Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Geland per vliegtuig in USA en dan ....

Discussie gestart

AtlantaFan




..... de SCHERPE controle van Amerika !!!  er wordt een foto van je gemaakt, vinger afdrukken,  enz.


vertel eens hoe , heb jij/jullie dit ervaren.
Zijn er nog dingen door de douane  -uit je koffer gehaald- , terwijl je uit Nederland,Belgie of Duitsland ALLES zo GOED ging ?

AtlantaFan
#1 - 26-01-2009, 20:46 uur

Harry

Atlantafan, je haalt 2 dingen door elkaar, de wat jij scherpe controle noemt vind plaats door immigrations, deze mensen doen niets anders dan jou binnenkomst in de VS registreren, en vragen wat je komt doen, en wanneer je weer weggaat, als jij niets te verbergen hebt, is er geen enkele reden om aan te nemen dat je er niet inkomt, pas na deze controle haal je je bagage op, en ga je door de douane, ik ben in 11 Amerikareizen 1 keer gecontroleerd, maar er wordt net zo zorgvuldig met je spullen omgegaan als hier door de douane.
Dus laat je niet gek maken, het stelt niet zoveel voor, maar het neemt wel wat tijd in beslag.
#2 - 27-01-2009, 16:25 uur

Loek

Ik heb bij US immigration geen problemen, want ik heb een US passpoort.  Echter op Schiphol ben ik al een keer of twee door de Marrechaussee doorgezaagd over mijn plannen in NL; hoelang ik blijf, wie ik ga bezoeken, hoeveel geld ik bij me heb enzovoort.
#3 - 27-01-2009, 16:41 uur

Little_Dutchie

Loek wat jij hebt meegemaakt in NL heb ik meegemaakt in amerika.
Er werd mij van alles en nog wat gevraagd (2x), dit waarschijnlijk omdat ik bij mijn vriend verbleef in Florida en niet in een hotel of dergelijke. Mijn bagage werd nog wel even gecontroleerd, maar dat kwam doordat ik iets "verkeerds" had ingevuld op het formulier in het vliegtuig.

Ik ben echt benieuwd hoe het in maart zal gaan. Ik maak mij geen zorgen, want heb immers niks te verbergen! Maar leuk is het niet ;)

#4 - 27-01-2009, 20:45 uur
« Laatst bewerkt op: 27-01-2009, 20:51 uur door Little_Dutchie »

bgroeneveld

Loek: dus geen Nederlands paspoort (meer)? En is de marrechaussee echt zo vervelend zelfs als je in het Nederlands met ze praat?
#5 - 27-01-2009, 22:58 uur

sandrochka

Ik zag er wel een beetje tegenop, vooral door de verhalen.
De eerste keer USA (een paar maanden voor 9-11) werd ik nog wel ondervraagd. Waarschijnlijk ook omdat ik een visum had om te werken op een zomerkamp.
Afgelopen zomer was het juist een enorm leuk gesprek. De douane beamte kwam er achter dat we (mijn zus en ik) beide lerares zijn en dat vond hij erg interessant. Er werd alleen nog even terloops gevraagd naar de vorige keer dat ik in de VS was en dat was het dan.
Ach tja en die foto en vingerafdrukken stelt niks voor.

Op de terugweg zagen we wel dat onze bagage extra werd onderzocht, maar niet van de binnenkant, door zo'n doekje etc.

We vlogen via Zurich en daar werd mijn zus wel apart genomen en onderzocht omdat het piepje afging. Was wel lachen eigenlijk als je al zo moe bent van het reizen.

In Nederland zijn de koffers wel doorzocht... maar gelukkig zag de douanebeamte niet de waarde in van alle spullen die we gekocht hadden.
#6 - 28-01-2009, 19:53 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

Loek

Loek: dus geen Nederlands paspoort (meer)? En is de marrechaussee echt zo vervelend zelfs als je in het Nederlands met ze praat?

Nee geen NL paspoort.  Wel vroeger (voor '64) bij moeder op het paspoort gestaan.  De mannen in het blauw zijn niet onder de indruk van nederlands sprekende buitenlanders.  Die schijnen er heel veel te zijn.
#7 - 28-01-2009, 20:24 uur

bgroeneveld

Zou toch maar eens navragen bij de ambassade, je weet maar nooit. D'r is volgens mij een periode waarin je met 1 Nederlandse ouder (sinds niet al te lang zelfs met een Nederlandse moeder -- mocht vroeger niet) mogelijk een Nederlands paspoort kunt krijgen.

Behalve natuurlijk als je dat al hebt uitgezocht, in dat geval sorry voor mijn binnendringen.
#8 - 28-01-2009, 22:43 uur

Ruud2004

Ik heb bij US immigration geen problemen, want ik heb een US passpoort.  Echter op Schiphol ben ik al een keer of twee door de Marrechaussee doorgezaagd over mijn plannen in NL; hoelang ik blijf, wie ik ga bezoeken, hoeveel geld ik bij me heb enzovoort.

Dan heb je pech gehad om net die ene Marechaussee te treffen die geen verstand van zaken heeft. Jammer. Het heeft nl. geen enkel nut jou (als Amerikaan) deze grensbewakingstechnische vragen te stellen. Amerikanen (en nog een paar "bevriende" naties) hebben practisch dezelfde privileges als EU-onderdanen.

#9 - 29-01-2009, 20:29 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Loek

Zou toch maar eens navragen bij de ambassade, je weet maar nooit. D'r is volgens mij een periode waarin je met 1 Nederlandse ouder (sinds niet al te lang zelfs met een Nederlandse moeder -- mocht vroeger niet) mogelijk een Nederlands paspoort kunt krijgen.

Behalve natuurlijk als je dat al hebt uitgezocht, in dat geval sorry voor mijn binnendringen.

Nooit in verdiept, eigenlijk nooit behoefte aan gehad.  Mijn vrouw (ook nederlandse) heeft wel dubbele nationaliteit omdat ze mijn (US) nationaliteit aannam.  Dat is de beruchte regel waar je dan je NL nationaliteit mag houden sinds 2003.  De kans echter dat wij ooit terug naar nederland zouden verhuizen is vrijwel nul.
#10 - 30-01-2009, 23:40 uur
« Laatst bewerkt op: 30-01-2009, 23:42 uur door Loek »

Verelle

@ Ruud2004, ik zou het zeer vreemd vinden als Amerikanen de zelfde privileges zouden hebben als de Europeanen, want wij hebben zeer zeker niet de zelfde rechten als Amerikanen als wij naar de States gaan. Waarom zouden zij wel meer rechten hebben als wij? Zou een absurde situatie zijn.

Een douane beambte heeft het recht om iedereen te ondervragen als ze zich daar toe geroepen voelen. Mijn partner vliegt wekelijks naar London, hij heeft een Brits paspoort, heeft ook een Engels accent, maar toch van tijd tot tijd wordt hij ondervraagd waarom hij zo vaak naar London reist. En er wordt dan steenvast gevraagd hoe lang hij denkt te blijven, zijn antwoord is elke keer: heb ik nog niet besloten.
#11 - 08-02-2009, 22:39 uur
In april terug naar Amerika

Ruud2004

Het is toch echt zo Verelle.  Kijk maar eens naar onderstaand voorbeeld. Ik ben uitgegaan van een Amerikaans staatsburger die, voor tourisme, langer dan 3 maanden in Nederland wil verblijven. Helemaal onderaan staan de toelatingseisen. Amerikanen en nog een aantal landen (Japan, Australië) zijn vrijgesteld van een MVV (Machtiging tot voorlopig verblijf) 

bron: Website Nederlandse ambassade in Washington.

Inquiry date: February 10, 2009
Citizen of: United States
Status in US: resident alien card
Resident of: Washington
Travel document: passport issued by authorities of United States
Duration of stay: longer than 3 months
Purpose of stay: tourism/transit
First country: Netherlands
Second country: Netherlands
Main destination: Netherlands


Based on the above mentioned information the following has been concluded:


an authorization for temporary stay (MVV) is not required.
Please note that each traveller needs to hold a valid passport with a validity thats exeeds the intended stay by at least 3 months and a return/onward airline ticket. In addition to that, visitors to the Netherlands need to present proof of sufficient funds and medical insurance upon arrival. Travellers should not present a danger to public order or national security.
#12 - 10-02-2009, 17:30 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

RonB1963

Ik hoop in september voor 't eerst naar de USA te gaan. Mijn plan is om daar 2 weken op de motor door het zuidwesten te toeren.
Ik zal er wel redelijk 'verdacht' uitzien voor de douane opm'n zwarte kisten, en met m'n leren motorjack aan.
Omdat ik van plan ben in mijn eentje, en op de bonnefooi te gaan, heb ik 'dus' geen hotelreferentie.
Bagage: niet veel meer dan een rugtas met fotoapparatuur, en m'n motorhelm. Schone kleding koop ik wel in the States.
#13 - 07-03-2009, 23:35 uur

wiepster

Als Amerikaan kan je wel verblijven in Nederland zonder visum, maar om te werken, moet je wel aan een aantal voorwaarden voldoen. Staat beschreven op de site van de IND.

Ook mijn echtgenoot is weleens apart genomen door de Marechaussee en ondervraagd wat de reden van zijn bezoek was, dus ja het gebeurt ook op Schiphol. Voor Schengen, na een vakantie in Spanje, ben ik bij terugkomst op Schiphol ook heel bot ondervraagd door de Marechaussee over mijn dochter, op de heenreis werd zij...destijds 20 maand helemaal gefouillerd..ik zou misschien wel pillen het land uit willen smokkelen, de vrouwelijke douane beambte maakt haar excuses, voor dit onredelijke verzoek.

Dus ja, helaas kan je dit soort dingen overal treffen. Ik laat het altijd maar over mij heengaan, ze"doen" hun werk alleen maar.....
#14 - 08-03-2009, 03:40 uur

Pieter79

Ik hoop in september voor 't eerst naar de USA te gaan. Mijn plan is om daar 2 weken op de motor door het zuidwesten te toeren.
Ik zal er wel redelijk 'verdacht' uitzien voor de douane opm'n zwarte kisten, en met m'n leren motorjack aan.
Omdat ik van plan ben in mijn eentje, en op de bonnefooi te gaan, heb ik 'dus' geen hotelreferentie.
Bagage: niet veel meer dan een rugtas met fotoapparatuur, en m'n motorhelm. Schone kleding koop ik wel in the States.

Ik zou toch maar een eerste overnachting boeken, dit adres moet je opgeven op je I-94 formulier (tegenwoordig via een website) en zonder adres kunnen ze wel eens lastig gaan doen... Het is niet anders ben ik bang.

Gr. Pieter
#15 - 08-03-2009, 08:40 uur
« Laatst bewerkt op: 08-03-2009, 13:20 uur door Pieter79 »
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15