Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Icelandair: twee koffers toegestaan

Discussie gestart

Bakvet

Heeft iemand wel eens speciaal voor Icelandair gekozen omdat je daar twee koffers ruimbagage mag meenemen (2x23kg). Bij de andere vervoerders die ik ken kost dat 100 dollar/euro per enkele reis.
#1 - 09-06-2014, 13:41 uur

Cees A

Ik ben 3X met Icelandair naar noord-Amerika gevlogen.
1X naar Boston, 1X naar Minneapolis en 1X naar Halifax, Canada.
Ik deed dit echter niet vanwege de 2 koffers.  Ik moet nu al alles uit de kast zoeken om aan een koffergewicht van 15 kg te komen.  >:D
Grootste voordeel van vliegen via IJsland vind ik het feit dat je overstap ongeveer halverwege de reis is.
De ongeveer 7 uur durende transatlantische vlucht naar de oostkust van Amerika wordt op deze manier mooi in 2 stukken van 3½-4 uur gedeeld
#2 - 09-06-2014, 14:13 uur

sandrochka

Twee jaar geleden hebben wij dat inderdaad gedaan.
Maar moet zeggen dat het comfort van Icelandair niet echt geweldig is. Klein vliegtuig, geen eten etc.
Je moet het er wel voor over hebben. Maar het scheelt inderdaad de extra kosten voor de koffer.
#3 - 12-06-2014, 11:47 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

Jez

Niet vanwege de koffers, wel vanwege de mogelijkheid om een stopover op IJsland te maken. Da's wel een aanrader!
#4 - 12-06-2014, 21:42 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Het valt niet helemaal binnen dit forum, al is het wel onderdeel van je reis naar de VS... Hoe regel je zo'n stop-over? Heb je dat zelf georganiseerd of biedt Icelandair zoiets aan inclusief een paar dagen hotel?
#5 - 29-06-2014, 10:19 uur

Hans B

Een stop-over regel je zelf.
#6 - 29-06-2014, 11:23 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Niet helemaal waar: ja, die kun je zelf regelen, maar Icelandair heeft ook ontdekt dat vluchten naar Amerika met een stop-over op IJsland zijn charmes heeft, en biedt dat daarom als pakket aan.
#7 - 29-06-2014, 13:47 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Ja bedankt, dat zocht ik (voor een volgende keer). Ik kon het echt niet vinden op die website van ze.
#8 - 29-06-2014, 16:30 uur

Sushii

Wij vliegen komend najaar inderdaad met Icelandair omdat we daar 4 koffers mee mogen nemen. We zijn van plan om te gaan kamperen en nemen dus wat spullen mee maar nog meer spullen mee terug, dus ik wilde graag die mogelijkheid hebben zonder nog honderden euro's extra te betalen. Daarbij waren de tickets maar 50 euro duurder dan de volgende goedkoopste aanbieder. Het feit dat ik geen vliegtuigvoedsel krijg vind ik niet zo erg  ;D en de overstap op zich ook niet.
Enige nadeel is de vliegtijd heen: we vliegen in de middag en komen dus redelijk laat aan.
#9 - 04-07-2014, 11:40 uur

Jez

Wij vliegen komend najaar inderdaad met Icelandair omdat we daar 4 koffers mee mogen nemen. We zijn van plan om te gaan kamperen en nemen dus wat spullen mee maar nog meer spullen mee terug, dus ik wilde graag die mogelijkheid hebben zonder nog honderden euro's extra te betalen. Daarbij waren de tickets maar 50 euro duurder dan de volgende goedkoopste aanbieder. Het feit dat ik geen vliegtuigvoedsel krijg vind ik niet zo erg  ;D en de overstap op zich ook niet.
Enige nadeel is de vliegtijd heen: we vliegen in de middag en komen dus redelijk laat aan.

Was je dan niet bij een goedkopere aanbieder hetzelfde kwijt geweest voor betalen voor die extra koffer? En dan wel met vliegtuigvoer en misschien vroeger vertrek?
#10 - 04-07-2014, 20:17 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15