Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Extra koffer weer duurder

Discussie gestart

Bakvet

Het meenemen van een extra (tweede) koffer in de Economy Class ruimbagage is op 1 juni weer duurder geworden. Bij United ten minste, maar meestal verhogen ze het allemaal tegelijk. In een paar jaar is het gestegen van gratis naar 50 dollar naar 75 en nu naar 100 dollar. Ze schijnen het te telkens te verhogen omdat de mensen het toch gewoon accepteren. Voor mij is de grens in elk geval bereikt. Een klein lichtpuntje: als je voor 1 juni je ticket gekocht heb betaal je nog de oude prijs.
#1 - 30-06-2012, 16:12 uur

Yessica

Maar wat ik me afvraag, 2 koffers per persoon, is dat dan niet veel? Als je een huurauto hebt, waar laat je dan al die bagage?

Overigens vind ik UA in rap tempo achteruit gaan. Alsof ze met de overname van Continental beetje arrogant zijn geworden. Wij zitten te denken aan een switch naar Delta.
#2 - 30-06-2012, 17:14 uur



MissFluffy

Ik vind ze heel duur geworden sinds ze samen zijn gegaan met Continental  . Ik reisde ook altijd met United omdat voor mij die de beste connectie boden maar ook omdat ze altijd zeer redelijk van prijs waren . Nu moet ik toch ook aankijken of ik niet beter met een andere luchtvaartmaatschappij ga reizen . Voor december moet ik ook nog tickets bestellen en als die ook zo hoog blijven zoals die van deze zomer ,kijk ik zeker verder .
En een tweede koffer ,ik zit er toch snel aan .Wij reizen ook 5 weken en dan koop je al eens iets ,'s winters vieren we kerst daar en met de kerstcadeau's erbij heb je ook te kort aan ruimte of teveel gewicht . Ik vind 100$ wel heel veel maar ja ,ik verwacht dat we in augustus met zijn  2'tjes 3 koffers gaan hebben .Betalen dan maar en dit dan nog eens bovenop zulke dure tickets .

Gr,
#3 - 30-06-2012, 18:11 uur

Bakvet

Twee koffers is bijvoorbeeld ook handig als er wat kampeerspul meegaat. Als een koffer per ongeluk net boven de 50 lbs / 22,5 kg komt, dan mag je $100 'overgewicht' bijbetalen. Ze geven je een half poundje speelruimte, daarna is het credit card trekken. Dus dan kan je net zo goed "ruim" reizen met twee koffers. In een Midsize SUV of groter is er voldoende plaats ervoor. Alleen volgende keer gaat er toch echt een koffer minder mee door die prijsverhoging.

Ik vind United al jaren slecht maar heb nog 80.000 miles en zie dat nog wel oplopen tot 120.000. Wat trouwens ook een leuke is. Ze gaven 5000 miles "welkom terug bonus" bij de vlucht, maar een award-retourvlucht naar Amerika kost nu opeens 60.000 mijl ipv 55.000. En de beschikbaarheid van goede vluchten is veel minder geworden als je geen 'premier' status hebt in het spaarprogramma.

Overigens lees je heel veel klachten over het spaarprogramma van Delta, wat in de loop der jaren enorm uitgehold schijnt te zijn. Om over KLM en andere Europese maatschappijen maar te zwijgen. Een vlucht met TAP, een partner van Mileage Plus, werd beloond met 0 mijl, omdat het ticket te goedkoop was. Waarom kies je dan "Star Alliance"? Bij United krijg je gelukkig nog altijd 100% van de gevlogen miles, ongeacht de ticketprijs.
#4 - 30-06-2012, 18:41 uur
« Laatst bewerkt op: 30-06-2012, 18:46 uur door Bakvet »

Hans B

IK heb ook bij beide maatschappijen punten verzameld. Niet handig, maar ja, de ene keer heeft UA een betere prijs / verbinding de andere keer Delta.
Dit jaar helaas niet naar Amerika, maar door de hoge prijzen en het extra koffer tarief wordt het ook niet aantrekkelijker. Ze prijzen zich zelf uit de markt, maar een andere keuze is er ook niet voor de kleinere vliegvelden.
Afgelopen voorjaar met Egypt (UA Star Alliance partner) naar Thailand gereisd. Mijn mileagplus opgegeven en na veel vijven en zessen kreeg ik de punten bijgeschreven. Voor het AMS-CAI kreeg ik - heel zielig - maar 50% omdat ik in een bepaalde klasse zat. Voor CAI-BKK kreeg ik wel 100%.
Trouwens de tickets waren maar 580 euro (voor 14 uur vliegen) en we hadden 4 grote koffers bij ons (zonder meer prijs).
#5 - 01-07-2012, 09:38 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

mo.nique

Krijg je alleen miles/punten als je rechtstreeks bij de luchtvaartmij. boekt? Ik heb wel een account bij UA, maar nog 000 miles.
#6 - 27-07-2012, 13:28 uur
grtx. Monique
______________________________________________
maandag 19-3-2012 vlogen we voor het eerst naar the USA, 19-3-2013 gingen we voor de 2e keer en 17-3-2014 gaan we weer!!!

Hans B

Als je bij de boeking van je ticket je lidnummer doorgeeft worden de punten in principe automatisch bijgeschreven.
Dit kan ook nog tijdens het inchecken bij de balie in Schiphol.
Achteraf moet je een kopie van je boadringcards naar een bepaald adres sturen, daarna worden ze bijgeschreven.
Dit achteraf kan tot volgens mij 6 of 12 maand na de vlucht. Even op de vliegmij. site kijken.
#7 - 27-07-2012, 18:46 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Bij United kun je online een "missing mileage request" doen. Je hoeft geen boardingpassen of zo op te sturen, maar wel invullen welke vluchten je exact had en soms moet je ook je stoelnummers doorgeven. kan allemaal digitaal. Voor vluchten met United kun je vanaf 14 dagen na de vlucht een request invullen, als je miles dan nog niet zijn bijgeschreven, voor andere zaken waarmee je miles hebt verdiend moet je vaak 6 weken wachten. Er zit ook een maximale termijn aan; ik dacht erdaad 1 jaar. Let op: je miles blijven 18 maanden staan, als er geen activiteiten plaatsvinden.

Dat het loont weten wij inmiddels uit ervaring: vorig jaar zijn we op airmiles naar Hawaii geweest! Er is trouwens een topic met miles-tips, mocht je meer tips willen
#8 - 27-07-2012, 22:25 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

petravv

Dat zijn geen lullige bedragen. We vlogen dit jaar met icelandair en mochten per persoon twee koffers mee (elk niet zwaarder dan 23 kilo), op de terugreis checkten er tegelijkertijd met ons mensen in die dus 5 pond overgewicht hadden wat hen 100 dollar zou gaan kosten. Ze konden gelukkig van de ene naar de andere koffer overhevelen maar ook die kosten zijn dus behoorlijk. Dan kun je beter voor 100 dollar een extra koffer meenemen dan dat je meer dan die 5 pond overgewicht gaat hebben wat helemaal op zal lopen.
#9 - 30-07-2012, 15:00 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15