Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Geschikte camper

Discussie gestart

Wilb3rt

Hallo allemaal

Wij willen 4 weken met een camper door zuid west USA reizen, echter de vraag is welke camper het meest geschikt is voor ons reisgezelschap.
Ons reisgezelschap bestaat uit 4 volwassenen, 1 koppel en 2 singles. De 2 singles willen liefst apart slapen. De singles zijn rond de 1m90 en het koppel rond de 1m78. De Apollo Elite Traveler lijkt het meest te voldoen, maar misschien dat jullie ons nog advies kunnen geven.

We hebben ook de plus en minpunten van een camper hier op het forum gelezen, echter in onze beleving missen we nog een minpunt. Maar wij hebben geen ervaring, dus of jullie dit kunnen bevestigen of ontkrachten.
Met vier personen in de camper zijn er altijd twee die vrijwel geen uitzicht hebben. Dus wanneer je bijvoorbeeld highway 1 van SF naar LA rijd missen er twee mensen veel van de omgeving/ het uitzicht. Klopt deze aanname van ons?

Alvast bedankt voor jullie reakties

#1 - 09-12-2015, 14:11 uur

Cees A

Ik heb geen verstand van campers en kamperen, daarvoor moet je bij Hans B zijn. Die weet daar alles van.
Hans zal vast nog wel reageren op je vragen.
Voor die tijd moet je het doen met het antwoord van deze "camperdummie"   ;)
Ik kwam toevallig, toen ik (nieuwsgierig als ik ben) opzocht met welke camper je ging rijden, deze website tegen:
Linkje: ---->  http://www.apollorv.com/campers/amerika/rv-rentals-elite-traveller.aspx
Daarop staat bij het hoofdstuk "Features" in het rechter rijtje duidelijk de afmetingen van de bedden.
Via deze pagina: http://www.apollorv.com/rv_rentals_vehicles.aspx  kun je die afmetingen ook van andere modellen opzoeken.
Misschien heb je iets aan deze informatie
#2 - 10-12-2015, 13:35 uur

Wilb3rt

Bedankt voor je reaktie Cees "camperdummie" A  >:D
Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar wij hadden nog geen definitieve camper keuze gemaakt.
Gezien de afmetingen van de bedden, die we inderdaad onder het hoofdstuk "Features" hadden gevonden, lijkt ons de elite traveler de meest geschikte camper voor ons.
Echter dit is wel een behoorlijk grote en luxe camper, dus we vroegen ons af of er nog andere alternatieven waren. De Pioneer RV van Apollo zou voor ons ook nog wel een optie kunnen zijn qua bedafmetingen, echter de foto's komen dan weer niet overheen met de plattegrond op de website. Tevens staat er op veel camper verhuur websites de melding, uiteraard in kleine lettertjes,  dat de afmetingen kunnen variëren. Dus we hopen van de ervaren campers hier ons van goed advies kunnen voorzien
#3 - 10-12-2015, 15:33 uur

Cees A

Ah, oké. Je was dus al verder dan ik dacht.
Tja, dan zul je toch even op de reacties van ervaren camper gebruikers moeten wachten.
Mijn (eerste en enige) camper-ervaring was in Canada in 1990 en volgens mij hadden ze toen heel andere modellen dan nu.  :D
 
#4 - 10-12-2015, 16:12 uur

Hans B

Als ik de afbeeldingen van de Apollo Elite Traveler bekijk, is het volgens mij een Fleetwood Terra.  Als dat klopt zou je op de site van Fleetwoodrv.com kunnen kijken naar de specificaties.
Ik heb zelf een Fleetwood Bounder. Het 'vaste' bed van mij is 155 x 190. De bank die je kunt uittrekken tot bed is 135 x 180. Dan kan de dinette ook nog als bed gemaakt worden en die is 110 x 155.
Maar ik heb een oudje van 1997 en de indeling zal vast veranderd zijn.

Verder bedenk wel dat je weinig tot geen privacy hebt met 4 volwassenen.

Wat betreft het uitzicht, ja daar heb je een deels punt. De twee achterin kunnen prima opzij kijken, maar vooruit is een stuk minder dan indien je voorin zit. Maar vergelijk het met een auto of C-classe camper, daar zie je achterin nog minder.
#5 - 10-12-2015, 20:19 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Yessica

Uitzicht vond ik niet zo'n probleem. Ik vond juist dat ik makkelijk naar buiten kon kijken, zittende aan de 'keukentafel'. En was het uitzicht aan de andere kant, ging ik daar op de bank of het bed zitten.
Privacy lijkt mij echter het grootste punt. Een stel en twee singles...alleen omkleden al... Privacy zou voor mij het grootste pijnpunt zijn.
Overigens vind ik de banken die uitgeklapt worden tot bed nou niet echt comfortabel. Maar misschien geldt dat niet voor de luxere RV's.
#6 - 11-12-2015, 00:26 uur



Terpies

Houd er rekening dat groot in de definitie samen met het woord camper meestal betekent dat de camper groot is, niet de bedden.

Het begrip slappeling voor 4 volwassenen en 2 kinderen gaat dan eerder over een gezin onder de 1.70m met kinderen onder de 1.40m.

Heb je je ook nooit afgevraagd hoe in een koepeltentje 4 of 6 volwassenen kunnen slapen, terwijl het in de praktijk blijkt dat je er net met zijn tweeën fatsoenlijk kunt liggen?

Kortom, los van het gebrek aan privacy lijkt me de lengte van het reisgezelschap het grootste probleem (of je moet op de grond willen slapen, zodat je voeten iig de ruimte hebben!!) bij ongeacht welke camper je boekt.
#7 - 14-12-2015, 16:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15