Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Iemand ervaring met autohuur via Priceline?

Discussie gestart

Wop

Iemand ervaring met autohuur via Priceline? Heb in het verleden wel hotels geboekt via Priceline, prima verlopen. Een auto nog nooit. Als ik vergelijk scheelt dit toch aanzienlijk op de totaalprijs, (tot wel 200 euro op 15dgn) bij dezelfde verhuurmaatschappij. De verzekeringen lijken mij voldoende:

Citaat
Package Pricing Includes:
• Unlimited Kilometers  • Insurance ( - Collision Damage Waiver - Theft Protection - 3rd Party Liability - Supplementary Liability Insurance - Uninsured Motorist Protection )  • Local Taxes  • Airport Surcharge  • Premium location fee  • Homeland Security Fee

Ben benieuwd of er een forumlid is die hier ervaring mee heeft.
#1 - 26-01-2016, 22:23 uur

Cees A

Zoek eens uit waar Priceline die verzekeringen heeft ondergebracht en wat de dekking inhoudt.
Een paar jaar geleden stelde iemand op het oude, nu ter ziele gegane, Canadaprikbord van Startpagina een soortgelijke vraag over Hotwire.
Het bleek toen dat Hotwire z'n, onvolledige, verzekeringen had onderbracht bij een derde partij, dus niet via de verhuurder zelf.
Dat betekende dat je bij schade met verschillende partijen te maken kreeg.
Ik zal morgen eens kijken of ik dat oude topic nog terug kan vinden

EDIT:   Oude topic op het Canadaprikbord gevonden.   Hieronder mijn reactie van toen.

Het spijt me dat jij, als Hotwire fan, mijn kritische vragen vervelend begint te vinden.
Ik hecht inderdaad veel waarde aan een goede verzekering en ik vind het vreemd en verdacht als info over dit onderwerp verborgen en vrijwel onvindbaar is op de website van Hotwire.

Op de site van Hotwire lees ik het volgende (kopie en plak)
Pricing, rates, mileage, and insurance
Is insurance included?  Hotwire's rates do not include insurance.
You have the option to purchase Rental Car Protection during the Hotwire checkout process, or later, directly through Access America, a Hotwire partner.
EDIT: Dit is blijkbaar nog steeds zo, er is alleen een andere verzekeraar.
Zie
: ---> http://helpcenter.hotwire.com/articles/en_US/FAQ/Is-insurance-included?

Hotwire schrijft: See also Rental Car Protection. 
Als ik dat doe, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen, kan ik nergens een prijs vinden.
Wat ik wel vind is dat ik bij een claim zelf aan de slag kan met Acces America.
Zoals elke verzekeraar belooft Acces America dat invullen van de formulieren “slechts enkele minuten” duurt.
Ze willen alles van mij weten en beloven dan dat betaling na 7 werkdagen zal plaats vinden ……………. ja,ja.

Weer even kopie en plak
Rental Car Protection
How do I file a claim?
All Rental Car Protection claims and questions are handled by Access America. Completing a claim form takes just minutes.
To begin the process, call a claims specialist toll-free at 1-800-334-7525.
Please note that Access America may request information from you – such as travel documents, proof of payments, etc.
After your documentation is received and Access America determines that you have a payable claim, you should receive payment within 5 to 7 business days.

Mijn grootste bezwaar tegen deze gang van zaken is dat je blijkbaar zelf je claims moet regelen met een verzekeraar.
Normaal gesproken regelt de autoverhuurder dat en heb je zelf met die hele (buitenlandse !!) formulierenzooi niks te maken.
Ik spreek in deze uit ervaring.  Ik huur bij Hertz. Misschien niet de goedkoopste, maar bij tegenslag leer je de waarde hiervan kennen.
Heb ooit een auto ingeleverd met flinke hagelschade.
Het enige wat de Hertz medewerker zei was “geen probleem meneer, u bent goed verzekerd en wij regelen alles”
Ik weet niet hoe het met jou is, maar zoiets hoor ik in mijn vakantie liever dan: "regelt u eerst nog even zelf de schade met uw verzekeraar"



#2 - 26-01-2016, 22:39 uur
« Laatst bewerkt op: 27-01-2016, 09:01 uur door Cees A »

Wop

bedankt @Cees A.

Op de site van Priceline had ik ook dit gevonden: https://www.priceline.com/collision_damage_waiver  . Het lijkt er op dat ze de verzekering onderbrengen bij AON.  (Hier is ook een NL agentschap van.) , danwel United States Fire Insurance Company (Administrative Office: 5 Christopher Way, Eatontown, NJ 07724)

Ik denk toch dat de prijs dan niet opweegt tegenover het risico, mocht je uiteindelijk zelf alles moeten gaan regelen in het geval van.......
#3 - 27-01-2016, 13:03 uur

Cees A

Een jaar of 6 geleden, na een slechte ervaring met een hotelboeking via Hotwire, (zie hieronder)  ben ik eens in de voorwaarden gedoken.
Ik stootte toen, als een soort van "bijvangst", op verontrustende dingen over hun autohuurverzekeringen.
Toen kort daarop een vraag hierover verscheen op het Canadaprikbord schreef ik het artikel zoals vermeld in m'n 1e bericht.
Ik denk dat Hotwire/Priceline zich met hun autoverhuurbemiddeling en bijbehorende verzekeringen op de Amerikaanse markt richten.

Ik wil nog even benadrukken dat je, als je dat zou willen, gerust een hotel kunt boeken via Priceline/Hotwire.
Ikzelf doe dat niet meer.
Na alle juichverhalen op fora wilde ik 6 jaar geleden ook wel eens een goedkoop hotel boeken via Hotwire.
Ik koos een 3* hotel voor de prijs van 56 $. Geen onaardige prijs voor een 3*.  Toch ?
Na betaling kreeg ik te zien dat het gekozen hotel een Days Inn was.  Huh ? Een Days Inn met 3* ?
Bij aankomst bleek wat ik al vreesde. Het was een gewoon snelwegmotel dat volgens mij met moeite aan 1˝ ster kwam.
De receptionist rolde ook direct van z'n stoel toen ik vertelde over de hoge Hotwire-waardering voor zijn hotel.
Het werd nog mooier toen het koppel achter ons een walk-in prijs aangeboden kreeg van ......... 56 $

Begrijp me goed, ik heb niks tegen Days Inn en 56 $ was toen zo ongeveer de prijs die bij een Days Inn hoorde.
Ik voelde me in dit specifieke geval toch ietwat bekocht omdat Hotwire met z'n overwaarderingen andere verwachtingen had gewekt.
 
In een of ander bonnefooi-topic heb ik ooit geschreven dat ik als bonnefooireiziger hetzelfde doe als Priceline/Hotwire.
We vullen beiden last-minute leegstaande hotelkamers. Na bovenstaande ervaring weet ik dat ik daar ook dezelfde prijs voor betaal.
Voor mij dus geen Hotwire/Priceline meer. Ik zoek zelf m'n hotels wel uit. Ik weet nu in ieder geval dat ik als walk-in zeker niet meer betaal.
#4 - 27-01-2016, 14:56 uur
« Laatst bewerkt op: 27-01-2016, 15:14 uur door Cees A »

Wop

Toch heb ik ook wel eens hele goede hotel deals gehad via Priceline.  Autohuur is mij bij hen onbekend, maar als ik dat zo allemaal lees, dan ga ik toch maar voor een betrouwbare optie ;-)
#5 - 27-01-2016, 21:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15