Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Inventarisatie van mogelijkheden: Amerika 2013 of 2014

Discussie gestart

Dirc

Ik kan wel weer wat expertise gebruiken.
Na onze ervaring dit jaar wil ik alvast eens kijken naar een volgende ervaring.

Ik heb besloten dat we deze keer de reistijd veel meer willen beperken. Dit zal betekenen dat de rond ook kleiner wordt maar dat is geen probleem. Dit houdt in dat we veel dingen op een korte afstand kunnen bezoeken. Ik denk aan 100, maximaal 200 kilometer per dag.

Wat we niet willen zien (omdat we er al geweest zijn):
Death Valley, Yosemite, LA, San Diego, San Francisco, Bodie, Zion, Bryce, Moab, Page, Grand Canyon, Williams, Arches, Capitol Reef.

Wat we zeker nog wel mee willen nemen:
Las Vegas

Zijn er mensen die leuke alternatieven hebben? Anders ga ik gewoon zelf weer aan de slag  ;D. Tijd zat.
#1 - 10-07-2012, 11:48 uur

Dirc

Wellicht kan een admin deze even verplaatsen naar reizen algemeen:)

http://forum.verenigdestaten.info/index.php/board,8.0.html

DONE!!

Mvg, Martin
#2 - 10-07-2012, 13:19 uur
« Laatst bewerkt op: 10-07-2012, 14:16 uur door martinm »

Hans B

Hoeveel tijd heb je te besteden?
Het westen maar dan iets noordelijker:
Denver, Black Hills, Cody, Yellowstone, Grand Teton, RMNP ?
Of liever naar het oosten:
NYC, Washington, Niagara Falls
Het noordwesten + Canada:
Seattle, Vancouver, Canadese Rockies, als er voldoende tijd is eventueel met Yellowstone
Het diepe zuiden
Louisiana, Alabama, Mississippi, noord Florida, Georgia.
sunny Florida zelf.

mogelijkheden te over.
#3 - 10-07-2012, 15:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ine

Wat dacht je van vliegen naar San Francisco, bezoek aan Napa Valley, dan noordelijk via de Avenue of the Giants, hierna de kustweg naar Redwood NP. Van daar of eerst naar Portland en dan terug via Crater Lake NP. (eventl. Portland laten vallen en meteen naar Crater Lake..
Terug naar bijv. Redding met bezoek aan de Shasta Dam, hierna afhankelijk van het seizoen naar Lassen Volvanic NP, Lake Tahoe en via Death Valley (of een andere route) naar Las vegas en daar eindigen?
#4 - 10-07-2012, 15:38 uur

Dirc

Tja de reden dat ik hem liet verplaatsen is mede omdat ik nog niet weet of ik west of oost wil.
Ik kan natuurlijk ook naar het oosten gaan en uiteindelijk vliegen naar Vegas.

Het deel van het westen waar ik nu tweemaal geweest ben is vrijwel onmogelijk met deze korte reisafstanden. Maar wellicht zijn andere delen wel iets dichter op elkaar.

Nog wel een voorwaarde: er moet wel (deels) lekker weer zijn natuurlijk.  :afro:

Qua tijd....tja vermoedelijk maximaal 3 weken net als deze keer.
#5 - 10-07-2012, 16:06 uur

Dirc

Ik kan er ook direct bij zeggen dat wij geen mensen zijn om weken in een park alle wandelingen af te gaan.
1 wandeling is ruim voldoende om iets te proeven van de sfeer. Aan de andere kant wil ik ook geen stop-and-go vakantie.

Ter illustratie: ik vond de viewpoint over Needles zeker indrukwekkend, maar zou niet de behoefte hebben er 3 dagen te wandelen.
Ook de wandeling door Zion en Yosemite vond ik voldoende om de sfeer op te pikken.
#6 - 10-07-2012, 16:08 uur

Old Faithful

Ik zou om te beginnen de limiet van maximaal 100 à 200 km per dag laten vallen. Het is heel goed om je voor te nemen een rustigere route samen te stellen. Maar misschien kun je wel een heel mooie route maken met enkele langere reisdagen erin. Ik zou dus geen harde limiet hanteren.
Er is al een aantal opties genoemd. Ik wil er enkele aan toevoegen, allemaal van Seattle naar Las Vegas. In en rond Seatlle is sowieso van alles te zien en doen, zoals Boeing fabrieken, Olympic, Cascades, Mount Rainier, en Mount st Helens. Keuze genoeg.
De eerste optie gaat dan via Glacier, Yellowstone en Grand Teton richting Las Vegas. Je komt dan door een stuk waar je al geweest bent. Daar zou je favoriete parken nog eens kunnen bezoeken.
De tweede optie blijft westelijker. Je gaat dan via Columbia River Gorge, Bend, Crater Lake, Lassen, Redwoods naar het zuiden, waar je dan weer op bekend terrein komt.
De derde optie is een mixture van bovenstaande opties. Je gaat dan ergens in Oregon, bijvoorbeeld van Bend via John Day Fossil of van Crater Lake via Craters Of The Moon, richting Yellowstone.

Het is al eerder genoemd. Ik heb zelf mooie herinneringen aan ons rondje Denver - South Dakota - Yellowstone - Grand Teton  - Capitol Reef - Monument Valley - Mesa Verde - Black Canyon Of The Gunnison - Rocky Mountains N.P. Er zijn op deze route nog wel variaties te bedenken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#7 - 10-07-2012, 17:13 uur
Groet,

Old Faithful

Dirc

Ik zou om te beginnen de limiet van maximaal 100 à 200 km per dag laten vallen. Het is heel goed om je voor te nemen een rustigere route samen te stellen. Maar misschien kun je wel een heel mooie route maken met enkele langere reisdagen erin. Ik zou dus geen harde limiet hanteren.
Er is al een aantal opties genoemd. Ik wil er enkele aan toevoegen, allemaal van Seattle naar Las Vegas. In en rond Seatlle is sowieso van alles te zien en doen, zoals Boeing fabrieken, Olympic, Cascades, Mount Rainier, en Mount st Helens. Keuze genoeg.
De eerste optie gaat dan via Glacier, Yellowstone en Grand Teton richting Las Vegas. Je komt dan door een stuk waar je al geweest bent. Daar zou je favoriete parken nog eens kunnen bezoeken.
De tweede optie blijft westelijker. Je gaat dan via Columbia River Gorge, Bend, Crater Lake, Lassen, Redwoods naar het zuiden, waar je dan weer op bekend terrein komt.
De derde optie is een mixture van bovenstaande opties. Je gaat dan ergens in Oregon, bijvoorbeeld van Bend via John Day Fossil of van Crater Lake via Craters Of The Moon, richting Yellowstone.

Het is al eerder genoemd. Ik heb zelf mooie herinneringen aan ons rondje Denver - South Dakota - Yellowstone - Grand Teton  - Capitol Reef - Monument Valley - Mesa Verde - Black Canyon Of The Gunnison - Rocky Mountains N.P. Er zijn op deze route nog wel variaties te bedenken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

De 100-200 is geen hard getal hoor. Een dag van 250 mag ook wel. Maar het is een richtlijn om lange autodagen te voorkomen. Eerdere reizen hebben we best veel gereden en ik wil dit nu gewoon beperken.
Het liefst herhaal ik geen parken, er zijn voldoende nieuwe dingen te zien natuurlijk.

In een ander topic heb ik ook al gezegd:
Het is ook een mogelijkheid een rondje te doen en later te vliegen naar Vegas, bijvoorbeeld:
-Weekje touren, weekje Vegas, weekje touren
of
-Weekje Vegas, weekje touren, weekje ergens anders


#8 - 10-07-2012, 17:44 uur

Marianne

Ik vind het wel een beetje onduidelijk wat je nu precies wilt Dirc. Niet alleen maar in de auto zitten, dat is duidelijk, maar waarom zou je niet een een dag van 500 of 600 km kunnen doen? Als je daarna maar wel een of een aantal dagen op dezelfde plaats blijft. Als je niet wilt wandelen en niet lang wilt autorijden, hoe stel jij dan je dag voor? Wat wil je dan doen?
Je zegt dat je geen weken in een park alle wandelingen wilt doen. Dat lijkt me ook wat veel. Maar als je zegt dat je in Yosemite de wandeling hebt gedaan (welke wandeling?) dan lijkt me dat toch wel wat weinig, al was het alleen maar omdat Yosemite uit verschillende delen bestaat en je dus met één wandeling niet alle delen gezien kunt hebben. En naast wandelen zijn er zoveel andere activiteiten, zoals raften, fietsen/mountainbiken, met een jeep er op uit, etc. Je gaf in een ander topic aan dat je een halve dag Arches en een viewpoint in Canyonlands voldoende vond, maar spreekt een schäfer trail je niet aan, of een wandeling als de Fiery Furnace?
Hoe langer je ergens zit, hoe meer mogelijkheden je daar ontdekt. Dat betekent niet dat je overal heel lang moet blijven, maar je kunt wel te kort ergens zijn denk ik.

Je kunt ook eens onze verslagen bekijken om wat ideeën op te doen: 2004 voor Denver - South Dakota, Yellowstone, en het zuidwesten, 2006 voor het noord- en zuidwesten, en 2008 voor het zuidwesten en Yellowstone.

Ik heb even zitten zoeken naar je verslag van de afgelopen vakantie om te zien hoe de reis is geweest, maar ik krijg een foutmelding op je blog.
Gaat er iets fout of ligt het aan mij?

Marianne
#9 - 12-07-2012, 17:29 uur

Dirc

Hoi Marianne,

Er staat nergens dat ik niet wil wandelen. Ik zeg dat ik voldoende heb aan 1 of 2 hikes in een park als zion of bryce. Ik hoef ze niet per se allemaal te doen en ga dan liever naar een volgend park toe. Daarnaast is een dag van 600km en 2 dagen op dezelfde plaats nog steeds 200 km gemiddeld  ::).

In Yosemite hebben wij de Panorama trail, gevolgd door een stijle trail omlaag (naam kwijt), gevolgd door de de John Muir trail gelopen.
Kijk je volgende opmerking kan ik wat mee. Daar heb ik zelf niet bij stil gestaan; de 'fun-factor' nog meer omhoog te gooien door inderdaad te fietsen of raften of met een jeep te gaan.

Maar zoals ik aangaf, ik ben nog aan het oriënteren en ben vooral benieuwd naar opmerkingen als deze.

De blog werkt hier prima?
http://america2012.muijsenberg.eu/

De blog is trouwens wel onderweg geschreven en bevat dus niet alle details. Het was in dit geval vooral voor de mensen thuis om ons te volgen.
Ik twijfel nog om hem compleet op mijn site te gaan zetten:
http://www.muijsenberg.eu/reisverslagen/
#10 - 12-07-2012, 20:18 uur
« Laatst bewerkt op: 12-07-2012, 20:22 uur door Dirc »

Old Faithful

Daarnaast is een dag van 600km en 2 dagen op dezelfde plaats nog steeds 200 km gemiddeld  ::).

Dat is echter niet wat je in je openingsbericht schreef.


Ik denk aan 100, maximaal 200 kilometer per dag.
Tekst vet gemaakt en onderstreept door Old Faithful

Daardoor werd ik in ieder geval op het verkeerde been gezet. ;)
#11 - 12-07-2012, 22:36 uur
Groet,

Old Faithful

Dirc

Haha, oke laten we dan de term gemiddeld toevoegen  :afro:
#12 - 12-07-2012, 22:39 uur

Dirc

Even kort overlegd met de vrouw. Het zeer zeer zeer ruwe plan wordt als volgt:

Vliegen op New York, daar 4 -5 dagen blijven.
Doorvliegen naar een andere bestemming (weet nog niet waar), vanuit daar 12-15 dagen rondrijden.
Eindigen in Las Vegas, daar 4,5 dagen blijven.

Het zal ergens eind augustus - september 2013 worden omdat we geen rekening hoeven te houden met schoolvakanties en dus hoogseizoen.
Het liefst bezoeken we weer nieuwe dingen!
Hier en daar kunnen we vast nog met dagen schuiven, maar meer dan 3 weken vrij nemen is geen optie.

Voor de slimmeriken: de rij afstand per dag is nu niet ineens 400 kilometer omdat we 10 dagen niet rijden;D
#13 - 13-07-2012, 14:14 uur

Marianne

De slimmeriken zien dat er bij het minimaal aantal dagen voor NY en Las Vegas (4 als ik je goed begrijp) er met 3 weken vakantie maar 13 dagen overblijven om naar Las Vegas te rijden.  ^-^

Ik vind het een leuke opzet hoor! Met veel mogelijkheden, bijvoorbeeld zoiets:

1   Amsterdam    -   New York
2   New York      
3   New York      
4   New York      
5   New York      
6   New York    -   Rapid City
7   Rapid City      
8   Rapid City      
9   Rapid City    -   Cody
10   Cody    -   Yellowstone
11   Yellowstone      
12   Yellowstone      
13   Yellowstone      
14   Yellowstone    -   Jakcson
15   Jakcson    -   SLC
16   SLC    -   Las Vegas
17   Las Vegas      
18   Las Vegas      
19   Las Vegas      
20   Las Vegas      
21   Las Vegas    -   Amsterdam


Vliegen op Denver kan ook, en dan Colorado en/of New Mexico bezoeken. Of toch nog een stukje Arizone/Utah. Je zou kunnen loten voor de Wave of een tocht met Terry Alderman maken. en een Moab--herkansing. Salt Lake City als startpunt kan ook:

1   Amsterdam    -   New York
2   New York      
3   New York      
4   New York      
5   New York      
6   New York    -   Salt Lake City
7   Salt Lake City    -   Yellowstone
8   Yellowstone      
9   Yellowstone      
10   Yellowstone    -   Jakcson
11   Jakcson    -   Salt Lake City
12   Salt Lake City    -   Moab
13   Moab      
14   Moab      
15   Moab    -   Page
16   Page      
17   Page    -   Las Vegas
18   Las Vegas      
19   Las Vegas      
20   Las Vegas      
21   Las Vegas    -   Amsterdam

Van Seattle via Yellowstone naar Las Vegas kan ook, maar dan hou je weinig tijd over voor Washington.

Die steile trail in Yosemite is de Mist Trail. Heb je die gedaan langs de Nevada Fall? En niet langs de Vernal Fall? Dat is wat jammer, maar het zal daar wel nat en glad zijn in juni.

Marianne
#14 - 13-07-2012, 20:32 uur

Dirc

4 dagen in NY en Vegas is denk ik wel het minumum wil je een beetje tot rust komen en nog wat zien toch?

Het was inderdaad de mist trail. Erg steil glad en zeker niet ongevaarlijk. De Vernall Fall hebben we niet gedaan omdat we op een kruising een bordje Yosemite Valley zagen staan. Na de Panorama Trail en een stuk mist trail waren we al aardig gebroken en wilden we terug. Wisten wij veel dat dat bordje gewoon over de John Muir verder ging  ;D

Ik zal vanmiddag eens kijken naar de mogelijke voorgestelde routes! Ziet er zeker leuk uit!
Ik zou eerder voor de eerste optie gaan omdat we al 2 -3 dagen in Moab zijn geweest en een dag in Page.
Alleen SLC - Vegas is een flink stuk rijden zie ik.
#15 - 14-07-2012, 11:34 uur
« Laatst bewerkt op: 14-07-2012, 11:37 uur door Dirc »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15