Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Wat is u favoriete luchtvaartmaatschappij voor een directe vlucht vanaf Amsterdam?

Continental Airlines
7.6%
7 (7.6%)
Delta Airlines
19.6%
18 (19.6%)
KLM
16.3%
15 (16.3%)
Martinair
4.3%
4 (4.3%)
Northwest Airlines
3.3%
3 (3.3%)
United Airlines
30.4%
28 (30.4%)
US Airways

0 (0%)
andere maatschappij
18.5%
17 (18.5%)

Totaal aantal stemmen: 84

Favoriete luchtvaartmaatschappij

Discussie gestart

Bakvet

Vroeger kon iederen tot drie (of zes?) maanden terug reeds gevlogen miles laten meetellen als je deelnemer werd aan het programma. Dat is nu niet meer zo, je moet eerst lid worden, oude tickets tellen niet meer mee. Hoewel ze in Nederland misschien een beetje soepel zijn.
#31 - 02-03-2005, 19:16 uur

schorpioenvrouw

De volgende link schept misschien wat meer duidelijkheid voor wat betreft de miles van UA.
De link heb ik trouwens net van het web geplukt.

http://www.united.com/page/middlepage/0,6823,3175,00.html?navSource=MPSupport&linkTitle=request+mileage+credit1

Wel even de hele link kopiëren en in je adresbalk plakken, want anders werkt het niet.
#32 - 02-03-2005, 19:26 uur
« Laatst bewerkt op: 02-03-2005, 19:29 uur door schorpioenvrouw »

Mississippi

Ik ben afgelopen week naar SFO gevlogen met zo'n nieuwe 777-200 van de KLM.
Met name het in-flight entertainment system is gaaf  8)

Je kan hiermee op ieder moment een film, audio CD, tv serie of spel naar keuze starten.
Ook in de economy class !

#33 - 12-04-2005, 22:19 uur
« Laatst bewerkt op: 12-04-2005, 22:21 uur door Mr Mississippi »

visuar

Mevrouw bij het reisbureau: " had u nog speciale wensen meneer? "

Klant: " ik wil persee met zo'n nieuwe 777-200 vliegen! "

Mevrouw: " ehm.... okay "

 ;D
#34 - 13-04-2005, 13:42 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

dplane

Aangezien ik een Aviation Management opleiding volg en ik dus uiteindelijk mogelijk een leiding-gevende positie zou kunnen krijgen bij 1 van de maatschappijen mocht ik voor commercial aviation gaan, zal ik ook mijn zegje doen.
AA en UA zijn ongetwijfeld 2 belangrijke en goede maatschappijen maar beiden lijden onder het feit dat ze misschien wel TE groot zijn geworden. Met name UA probeert hopeloos om de controle gecentraliseerd te houden maar de laatste jaren zijn ze desondanks qua performance achteruit gegaan t.o.v. een x aantal jaren terug. Omdat mijn department aan de universiteit hier sterke samenwerkingsbanden heeft met UA concentreren we veel dingen in onze lessen op die maatschappij. Ik heb zelf al diverse keren met UA gevlogen en het heeft me nooit aan iets ontbroken maar mijn favoriete maatschappij? Nee.

De professor die ik het meeste mag zal me willen slaan voor dit maar...
ondanks een netto verlies van rond de $360 millioen over het fiscaal jaar 2004 krijgt Continental mijn stem met UA als goede tweede wat betreft international line service. Ik vertrek meestal vanuit St.Louis-Lambert of Chicago O'Hare voor een vlucht naar Nederland dus meestal word het toch UA vanwege de hubs.  Domestic vlieg ik graag met AA, Alaska Airlines, Southwest of JetBlue.
En what about Delta?....we zullen zien hoe lang ze nog mee kunnen.

Mijn ervaring met de NL maatschappijen is nul en de prijzen liggen meestal buiten mijn budget.

Slechtse maatschappij? British Airways

#35 - 28-04-2005, 04:04 uur
« Laatst bewerkt op: 28-04-2005, 04:07 uur door dplane »

Chiefram

En waarom is British Airways de slechtste maatschappij?

Ik heb er nooit mee gevlogen, maar wat ik ervan heb gehoord is het juist een van de betere maatschappijen. Ik heb gehoord dat juist Air France de slechtste maatschappij is als het om transatlantische vluchten gaat. (Onvriendelijkheid, slechte kwaliteit eten, weinig beenruimte (omdat de Fransen wat kleiner zijn misschien???)??!!
#36 - 28-04-2005, 04:32 uur

dplane

Om precies dezelfde redenen die jij hebt opgenoemd t.a.v. Air France  ;D
#37 - 28-04-2005, 07:43 uur

BbimmerR

Ik weet niet of het uberhaupt nog bestaat, maar ik ben in 2000 naar Atlanta gevlogen met Swiss Air. Erg vriendelijk personeel, eten was te doen, goedkope vluchten en ze hadden ook een tv systeem voor iedere pasagier, met minimaal 5 verschillende films, veel muziek- en tv kanalen en een geintregeerde spelcomputer.
#38 - 28-04-2005, 15:12 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

Chiefram

Om precies dezelfde redenen die jij hebt opgenoemd t.a.v. Air France  ;D

Ok, bedankt!  ;)
#39 - 28-04-2005, 15:59 uur

Chiefram

Ik weet niet of het uberhaupt nog bestaat, maar ik ben in 2000 naar Atlanta gevlogen met Swiss Air. Erg vriendelijk personeel, eten was te doen, goedkope vluchten en ze hadden ook een tv systeem voor iedere pasagier, met minimaal 5 verschillende films, veel muziek- en tv kanalen en een geintregeerde spelcomputer.

Volgens mij bestaat Swiss Air toch niet meer? Misschien omdat ze te veel aan het gerief van haar klanten dacht, inplaats van aan hun eigen portemonnee.

 ???
#40 - 28-04-2005, 16:00 uur

BbimmerR

zoiets d8 ik al, jammer zeg  :'(
#41 - 28-04-2005, 16:10 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

Icecold699

Mijn favoriet is en blijft Cathay Pacific.

Veel been ruimte, itt bv UA, Alitalia.

Cabincrew is vriendelijk en niet onaantrekkelijk zeg maar.  ;D ;D ;)
Nitento aan boord vond ik ook wel aardig.

Britse maatschappijen hoeft van mij niet meer zo nodig, de cabincrew draagt kleding uit het jaar 0 en ze zijn allemaal zo stijf als een plank.

KLM en Lufthansa zijn een goede tweede en derde.

#42 - 28-04-2005, 23:25 uur

Chiefram

Ik moet inderdaad zeggen dat KLM zich weer goed heeft opgewerkt na behoorlijk te zijn afgegleden enige jaren geleden.
#43 - 29-04-2005, 01:03 uur

Ronald Verhoog

De enige die echt slecht bevalt is Martinair met z'n vertragingen..... Lufthansa is goed maar bijv. Frankfurt is weer een slechte overstap net zoals Londen.... Het beste blijft dus met United denk ik....

Ronald
#44 - 01-05-2005, 15:35 uur

Ruud2004

Vliegen is nog steeds belachelijk duur.  Het maakt mij dan ook helemaal niet uit waarmee ik vlieg.  Alle naar- en van Amerika vliegende maatschappijen worden door de Amerikaanse autoriteiten streng gecontroleerd.  Ook op vliegveiligheid.

Afgelopen jaar zijn wij rechtstreeks van Amsterdam naar Chicago gevlogen met Kuwait Airways.  Zeer nette maatschappij met moderne vliegtuigen (airbus A340).  Komende zomer vliegen wij eerst met Lufthansa naar Frankfurt, om vandaar met Air India (Boeing 747-400)naar Chicago te vliegen.
Dit allemaal voor een zeer net prijsje.  Voor KLM/Northwest/United etc. rechtstreeks vanaf Schiphol zou ik meer dan het dubbele betalen.
#45 - 03-05-2005, 14:20 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15