Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

esta

Discussie gestart

yvonn

wij vliegen naar Canada en gaan vandaar naar Alaska, Op de site staat een beetje onduidelijk of je je moet aanmelden via Esta of dat het niet nodig is. Er staat dat je wanneer je aan bord gaat van een vliegtuig of schip richting USA  een voorlopige toestemming via Esta moet hebben.  Wij gaan per auto de grens over. Wel of niet aanmelden?   Of toch voor alle zekerheid maar doen?

bedankt yvonne ::)
#1 - 02-04-2009, 20:16 uur

Skydriver

Doe voor alle zekerheid toch maar! Alaska is tenslotte een Amerikaanse staat!
#2 - 02-04-2009, 22:54 uur
The USA....What else?

Bakvet

Welkom op de website van het Elektronische Systeem voor Reistoestemming.

Reizigers uit het buitenland die voornemens zijn om onder het Visa Waiver Programma naar de Verenigde Staten te reizen zijn nu onderworpen aan aangescherpte veiligheidsverplichtingen. Alle in aanmerking komende reizigers die onder het Visa Waiver Programma wensen te reizen moeten toestemming aanvragen waarbij de volgende procedure gehanteerd wordt:
Vul uw aanvraag in > Dien uw aanvraag in > Ontvang uw aanvraag nummer en noteer dit > Ontvang antwoord op uw aanvraag.

Er staat nergens dat dit alleen voor vliegtuigen/schepen en niet voor auto's zou gelden.
#3 - 02-04-2009, 23:01 uur

yvonn

hallo,

op de engelse site stond het over het vliegtuig en schip, meestal kom je ook zo binnen, maar wat in de nederlandse vertaling is duidelijker, dus altijd. Vraag het voor mijn aanreisdatum aan.

bedankt yvon
#4 - 03-04-2009, 13:52 uur

Jez

Heb je voor Canada ook niet de Visa Waiver nodig? Ik meen me te herinneren dat dit bij de grens van Amerika naar Canada werd gecontroleerd. Hadden we die niet gehad, dan hadden we iets van $10,- moeten betalen. Klopt dit?
#5 - 03-04-2009, 20:41 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

yvonn

ha Jez,

heb dit nergens kunnen vinden, was in ieder geval vorig jaar niet nodig. 

yvonn
#6 - 03-04-2009, 20:59 uur

Hans B

Heb je voor Canada ook niet de Visa Waiver nodig? Ik meen me te herinneren dat dit bij de grens van Amerika naar Canada werd gecontroleerd. Hadden we die niet gehad, dan hadden we iets van $10,- moeten betalen. Klopt dit?
Ik ben al diverse malen van Amerika de Canadese grens overgestoken en van Yukon naar Alaska gereisd.
Ik heb nog nooit geld aan de Canadese grens hoeven betalen.
#7 - 03-04-2009, 22:27 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Wij hoefden ook niet te betalen, want we hadden de visa waiver in onze paspoorten zitten.
#8 - 03-04-2009, 23:01 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15