Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Internationaal rijbewijs

Discussie gestart

kleg

Wij waren gisteren bij het ANWB kantoor en die vertelde ons dat je een INT rijbewijs nodig hebben.
Is dit zo?
#1 - 19-10-2010, 08:10 uur

jhbechthum

Naar mijn mening en ervaring is het zonde van het geld. Geen enkele verhuurder heeft er ooit naar gevraagd, in Griekenland kreeg ik zelfs de reactie: "geldklopperij". Ik moet wel toegeven dat ik met de politie geen ervaring heb.

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/wanneer-heb-ik-een-internationaal-rijbewijs-nodig.html vermeldt
Citaat
Of u een internationaal rijbewijs of andere documenten nodig heeft voor een land buiten de EU, kunt u navragen bij de ambassade van het betreffende land. U kunt ook contact opnemen met de ANWB.
De ANWB is echter degene die verdiend aan het internationaal rijbewijs, dus hoe onafhankelijk zijn ze in deze?

De site van de ambassade http://amsterdam.usconsulate.gov/driving.html vermeldt:
Citaat
Motorists from the Netherlands who visit the United States as bona fide tourists, can drive legally using their valid domestic driver license for a period not to exceed one year from date of arrival.

Mij conclusie blijft dus: Niet nodig.
 
Johan
#2 - 19-10-2010, 10:39 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

hdeweert

Het antwoord kan kort zijn “ NEE “ je hebt geen i.r. nodig. Gebruik de zoek functie eens dan zul je merken dat deze vraag al vaker is langsgekomen.
#3 - 19-10-2010, 11:02 uur

Johan

Natuurlijk zegt de ANWB dat je een internationaal rijbewijs nodig hebt. Ze verdienen er flink aan, aan zo'n vodje. Absoluut niet nodig om aan te schaffen en je reinste geldklopperij!

#4 - 19-10-2010, 13:11 uur

Pieter79

Nee, geldklopperij. Heb het ooit samen met 2 vrienden gekocht voor de reis naar Canada (1999) maar niemand die er naar vroeg. Alle andere reizen naar Canada en de USA nooit meer aangeschaft en er is nooit naar gevraagd.

Een paar maanden nadat ik in de USA kwam wonen ben ik 1 keer aangehouden ivm te snel rijden en had toen nog geen Minnesota rijbewijs. M'n NL rijbewijs was voldoende, kreeg een waarschuwing, en kon weer verder rijden.

Dus, al is het maar 10 of 20 euro, schaf het niet aan en koop voor dat geld iets leukers!!

Gr. Pieter

#5 - 20-10-2010, 01:18 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

ned in MO

ik heb ooit zo'n vod gehad. Het was van dusdanige kwaliteit dat na een keer wassen ::) de verloopdatum wegwas en ik dus zo'n ding had dat voor eeuwig goed was ;D
Het is inderdaad geldklopperij. Ik snap niet dat ze het nog durven verkopen
#6 - 20-10-2010, 04:39 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

mighty_mike

Ik ben afgelopen sptember nog in de vs geweest en helaas aangehouden door de politie voor te hard rijden. Mijn eigen rijbewijs was meer dan voldoende voor oom agent. Kwam er gelukkig vanaf met een waarschuwing  >:D 
Conclusie: zoals iedereen al voor mij zei, gewoon nutteloze geldklopperij van de ANWB
#7 - 20-10-2010, 10:56 uur

hdeweert

Zolang er in Amerika nog een staat is waar je een IR nodig hebt is het antwoord op de vraag heb je in Amerika een IR nodig JA.
De ANWB brengt helaas geen nuance aan in de vorm van een aanwijzing in welke staten je hem wel of niet nodig bent. 
Het is net zoiets als heel  Nederland loopt op klompen terwijl dit bv alleen nog in Volendam gebeurt.
In sommige andere landen is het zg vodje wel degelijk een officieel papiertje.
Harm
#8 - 20-10-2010, 13:22 uur

MissFluffy

Ik heb voor ons beide dit gaan halen ,in Belgie gebeurt dit op het gemeentehuis .Dacht dat het 3 jaar geldig was maar zal het niet meer vernieuwen en altijd deze terug meenemen .Ikw eet onderhand al uit ervaring als ze naar zoiets vragen of je gewoon rijbewijs ,dat je hen even moet uitleggen waar welke gegevens staan dus is de kans dat ze over die datum ook wel heen kijken .
Ik kom al 16 jaar daar en heb het nog nooit nodig gehad .
#9 - 20-10-2010, 13:30 uur

Freddytex

Zonder nog te diskuteren over het feit of het al dan niet verplicht is houd er wel rekening mede dat zelfs indien je een Int.Rijbewijs bij hebt je nog steeds je nationaal rijbewijs moet kunnen voorleggen anders kan je geen auto huren.Dus dit zeker niet vergeten
#10 - 20-10-2010, 20:38 uur

Pieter79

Zolang er in Amerika nog een staat is waar je een IR nodig hebt is het antwoord op de vraag heb je in Amerika een IR nodig JA.
De ANWB brengt helaas geen nuance aan in de vorm van een aanwijzing in welke staten je hem wel of niet nodig bent. 
Het is net zoiets als heel  Nederland loopt op klompen terwijl dit bv alleen nog in Volendam gebeurt.
In sommige andere landen is het zg vodje wel degelijk een officieel papiertje.
Harm

Er is geen enkele staat in de USA waar je met je NL of BE rijbewijs een internationale vertaling voor nodig hebt.

Gr. Pieter
#11 - 20-10-2010, 23:36 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Annique & Maarten

Nee, absoluut overbodig. Nooit naar gevraagd. De ANWB vult 'onafhankelijk' zijn zakken.
#12 - 21-10-2010, 00:30 uur
De USA blijft geweldig! Er is nog zoveel moois te zien!
In juli 2016 voor de 17e keer naar de USA!

Mississippi

Ik ben ook wel eens aangehouden voor een verkeerscontrole in Mississippi (waar anders) en het Europees model papieren rijbewijs dat ik toen had was voldoende.

Tegenwoordig met zo'n credit card formaat rijbewijs valt er niet veel meer te vertalen.

Het ergelijke is ook dat het IR maar 1 jaar geldig is. Ik zou het logischer vinden dat die minimaal net zolang geldig is als het orgineel. Het is immers maar een "vertaling" ....
 >:(
#13 - 22-10-2010, 10:03 uur

ALTHEWAYDOWN

Hi, Ben steeds on-the-road met het Intern. Rijbewijs(Belgisch=3 jaar geldig) zowel N/Z Amerka, Africa, Australie, New Sealand, Midden-Oosten! Is wel handig betreffende de Vertalingen! No-Worries... :)
#14 - 11-02-2011, 13:11 uur
ALTHEWAYDOWN

djengo

Nee hoor niet nodig. We hebben hem  1 keer aangeschaft. Toen we werden aangehouden hadden ze aan het gewone rijbewijs voldoende. Koop maar wat anders voor dat geld.
#15 - 20-02-2011, 18:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15