Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

HELP, foutje bij boeken tickets, fors bijbetalen!!

Discussie gestart

trisch39

Hoi allemaal:

Ik heb mijn vliegtickets geboekt naar USA bij USA reisen. Ik kreeg alles binnen via mail, wat blijkt?
Foutje bij vertrekdatum, 1 juni vetrek ipv 1 juli (oeps  embarressed)
Afgelopen dinsdagavond geboekt, vrijdag, drie dagen erna, gemaild hoe dit probleem op te lossen.
Ik kreeg de schrikbarende mededeling dat omboeken naar andere datum kon, dat kost 220 euro p.p., we zijn met vijf!!!!
Dus 1100 euro!!
Dat is ongelooflijk schrikken, iemand wel eens zoiets meegemaakt?
En  dan zoveel bijbetalen? Drie dagen na boeking?
Ik begrijp best dat er extra kosten gerekend moeten worden, maar dit is toch wel erg veel!!
Goede tips? Ervaringen?

groetjes Patricia
#1 - 11-12-2009, 23:35 uur

Jez

Heb je een annuleringsverzekering afgesloten? Kijk eens wat die dekt en wat de voorwaarden zijn.
#2 - 12-12-2009, 10:53 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

hdeweert

Hallo Patricia
Ik heb dit in het verleden meerdere malen meegemaakt. Gelukkig niet zelf maar van heel dicht bij.
Het bedrag is veel, zeker als je denkt dat tegenwoordig alles met een druk op de knop geregeld
kan worden. Helaas is dat in het geval van tickets iet minder eenvoudig. Ik hoop dat je er nog wat
aan kunt doen. Misschien dat de annuleringsverzekering wat voor je kan doen.
Succes
Harm
#3 - 12-12-2009, 11:01 uur

MissFluffy

Tickets in hoogseizoen juli/augustus kunnen enorm schillen in prijs tegen in juni.Dus zou die 200€ p ticket daar wel eens het grote verschil in kunnen maken.
#4 - 12-12-2009, 14:07 uur

JoeSee

Volgens mij worden vergissingen niet gedekt door een annuleringsverzekering.
Ik begrijp niet helemaal of je nu 1 juni of juist 1 juli wilt vertrekken. Op zich is het logisch dat je extra moet betalen als in juli gaat.
#5 - 12-12-2009, 18:52 uur

JoeSee

Bij sommige aanbieders betaal je een gedeelte aan en moet je de rest een maand voor vertrek voldoen. Meestal is dat het bedrag dat je betaalt bij annuleren van de gehele reis. Mogelijk is dit goedkoper dan overboeken en ben je ergens anders goedkoper uit voor de nieuwe tickets, maar balen is het natuurlijk wel.
#6 - 12-12-2009, 18:56 uur

Jez

Volgens mij worden vergissingen niet gedekt door een annuleringsverzekering.

Klopt, maar wel andere redenen.
#7 - 12-12-2009, 21:41 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ruud2004

Volgens mij worden vergissingen niet gedekt door een annuleringsverzekering.

Klopt, maar wel andere redenen.

In dit geval kan ik mij dit niet voorstellen Jez.
#8 - 24-12-2009, 13:33 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

trisch39

Ik ben deze topic begonnen.
Inmiddels uitstekend geholpen door www.usareisen.de. Ik heb de vlucht kunnen omboeken , totaal 2970 euro inclusief de kosten van omboeken.
(drie kinderen, twee volwassenen) Is nog niet veel natuurlijk.
Tja, zo'n foutje maak ik geen tweede keer.  Goedkope tickets is prima, maar let wel heeel goed op dat je de gegevens goed invult, want anders ben je veel geld kwijt. Goedkope tickets daar zit geen omboekmogelijk bij, bij veel duurdere tickets wel (inmiddels ben ik "expert" na weken alle sites afgestruind te hebben)
Inmiddels ook een huurauto via usa reisen, net over de 900 euro voor een minivan voor drie weken, incl verzekering; is natuurlijk ook niet duur.
Kortom: erg tevreden over deze touroperator.

En nu verder weer met de planning, hotels , route etc.  ;D

groetjes Patricia
#9 - 25-12-2009, 15:54 uur

Bakvet

Toch hoor je het gelukkig niet zo vaak dat mensen een verkeerde datum invullen bij het boeken. Het kan inderdaad best een hoop kosten met zich meebrengen om een goedkoop-tarief ticket te wijzigen. 100 of 200 euro is geen uitzondering. Zeker als dat nog eens van laag naar hoogseizoen moet omgezet worden.
#10 - 26-12-2009, 02:26 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15