Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Gezond eten tijdens roadtrip

Discussie gestart

JohanenTine

Hoi. Wij zijn momenteel door New England aan het reizen. Vroeger deden wij dat met een tent en kookten we af en toe een basic maaltijd. Nu we met kleine kindjes reizen, logeren we in hotels waar meestal ontbijt inbegrepen zit. Lunchen doen we door zelf onze picknick samen te stellen in de supermarkten.

Wij vroegen ons af wat jullie kunnen aanraden om te eten 's avonds. Na een week iedere dag uit te eten zijn we al door de variatie heen. Welke gezonde gevarieerde alternatieven hebben jullie? Of wat aten jullie op reis?

Groetjes Tine en co
#1 - 28-06-2017, 03:52 uur

jetusa

Ter afwisseling kan je ook in de avond eens op de kamer eten (of als het lekker weer is in het lokale park aan een picknick tafel).  Een beetje grote supermarkt heeft bv warme gegrilde kip,    (kant en klare) salade(s) erbij, wat komkommer/tomaat of fruit erbij en klaar.
In datzelfde park staan naast de picknicktafels vaak ook bbq's (moet je wel zelf kolen etc halen) of koop een goedkoop gasbbq'tje en een koelbox , kan je 's avonds ook picknick-diner houden.

Ook kan je in de US de plaatselijke chinees of wat dan ook in je hotel laten bezorgen.

Sommige hotelkamers hebben kookfaciliteit, bij cabins oid staan weleens bbq's die je kunt gebruiken (heb je alle hotels al vastgelegd?). Laatst had ik een Inn geboekt (gewoon op booking vanwege ligging en prijs) en bleek er een supergrote en uitgebreide keuken te zijn waar je gebruik van kon maken. 
#2 - 28-06-2017, 12:01 uur

Bakvet

Een goedbedoelde, wat late reactie...

In sommige staten heb je Golden Corral restaurants. Daar betaal je ongeveer $10 voor het dinner-buffet, inclusief drank (limonade of ice tea) plus een gratis refill (hiervoor kan je wel minimaal $1 fooi achterlaten per glas). Er bestaan soortgelijke buffet restaurants - maar Golden Corral is de enige die mij bevalt. Het aanbod bestaat natuurlijk uit massa voedsel en absoluut niet uit culinaire hoogstandjes.  Alleen we hebben het over gezond eten. Ze hebben aardig wat keuze uit bijvoorbeeld de Chinese, Mexicaanse, Italiaanse en Amerikaanse keuken, zodat het je echt wel lukt om daar iets gezonds uit te destilleren. Ik neem zelf meestal twee, wat matig gevulde bordjes en daarna dan wat dingen van het toetjes buffet. $10pp, dat is toch geen geld?

Als alternatief: van de hotels die ik bezoek hebben er best veel een magnetron op de kamer. En de meeste supermarkten hebben een hele vrieswand vol met diepvriesmaaltijden. Ik heb - qua smaak - heel goede ervaring met de Lean Quisine - Weight Watchers - Kashi e.d. maaltijden. Eet je er daar twee van, bijvoorbeeld iets 'gezonds' en een mini diepvries pizza, dan zit je vol en krijg je hooguit 600 calorie binnen. Zulke maaltijden zijn vaak in de aanbieding bij een supermarkt, kosten dan $2.50 per stuk of zo. De smaak is redelijk (mits je ze voor de eerste keer eet) - eigenlijk zoals bij al het voedsel wat weinig kost of gratis is. Doordat er zo weinig vet in zit, moet de fabrikant extra z'n best doen om er een aangename smaak aan te geven.

Dan heb je ook nog de orientaalse restaurants, van 1e generatie Amerikanen met Aziatische roots. Ook daar kun je terecht voor goedkope buffets met veel gezonde dingen.

Een a twee nachten per vakantie ga ik naar een Homewood Suites hotel. Op maandag t/m donderdag serveren die een gratis warme maaltijd, die - als je die voor het eerst eet - best meevalt, zeker omdat hij gratis is. Daarbij krijg je twee of drie glazen supergoedkope wijn of waterig bier (Bud Light). Allemaal gratis, dus het smaakt wel om die reden!

#3 - 27-07-2017, 19:54 uur
« Laatst bewerkt op: 27-07-2017, 19:56 uur door Bakvet »

Hans B

Volgende keer een camper huren, is wel veel prijziger dan een auto, maar je hebt goedkope campings i.p.v. hotels maar het grootste voordeel waar jullie om vragen is, je kunt boodschappen doen en zelf je eigen eten koken. Wat veelal een stuk gezonder is dan de snelle ketenmaaltijden.

Ik komt net uit de Walmart.  ;)


Hoe de tekst hieronder komt is mij niet helemaal duidelijk
Your browser does not support drag'n'drop file uploads.Please use the fallback form below to upload your files like in the olden days.
#4 - 29-07-2017, 02:56 uur
« Laatst bewerkt op: 29-07-2017, 02:58 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Pieter79

Ik ken de definitie van "healthy food" niet, maar ik weet wel dat wat je ook eet dat de calorieen er toe doen.
Het lijkt mij dat je zelf boodschappen wil doen en dan zelf koken? Volledige controle over alle ingredienten maar het kost wel wat inspanning.

Gr. Pieter
#5 - 29-07-2017, 21:03 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15