Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

ESTA Forumlier

Discussie gestart

UrbanWoodz

Hallo iedereen!

Ik ga samen met mijn moeder voor het eerst naar de VS toe. New York, om precies te zijn.

Nu ben ik bezig met het invullen van het ESTA-formulier, maar ik snap een paar zaken niet...

Moet ik bij het gedeelte "Ouders" de voornamen invullen zoals ze in hun paspoorten staan? En moeten de voor- en achternamen van de ouders van mijn moeder voor har aanvraag er ook bij?

Moet ik bij  het gedeelte "Informatie werkgever" de naam van het bedrijf in het Engels invullen, of kan dat ook in het Nederlands?

Ik wil geen fouten hiermee maken, dus ik vraag het even! :)


Alvast bedankt!

#1 - 30-01-2016, 13:39 uur

Wop

Hoi @Urbanwoodz

Heb je deze info over ESTA al gelezen? http://www.verenigdestaten.info/esta-amerika-visum-usa/

De namen dien je zo volledig als mogelijk in te vullen.

Als je bedrijf geen Engelse naam heeft , gewoon de NL invullen. De voorkeur is uiteraard wil in het Engels.
#2 - 30-01-2016, 13:48 uur

Cees A

Als je de ESTA pagina op Nederlandse taal zet is de vraag over voornaam ietwat verwarrend.
In het Engels is ie duidelijker, hier spreekt men duidelijk over FIRST given name.  De eerste voornaam dus.
Zet de taal maar eens op Engels, dan zie je het vanzelf.

Als iemand meerdere voornamen (doopnamen) heeft vul je alleen de eerste voornaam in.
Dat geldt voor iedereen. Dus zowel voor jezelf als voor de namen van je vader en je moeder
Voorbeeld:  Je vader heet, volgens z'n paspoort:   Johannes Petrus Maria Janssen
je moeder heet, ook weer volgens het paspoort:  Johanna Petronella Maria Scholten
Bij achternaam vader vul je in: Janssen   Bij voornaam vader vul je in: Johannes
Bij achternaam moeder vul je in: Scholten   Bij voornaam moeder vul je in: Johanna

Bij de ESTA voor je moeder vul je bij de vraag over ouders uiteraard de namen in van haar ouders.

V.w.b. de naam van je werkgever. Gewoon de naam invullen van het bedrijf zoals dat heet.
Als dat een Nederlandse naam is, bijvoorbeeld Transportbedrijf Het Vrachtwagentje BV dan vul je gewoon die naam in.
Werk je bij Shell, eigenlijk een Engelse naam, dan vul je Shell in. Simpel.
#3 - 30-01-2016, 14:13 uur

UrbanWoodz

Bedankt voor de reacties!

Moet ik bij de werkgegevens gewoon de gegevens van het hoofdkantoor ingeven dan of niet?
#4 - 31-01-2016, 00:15 uur

jhbechthum

Voor mij waren de vragen over ouders en werkgever ook nieuw.
Je ouders lijkt me niet zo moeilijk.
Voor de werkgever heb ik bovenaan de loonstrook/jaaropgave gekeken.

Johan.
#5 - 31-01-2016, 09:42 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Wop

Bedankt voor de reacties!

Moet ik bij de werkgegevens gewoon de gegevens van het hoofdkantoor ingeven dan of niet?

In mijn geval heb ik inderdaad het hoofdkantoor benoemd.  Ik denk dat het er voornamelijk omgaat om uit te sluiten of je komt werken in de USA. Als je al een (betrouwbare) werkgever hebt, wordt de kans natuurlijk een stuk minder ;-)
#6 - 31-01-2016, 11:43 uur

UrbanWoodz

Hoe zit het met een bijbaantje? Ik zit nog op school (HAVO 5), maar ik heb wel een bijbaantje bij de Jumbo. Moet ik dan aangeven dat de Jumbo mijn werkgever of moet ik invullen dat ik student ben?
#7 - 31-01-2016, 12:26 uur

Cees A

Je maakt het jezelf onnodig moeilijk. Er wordt helemaal niet gevraagd wat je hoofdactiviteit is
Er wordt gevraagd of je een huidige of voormalige werkgever hebt. Ja, die heb je, Jumbo.
Ik zou het adres van de winkel waar je werkt opgeven, zeker omdat het een part-time baan bij een groot bedrijf betreft.
Waarschijnlijk heeft men op het Jumbo hoofdkantoor nog nooit van ene UrbanWoodz gehoord.
Maar als je liever het adres van dat hoofdkantoor vermeldt kan dat ook.

Werkgever-informatie is optioneel en minder belangrijk dan bijvoorbeeld je eigen naam /paspoortnummer enz.
Als je fouten maakt bij invullen van belangrijke gegevens als personalia / paspoortnummers / nationaliteit(en) o.i.d. ben je de pineut.
maar naar een foutje of interpretatieverschil bij de optionele antwoorden kijkt niemand.

Ik had bv zelf 2 jaar geleden als verblijfsadres een hotel in Tampa, Florida opgegeven en was dat in 2015, toen ik naar Salt lake City vloog, vergeten te wijzigen.
Heeft niemand naar gekeken, laat staan naar gevraagd.
#8 - 31-01-2016, 13:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15