuurbedrijf El-Monte na een paar jaar de campers in de verkoop gooit.

1e Wie weet hier wat meer van ?
2e Wie weet waar je eventueel stalling kunt regelen endergelijke?

Kortom het plan is:
Een camper kopen, en gaan rondtrekken.
Daar in de buurt van een vliegveld een stallingsplaats vinden.
En de volgende keer weer ergens anders eindigen, dus nooit op een vaste plaats eindigen.

Jaap.
#1 - 21-03-2003, 20:58 uur

Hans B

Hallo Jaap,
ik heb ervaring met het kopen van een camper.
Mocht je meer info willen, mail me dan via email.
groeten, Hans
#2 - 23-02-2005, 20:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Loek

Waarom nou via email?  Wij willen allemaal wel weten hoe je dat hebt aangepakt.  Gooi je ervaringen even in de groep.
#3 - 23-02-2005, 22:12 uur

Hans B

Hoi Loek, simpel ga heen er koop zo'n joekel. Zoals je weet met een hoop dollars ben je hun man.
Maar zonder gekheid. Kopen is één de rest hoort er wel degelijk bij: verzekeren, kenteken op naam, onderhoud, stalling en reparaties. Het lijkt allemaal mooi om te rijden in zo'n enorm gevaarte, maar om alles te regelen is nog niet zo eenvoudig. Je moet geluk hebben om de juiste mensen te treffen, die je letterlijk met alles willen helpen en de weg wijzen. Alleen al het invullen van alle formulieren vergt een HBO-studie. Bij de grote bedrijven zullen ze je helpen, maar het grootste probleem is het krijgen van een verzekering. Sinds 11-09-01 is men niet meer zo makkelijk geneigd buitenlanders een verzekering te geven. Wij waren er net vooraan, of het nu nog kan, vast wel, maar het wordt een behoorlijke puzzel.
Geen US-staatsburger, geen verzekering.
Geen Social security nummer, geen verzekering.
Geen US drivers license, geen verzekering.
Dus tel uit je winst, hoe ga je hieraan voldoen?
Op een 'simpel' Nederlands rijbewijs of internationaal rijbewijs krijg je voor zover ik weet geen verzekering meer.
Ik zou dus eerst gaan uitzoeken of ik een verzekering zou kunnen krijgen, voordat ik een camper ging kopen. Surf langs de grote maatschappijen zoals Farmers, GMAC, Foremost of via US camperclubs Good Sam, FMCA, succes.
groeten, Hans
#4 - 24-02-2005, 10:53 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Loek

Ik was ook met name geinteresseerd in hoe je die RV dacht te verzekeren.  Dat is namelijk het probleem waar de meeste buitenlanders die hier een auto of RV willen kopen mee komen te zitten.  Maar jij hebt er blijkelijk nog geen oplossing voor gevonden.  Mocht daar verandering in komen, laat het hier dan even weten.

#5 - 24-02-2005, 21:35 uur

Jan D.

Ik ben ook van plan een camper te kopen van kennissen, maar als die niet te verzekeren is, wordt het lastig... Waar zou ik officiële info over dit obderwerp kunnen vinden?
#6 - 20-05-2005, 13:25 uur

Hans B

Hallo Jan,
gewoon proberen via internet te zoeken naar verzekering maatschappijen, veel mailen of bellen en hopen dat iemand je wil verzekeren, een officiële site heb ik niet. Wel weet ik dat Allessi in Rotterdam een verzekering kan regelen, maar dat kost nogal wat. Heb je al gekeken op de 2e hands RV-sites wat er zoal te koop is? Mocht je buiten het hoofdseizoen gaan (globaal juli/augustus) kan ik wellicht iets voor je betekenen.
groeten, Hans
#7 - 20-05-2005, 16:09 uur
« Laatst bewerkt op: 20-05-2005, 16:11 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Verelle

Wij gaan begin januari naar Amerika om daar een Motorhome te kopen. We gaan voor een jaar weg. Voor ons de eerste keer (het kopen dan), bijzonder weinig mensen gevonden die ons tips kunnen geven.
Inmiddels zijn we via het internet een jaar bezig om ons te orienteren en prijzen en dealers te vergelijken.
Wij hebben een dealer gevonden in Houston, die alles voor je kan regelen, ook de verzekering. Wij hebben via forums in de States regelmatig de aanbeveling gekregen voor een dealer in Houston, PPl motorhomes en inmiddels hebben we een paar keer contact met ze gehad. En het is nagenoeg zeker dat we daar een motorhome gaan kopen, prijzen zijn redelijk. Als je nog meer info nodig hebt laat het dan even weten.

www.pplmotorhomes.com
#8 - 03-11-2005, 11:54 uur
In april terug naar Amerika

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15