Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Gebruik van generator in augustus

Discussie gestart

Martinus

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in camper gebeuren en ben aan het rond snuffelen voor een rondreis 2017 westkust usa.

Nu lees ik dat je voor een generator per uur moet betalen dus vraag ik mij af hoe vaak je de generator dan gebruikt.

Ik hoop dat er hier wijze mensen zijn die mij ook wijzer kunnen maken :D

Alvast bedankt voor evt antwoorden

groetjes

Martinus
#1 - 07-07-2016, 17:06 uur

Hans B

Een generator gebruik je op het moment dat je bv de airco of magnetron de grote stroom slurpers gebruikt.
Op een camping sta je aan de stroom en gebruik je de generator niet.
Je gebruikt de generator niet super veel.
Als je dus per uur moet betalen lijkt mij dat dan ook geen probleem.

Wij hebben in de 12 jaar dat wij onze camper hebben ongeveer 50 uur generator op de klok staan.


Maar ja ik ken mensen die tijdens de rit de airco aan hebben en dan bedoel ik de dak airco, niet de dash airco. Als je dat tijdens je hele reis doet ben je wel veel draai uren kwijt.
#2 - 07-07-2016, 19:21 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Martinus

Een generator gebruik je op het moment dat je bv de airco of magnetron de grote stroom slurpers gebruikt.
Op een camping sta je aan de stroom en gebruik je de generator niet.
Je gebruikt de generator niet super veel.
Als je dus per uur moet betalen lijkt mij dat dan ook geen probleem.

Wij hebben in de 12 jaar dat wij onze camper hebben ongeveer 50 uur generator op de klok staan.


Maar ja ik ken mensen die tijdens de rit de airco aan hebben en dan bedoel ik de dak airco, niet de dash airco. Als je dat tijdens je hele reis doet ben je wel veel draai uren kwijt.


Hallo Hans

Bedankt voor de antwoord, ben weer een stapje wijzer zo :-)

Is de dash airco genoeg om de camper een beetje koel te krijgen? We zijn aan het plannen voor augustus en lees dat het er dan wel erg warm kan zijn.

Als ik het verder dus goed begrijp, doe je tijdens het rijden ook zoveel mogelijk je spullen (lees telefoon, camera, laptop enz..) opladen als je weet dat de volgende rv site geen hookup heeft?

Groetjes

Martinus


#3 - 08-07-2016, 09:24 uur

Hans B

Wij dry campen veel, dus dan laad je je spullen op tijdens het rijden via de sigaretten aansteker.
Als je veel op de camping staat met electriciteit kun je dat s nachts doen.

Als je met zn tweeen rijdt, is de dashairco veelal aangenaam, maar koelt niet de hele camper.

Wij hebben veel in juli en augustus gereden. Wij gebruikten weinig de dak airco. Maar veel de arko.
Alle ramen kunnen open.
Hoefden we ook niet zo te wennen als we naar buiten stapten.
#4 - 08-07-2016, 15:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Martinus

Wij dry campen veel, dus dan laad je je spullen op tijdens het rijden via de sigaretten aansteker.
Als je veel op de camping staat met electriciteit kun je dat s nachts doen.

Als je met zn tweeen rijdt, is de dashairco veelal aangenaam, maar koelt niet de hele camper.

Wij hebben veel in juli en augustus gereden. Wij gebruikten weinig de dak airco. Maar veel de arko.
Alle ramen kunnen open.
Hoefden we ook niet zo te wennen als we naar buiten stapten.


Hallo Hans,

Dank je wel voor je antwoord, we reizen ze 4tjes  in 1 camper, en nog een stel met ook een camper.
De route hebben we ongeveer uitgedacht en wachten nu op de offerte(slik  :-X)

Er zullen nog wel meer vragen komen, over campings enz..... maar die gooi ik dan ook nog in het forum.

Voor nu tot zover bedankt

groetjes

Martinus
#5 - 10-07-2016, 19:25 uur

Cees A

Nu lees ik dat je voor een generator per uur moet betalen dus vraag ik mij af hoe vaak je de generator dan gebruikt. 
Om te beginnen, ik ben zelf geen kampeerder.  Ik wil je alleen even wijzen op een topic van Marco (forumlid NMP)
Linkje: --->  http://forum.verenigdestaten.info/canada/slechte-ervaring-bij-canadream-motorhomeverhuur/
In dit topic kun je lezen dat er ook camperverhuurders zijn die een vast bedrag per huurperiode rekenen voor gebruik van de generator.
Kijk, om verrassingen zoals bij Marco te voorkomen, in de voorwaarden hoe e.e.a. bij jouw verhuurder geregeld is.

Nog een tip van een andere orde:  Kijk eens bij onze voorbeeldroute en de informatie over parken en plaatsen op die route.
Misschien doe je daar nog ideetjes op voor "things to do" onderweg.
Linkje: ---->   http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/

Succes met plannen.
#6 - 11-07-2016, 10:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15