Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ford Mustang Cabrio huren?

Discussie gestart

Highhill55

Hoi!

In juni gaan een vriend en ik een roadtrip maken van New York naar Miami.  We reizen met de trein naar Philadelphia, waar we de auto oppikken. Nu zouden we graag een Ford Mustang Cabrio willen huren om deze vervolgens weer in te leveren in Miami. We hebben echter een paar vragen. Heeft er iemand ervaring met de bagageruimte van de Mustang? We hebben 2 grote koffer en 2 rugzakken. We zullen waaschijnlijk een koelbox(je) aanschaffen voor onderweg.
Daarnaast is Peter 1.98M en we vragen ons af of de Mustang dan wel geschikt is?

Hopelijk zijn er mensen die ervaring hebben met bovenstaande en ons kunnen helpen! Alvast bedankt.
#1 - 05-04-2017, 22:10 uur

Cees A

Kofferruimtes van cabrio's zijn over het algemeen niet echt groot, maar de Mustang wordt toch in Nederland  ook geleverd ?
Zoek gewoon een Ford dealer bij jou in de buurt die zo'n auto heeft staan, neem een rolmaat mee en ga meten.
Kun je meteen die lange Peter van je achter het stuur frommelen om te zien  of die slungel in die auto past en of ie dat 3 weken volhoudt.  :angel:
#2 - 05-04-2017, 22:23 uur

Pieter79

Het lijkt erop dat de 2017 Mustang Convertible 11.4 cu.ft (323 liters) cargo ruimte heeft, en de Coupe heeft er 13.5 cu.ft / 382 liters. Ik neem aan dat MY16 niet veel anders is. Ik weet wel dat er een verschil is met de vorm van die ruimte, maar dat is wellicht online wel ergens te vinden. Ik denk dat je baggage wel zal passen, maar een koelbox erbij wordt moeilijk.

Gr. Pieter

#3 - 05-04-2017, 22:44 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Dirc

Als je maar met 2 bent doe je toch zoals ik dat in 2009 deed?
=> Op de achterbank op iedere stoel een koffer, gordel erom, koelbox in het midden en klaar.

Het probleem is namelijk vooral je kofferruimte als je je dakje open wilt, en dat wil je anders had je wel een andere gekozen.
#4 - 06-04-2017, 09:27 uur

Cees A

Na een nachtje slapen schieten me nog een paar andere belangrijke details te binnen.
Bij het huren van een auto boek je een bepaalde klasse. Geen exact type auto.
Als jij een cabrio boekt heb je dus kans dat je een Mustang meekrijgt, maar het kan ook een vergelijkbare auto van een ander merk zijn.

Voor zover ik weet kun je alleen bij Hertz een exact type auto boeken. (kost een paar centen, maar oké)
Ga naar Hertz.nl en vul je plaats van aankomst en vertrek enz in.
Op de volgende pagina wordt een lijst met auto's getoond.
Klik op die pagina eerst bovenaan op "toon volledige voertuiglijst" want anders zie je maar een beperkt aantal modellen.
Bij een aantal auto's zie je bij de typeaanduiding een geel vierkantje met de tekst "Reserve this exact Model"
Van de auto's waar die tekst bijstaat kun je het exacte type / model boeken en je weet dan zeker dat je dat model krijgt.

Punt van aandacht: Leeftijdrestricties:
Huren (en besturen) van een normale middenklasse auto kan al vanaf 20 jaar.
Iedere (mede)bestuurder met een leeftijd tussen de 20 en 25 moet een extra leeftijdstoeslag betalen.
Zijn alle bestuurders ouder dan 25 dan betaal je alleen de gewone huurprijs.
 
Speciale auto's en auto's met veel vermogen worden bij Hertz alleen verhuurd aan personen van 25 jaar en ouder.
Onder de 25 krijg je zo'n auto gewoon niet mee.
(klik op dat gele vierkantje bij age restrictions en dan zie je op welke leeftijd je welke auto kunt huren)
 
Toen jij je voorstelde in je voorsteltopic was je nog 24 en daarom begin ik hier ook over.
Ik hoop dat je op het moment dat je naar de VS gaat al 25 bent want anders kun je die Mustang wel vergeten.
Diezelfde leeftijdrestricties gelden overigens ook voor alle andere medebestuurders zoals bijvoorbeeld je vriend Peter.
Mocht één van jullie jonger zijn dan 25, huur dan een auto waar iedereen wel in mag rijden.

Iedere autoverhuurder heeft z'n eigen leettijd / voertuigrestricties dus het kan zijn dat je bij andere verhuurders andere leeftijdsgrenzen of andere voertuigrestricties tegenkomt.
Kijk er in ieder geval wel naar, zeker als je een auto uit een speciale categorie wil gaan huren.
#5 - 06-04-2017, 11:10 uur

Dirc

Correct wat Cees zegt. Wij kregen een Chrysler Sebring mee. Uiteindelijk ook prima voor een rondreis met open dak maar inderdaad geen Mustang.
#6 - 06-04-2017, 11:12 uur

Terpies

Houd (naast alle door @Cees A genoemde zaken) ook rekening met eventuele drop-off kosten, omdat je in New York huurt, en in Florida inlevert. Deze kosten kunnen aardig oplopen.... een indicatie van deze kosten staat vermeld als je de auto selecteert. Een korte check op verschillende sites levert een toeslag op van minimaal $400 extra op de huurprijs....
#7 - 07-04-2017, 18:57 uur
« Laatst bewerkt op: 07-04-2017, 19:07 uur door Terpies »

iridium

Misschien geven deze filmpjes meer duidelijkheid over de grootte van de kofferbak. N.a.v. deze filmpjes heb ik ook besloten om voor van 't zomer een Mustang te boeken.

https://m.youtube.com/watch?v=_1HeYeHvYKY

https://m.youtube.com/watch?v=PTM2BQdOt5M

https://m.youtube.com/watch?v=X4aclKAlR24
#8 - 09-04-2017, 15:11 uur

jetusa

Alleen het laatste filmpje zou mij echt overtuigen aangezien daar de kap al naar beneden is. In de 1e 2 filmpjes zit de kap er nog op en dat maakt bij veel cabrio's toch wel een verschil.
Voordeel van de Mustang is zo te zien dat de achterklep geen rare kromme scharnieren heeft die diep de achterbak inkomen.
Onlangs hadden we een midsize Hyuandai oid en dat mechanisme kwam aan weerszijde zo'n 15 cm naar binnen en  ook nog eens zo'n 15 cm diep waardoor je dus geen koffers,/grote tassen tegen de zijwand kon zetten want dan ging die klep niet dicht. En ook geen 2 dingen op elkaar vanwege de diepte. Echt super onhandig. In feite kon je maar 1 echt grote koffer kwijt. Uit ervaring uit het verleden nemen we ook altijd maar 1 hardcover mee en verder flinke tassen. Nu waren we ook nog eens flink wezen shoppen dus het werd echt even uitkienen en de tassen deels uitpakken (vanwege de hoogte) en over alle hoeken en gaten verdelen.  Wij hoefden alleen van A naar B  dus gedoe was eenmalig, maar met een rondreis ben je dan niet blij.
Overigens had die familie in het 3e filmpje erg weinig bagage bij zich, maar goed  hoogzomer in California dan zijn een korte broek en slippers natuurlijk ook voldoende.
#9 - 08-05-2017, 13:45 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15