Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

ESTA aanpassen lukt niet

Discussie gestart

LWM

Ik moet door omstandigheden de eindbestemming op mijn ESTA aanpassen. Dat kan kosteloos en is ook gelukt. Dat nieuwe adres is ook mijn nieuwe contactadres met ander telefoonnummer. Logisch gezien hoort dat bij elkaar, maar ik zie geen optie om ook dat aan te passen.  Klopt dat?
#1 - 09-02-2016, 00:17 uur

Wop

Hoi @LWM

Dit zou geen probleem moeten zijn.

Citaat
Indien nodig kunt u de volgende gegevens bijwerken op een goedgekeurde vergunning: adres in de Verenigde Staten en e-mailadres. Voor toegang tot uw reisvergunning wordt u gevraagd uw aanvraagnummer, paspoortnummer en geboortedatum op te geven. Als u andere gegevens moet wijzigen op het formulier, moet u een nieuwe reisvergunning aanvragen.

http://www.verenigdestaten.info/esta-amerika-visum-usa/
#2 - 09-02-2016, 07:40 uur

Cees A

Ik moet door omstandigheden de eindbestemming op mijn ESTA aanpassen. Dat kan kosteloos en is ook gelukt. Dat nieuwe adres is ook mijn nieuwe contactadres met ander telefoonnummer. Logisch gezien hoort dat bij elkaar, maar ik zie geen optie om ook dat aan te passen.  Klopt dat? 

Dat klopt. Je kunt alleen je eigen emailadres wijzigen en je verblijfsadres in de VS.
 
#3 - 09-02-2016, 09:14 uur

Wop

Begrijp ik de vraag dan niet @Cees A?  Of interpreteer ik eindbestemming als verblijfsadres?
#4 - 09-02-2016, 13:47 uur

Cees A

Je moet een verblijfsadres opgeven in de VS.
Voor LWM is dat het woonadres van zijn familie, want daar logeert ie.
Voor rondreizende toeristen is dat het adres van het 1e hotel op de route.

Je moet bij het invullen van een nieuw ESTA formulier ook een tel. nr. van dat verblijfsadres opgeven.
Als je bij een volgende reis echter dat verblijfsadres en tel.nr.  (ander hotel, andere plaats) wil wijzigen kun je alleen het adres wijzigen.
Het telefoonnr. van dat vorige verblijfsadres wordt namelijk helemaal niet meer getoond en is dus ook niet te wijzigen.

Ik heb het vanmorgen, na lezen van het bericht van LWM zelf uitgetest. Ik moest toch nog mijn verblijfsadres wijzigen.
Op mijn ESTA staat nu dus het adres van mijn (nieuwe) hotel in Las Vegas en het tel. nr. van m'n vorige hotel in Salt Lake City ...  ::)
Vreemd, maar het zal wel .....................  ;D
#5 - 09-02-2016, 14:13 uur

LWM

Mijn ervaring klopt dus. En het is inderdaad vreemd dat je wel een bestemming-adres kunt wijzigen, maar niet de eventueel daarbij behorende contactgegevens. Geen idee in hoeverre het een probleem is als 'ze' een opgegeven telefoonnummer niet kunnen bereiken omdat het intussen niet meer wordt opgenomen of niet meer in gebruik is. In mijn geval is dat laatste mogelijk tegen de tijd dat ik vertrek. Ook geen idee of ze moeilijk doen als je bij de customs officer de wijziging opgeeft. Anders is feitelijk de enige optie helemaal opnieuw een Esta aanvragen voor 14 dollar.
#6 - 09-02-2016, 15:10 uur

Cees A

Waarom zou men je willen bereiken ?  Vragen of je goed geslapen hebt of zo ?  8)
Kijk eens naar mijn situatie.
Op mijn ESTA formulier geef ik als "contactadres" het hotel op waar ik de avond na aankomst in de VS ga slapen.
Ik ben daar echter maar 1 nacht. De volgende ochtend begin ik aan m'n rondreis
De hotels waar ik tijdens de rest van mijn reis slaap hoef ik niet op te geven.  Arme immigratieambtenaar die opdracht krijgt mij te bellen !!

Op het oude ESTA formulier stond duidelijk dat het invullen van een contactadres optioneel was.
Je mocht het invullen, maar het hoefde niet. Ik denk eigenlijk dat dit nog steeds zo is.

Ik heb het adres EN tel.nr. van mijn nieuwe "contactadres-hotel" bij me en als ze dat tel.nr. willen hebben vullen ze dat zelf maar in.
Ik kan het hier thuis in ieder geval niet.
 
#7 - 09-02-2016, 15:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15