Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Internationaal rijbewijs

Discussie gestart

Ings

Beste mensen,

Ik vond dit wel een berichtje om te delen:

De staat Florida heeft vanaf nu voor buitenlanders het bezit van een internationaal rijbewijs verplicht gesteld. Het zou kunnen dat andere Amerikaanse staten of Canadese provincies dit voorbeeld gaan volgen. Om deze reden wordt geadviseerd vanaf nu dat alle bestuurders van auto's en/of campers een internationaal rijbewijs bij zich hebben.

Je kunt een internationaal rijbewijs kopen via een ANWB-verkooppunt. Voor je aanvraag heb je je Nederlandse rijbewijs en een recente pasfoto nodig. Het verkooppunt kan je vertellen wat de kosten zijn. Het is niet mogelijk een internationaal rijbewijs af te geven als je al in het buitenland bent.


Groetjes, Ings
#1 - 21-02-2013, 16:46 uur
2012 Camperrondreis Los Angeles - San Fransisco (4 weken)
2013 Camperrondreis Denver - Las Vegas (4 weken)

Cees A

In dit topic is daar al over geschreven.  http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,13031.msg127236.html#new

Jouw bericht komt, denk ik, uit een mail die iedereen die bij Tioga heeft geboekt heeft gekregen.
De mail van Tioga klopt op een aantal punten niet.

1e: Die nieuwe wet in Florida wordt (voorlopig) niet uitgevoerd omdat ie strijdig is met de Geneva Convention on Road Traffic.
zie deze link:  https://ffdhsmv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/118/kw/international%20drivers%20permit

2e: Tioga schrijft dat andere Amerikaanse staten en Canada mogelijk zullen volgen.
Hier is vooralsnog geen sprake van..

De enige staat die op dit moment een int. rijbewijs verplicht stelt is Georgia.
Op termijn, als de wet in Florida in overeenstemming is gebracht met de Geneva Convention on Road Traffic, zal Florida daar bij komen
In Canada is in geen enkele provincie een int.rijbebijs verplicht
#2 - 21-02-2013, 17:48 uur

Pieter79

Deze link zegt dat het wel moet in Florida (per 1 Jan. 2013):
https://www.theaa.com/motoring_advice/overseas/idp-requirements-by-country.html

Gr. Pieter
#3 - 21-02-2013, 18:56 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

jhbechthum

Pieter, in de 2e alinea staat "This information refers to UK driving licence holders only" terwijl het hier over Nederlanders danwel Belgen gaat. Maargoed, internationaal gezien zou het ook zeker voor ons gelden omdat wij geen volledig Engelstalig rijbewijs hebben.

Maar als ik het verhaal van Cees goed begrijp is de genoemde wet wel ingevoerd in Florida, maar wordt deze niet gehandhaafd vanwege 'vermeende onwettigheid' of hoe het juridisch ook genoemd mag worden.

Johan.


Oh,ja. Wellicht wordt in de UK het IDP uitgegeven door de AA, net als in NL door de ANWB, en hebben ze er dus belang bij om het aan de man te brengen.
#4 - 21-02-2013, 19:11 uur
« Laatst bewerkt op: 21-02-2013, 19:14 uur door jhbechthum »
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Cees A

Klopt.  Nadat de wet was ingevoerd kwam men er achter dat ie in strijd was met de Geneva Convention on Road Traffic.
De handhaving van deze wet is dus (voorlopig, tot de wet "gerepareerd" is) opgeschort.
Dat staat ook in de link in m'n vorig bericht (de link die blijkbaar niemand aanklikt en leest)
In de link die Pieter geeft staat overigens onderaan een verwijzing naar een soortgelijk stukje tekst over deze (voorlopige) opschorting.
Dit is 'm:  https://www.theaa.com/getaway/idp/index.html#florida

Resumerend:
Als je nu of zeer binnenkort naar Florida gaat heb je (nog) geen int.rijbewijs nodig
Als je over een paar maanden naar Florida gaat zou ik geen risico nemen en een int. rijbewijs meenemen.
De kans is immers aanwezig dat de wet, na reparatie, zal worden gehandhaafd.
#5 - 21-02-2013, 19:27 uur

Pieter79

Maar er is niets te vinden over Georgia op de link die ik gepost heb, terwijl dit wel nodig is?? :D
#6 - 21-02-2013, 22:23 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Cees A

Jouw link verwees naar een site van de Engelse AA
In Georgia is het zo dat je alleen een Int.rijbewijs nodig hebt als je een rijbewijs hebt dat niet in het Engels is.
In Engeland hebben ze voor Georgia dus geen int. rijbewijs nodig.
Met dank aan Jez die in een vorig topic hier naar linkte:  http://www.dds.ga.gov/drivers/dldata.aspx?con=1741471757&ty=dl

Bovenaan die pagina lees je:
Non-US citizens holding a valid foreign driver’s license are allowed to drive in the state of Georgia for tourism or business purposes.
If the foreign license is not printed in English, the driver must also have an International Driving Permit (IDP) or similar translation issued in accordance with the provision of the Convention on Road Traffic


Het probleem in Florida was dat men de uitzondering voor Engelstalige rijbewijzen was "vergeten" waardoor zelfs Canadezen een int. rijbewijs nodig hadden.
En toen brak natuurlijk de pleuris uit.
De verwachting is dan ook dat de gerepareerde wet er ongeveer uit gaat zien zoals in Georgia.
#7 - 22-02-2013, 08:40 uur

Pieter79

Ok, thanks Cees voor de heldere uitleg!

Gr. Pieter
#8 - 22-02-2013, 21:34 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Mississippi


Je kunt een internationaal rijbewijs kopen via een ANWB-verkooppunt. Voor je aanvraag heb je je Nederlandse rijbewijs en een recente pasfoto nodig. Het verkooppunt kan je vertellen wat de kosten zijn.


De kosten zijn voor ANWB leden 17,95 + pasfoto (ca. 2,50)
Wat ik nooit begrijp is dat het internationaal rijbewijs, wat een vertaling is van het NL rijbewijs, slechts 1 jaar geldig is  :(

Voor een Europees rijbewijs betaal je 40 Euro per 10 jaar = 4 Euro per jaar
Een Internationaal Rijbewijs kost dus 5x zoveel !

Door die (nieuwe) regels kan ik samen met mijn vrouw de komende 10 jaar ruim 400 Euro naar het ANWB kantoor gaan brengen... Jammer want tot nu toe heeft nog nooit iemand bij mij naar een Internationaal Rijbewijs gevraagd.




#9 - 23-02-2013, 14:26 uur

Ings

Ik vertaal jullie rijbewijzen voor een tientje!  :D
#10 - 23-02-2013, 14:33 uur
2012 Camperrondreis Los Angeles - San Fransisco (4 weken)
2013 Camperrondreis Denver - Las Vegas (4 weken)

Mississippi

Ik vertaal jullie rijbewijzen voor een tientje!  :D

Mooi, hoelang is die vertaling geldig?   ;D
#11 - 23-02-2013, 14:40 uur

Pieter79

Inderdaad, dit hele 'fake' rijbewijs is gewoon een joke. Maak het minimaal geldig zolang je rijbewijs geldig is. Uiteindelijk draait het erom dat je een echt en geldig rijbewijs hebt, dus ik weet niet of ik er eentje zou aanschaffen. Waarschijnlijk niet 8)
#12 - 23-02-2013, 15:56 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Hans B

wel / niet, wel / niet.
Als je eenmalig naar Amerika gaat is 15 tot 20 euro geen probleem.
Als je ieder jaar gaat (wij komen er al sinds 2000) bijna elk jaar telt het toch wel weer aan.

Zelf ben ik nog nooit naar mijn rijbewijs gevraagd.
De enige keer dat het wel gebeurd is zat mijn dochter achter het stuur. Zij had haar rijbewijs net enkele weken (nieuw model). De agenten waren echter veel meer geïnteresseerd of de camper verzekerd was. Dat was even zweten en goed zoeken tussen de berg papieren. Maar gelukkig wel gevonden.
#13 - 24-02-2013, 09:21 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Hans,
Uit jouw reacties maak ik op dat jij een int. rijbewijs (IDP) onnodig vindt.
Voor wat betreft 49 (en straks waarschijnlijk 48) van de 50 Amerikaanse staten heb je gelijk. Voor die 49 (48) staten is een IDP inderdaad onnodig
In dit, en ook in het door Harold gestarte topic gaat het echter over een nieuwe wet in Florida en een reeds bestaande in Georgia die dat IDP wel degelijk verplicht stellen.

Of er in die staten ook daadwerkelijk altijd streng op dat IDP is of wordt gecontroleerd is een andere zaak.
De redelijk duidelijke en voor vrijwel iedereen te begrijpen lay-out van ons NL rijbewijs (met veel symbooltjes) werkt hierbij in ons voordeel.
Dat je in Georgia, waar die wet al zo oud is dat iedereen 'm zowat "vergeten" is, vaak goed wegkomt bij een controle is ook een feit.
Of dat straks in Florida, waar door alle commotie nu veel meer aandacht voor deze wet is, ook gaat gelden is nog maar de vraag.

Forums als deze moeten, naar mijn mening, ernaar streven om een goede, juiste en volledige informatie te geven.
Volgens mij is de juiste info dat in Georgia (en straks waarschijnlijk ook in Florida) een IDP verplicht is.
Wat men persoonlijk met die info doet is voor ieders eigen verantwoordelijkheid.
 

#14 - 24-02-2013, 10:56 uur
« Laatst bewerkt op: 24-02-2013, 11:46 uur door Cees A »

Pieter79

Misschien dat iemand dit 'Internationaal Rijbewijs' kan kopieeren en een pdf-je ervan online kan zetten. Het is niet meer dan een vodje met wat vertalingen erop.

Cees, misschien weet jij waarom dit document niet gewoon dezelfde geldigheidsduur als je rijbewijs zou kunnen hebben? Ik heb het ooit 1 keer zelf aangeschaft (1999), en was toen enigszins verbolgen over die datum. Ik kon geen andere zinnige reden bedenken dan geldklopperij, om nog maar niet te spreken over het bedrag dat gevraagd wordt voor 2x A4'tjes. Voor dit bedrag koop je een mooie Michelin wegen atlas van Noord-Amerika.

Gr. Pieter
#15 - 24-02-2013, 16:56 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15