Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Internationaal rijbewijs?

Discussie gestart

persianBrit

hoewel een internationaal rijbewijs niet meer nodig is in the states (met de uitzondering van dallas dacht ik-correct me if I'm wrong) , is het zeker aan te bevelen.

als je er met je nederlands rijbewijs in San diego/texas rijdt bv kan de chief of politieagent nog wel eens moeilijk doen.

maar ik heb er lekker een  ;D, ik beveel anderen er zeker aan eentje te halen : simply by asking the ANWB to convert your current license into an international one!

that's all and it really saves you a lot of hassle.

GEWOON DOEN!, geloof me nou, het bespaart je de moeite om met die  :-X politie agenten te gaan discussieren (want e winnen toch altijd  :P)

#31 - 30-09-2004, 22:42 uur

heivalido

en daar komt het voordeel nog bij dat als je Internationaal rijbewijs om wat voor reden dan ook in beslag wordt genomen door de plaatselijke politie, dat je dan niet je originele "belangrijke" rijbewijs kwijt bent. Die kun je dan in Nederland gewoon nog gebruiken.
#32 - 01-10-2004, 11:20 uur

Wop

Het IRB blijft een punt van discussie.
Echter het is in niet een staat meer verplicht!
En dus zonde van je geld....Het kost u €12,70 om deze bij de ANWB te verkrijgen. Weggegooid geld dat u beter voor andere doeleinden kunt gebruiken.

http://verenigdestaten.info
http://www.verenigdestatenvanamerika.com
#33 - 12-10-2004, 09:28 uur

heivalido

ach, ik heb altijd mijn Florida licence nog, deze is alleen een poosje verlopen hahahahha  ;D ;D
#34 - 12-10-2004, 22:51 uur

Sbull

Ja en bij het vernieuwen kost je dat weer 2.25 $ boete.

Want je bent te laat, wat te laat 2 jaartjes maar.

#35 - 14-10-2004, 00:29 uur

heivalido

hahahahah, ik, $2,25 boete, laat dat rijbewijs dan maar zitten LOL  ;D ;D
#36 - 14-10-2004, 21:12 uur

Mississippi



GEWOON DOEN!, geloof me nou, het bespaart je de moeite om met die  :-X politie agenten te gaan discussieren (want e winnen toch altijd  :P)



Wat een geklets. Wie gaat er nu met agenten in discussie ??? Gewoon die lui direct gelijk geven en een of andere rotsmoes verzinnen: "Reed ik 90? Ja deze weg deed me even aan de Duitse Autobahn denken meneer. Daar rijd ik altijd 100. Maar ik heb helemaal geen haast hoor, want ik ben op vakantie!"

Als je dan met een vertaald rijbewijs komt aanzetten is de kans alleen maar groter dat je een prent van ze krijgt.

Vroeger heb ik ook wel eens een Internationaal rijbewijs bij de ANWB gekocht. Bij de autoverhuurbedrijven zijn ze hier niet in geinteresseerd. Ze willen alleen het orginele rijbewijs zien.

Ik ben ook wel eens aangehouden door de politie voor een routine controle en daar moesten ze alleen maar lachen om een europees model rijbewijs (hadden ze nooit eerder gezien). We konden we gewoon doorrijden, zonder Internationaal rijbewijs dus. Het laatste model rijbewijs (v.a. 1996) bevat  simple pictogrammen die aangeven waarin je mag rijden. Die hebben geen vertaling nodig  ;)
#37 - 02-02-2005, 21:28 uur
« Laatst bewerkt op: 03-02-2005, 13:28 uur door Mr Mississippi »

heivalido

Ik denk dat je het gewoon voor jezelf moet beslissen, Ik neem nu geen internationaal rijbewijs meer mee maar tijdens onze vakantie in 2000 vond ik het toch wel een prettig gevoel dat als ze die in beslag zouden nemen, ik niet mijn echte rijbewijs ook kwijt zou zijn.
#38 - 05-02-2005, 12:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15