Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Karstadt failliet

Discussie gestart

Nisandros

Dag,

Ik heb mijn reis geboekt via het reisbureau karstadt.

Zij hebben voor mij hotels+vluchten ingekocht bij zo goedkoop mogelijke touroperators o.a. meiers weltreisen en nog 2 anderen.
Ik stond op het punt mijn geld over te maken hoor ik net dat karstadt failiet is!!!!!


Wat moet ik doen....desperate

#1 - 25-06-2009, 20:35 uur

Jez

Wat je moet doen? Blij zijn dat je nog niet betaald hebt en een reisburo zoeken waar wèl iemand van gehoord heeft!
#2 - 25-06-2009, 22:44 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Karstadt is een warenhuis, qua omvang groter dan Bijenkorf/V&D. Alleen verkeert het al twee jaar in financiële problemen. (By the way: Zij haalden destijds Starbucks naar Duitsland. De eerste Starbucks vestigingen zaten op de begane grond in of naast een Karstadt filiaal.)

Is het niet zo dat reisburo's je betaling vasthouden tot kort voor de vertrekdatum en het dan pas aan de derde-partij overmaken? Bij bepaalde reserveringen gebeurt dat waarschijnlijk zelfs pas achteraf. Dus loop je een behoorlijk risico, zelfs als het onder een garantieregeling zou vallen. Is dat reisburo van Karstadt zelf of is het bijvoorbeeld zoals in Nederland bij V&D een Arke(?) reisburo?
#3 - 26-06-2009, 08:38 uur

Nisandros

Dank Bakvet voor het meedenken,

De opmerking van Jez is misplaatst. Karstadt is inderdaad een mega onderneming en geen louche reisbureau.
Ik vond wel deze link omtrent een nederlands reisbureau dat jongstleden failliet ging.
De constructie is hetzelfde; Karstadt heeft voor mij hotels+vluchten ingekocht bij touroperators.

De touroperators schijnen een uitvoeringsplicht te hebben dus ik heb nog goede hoop vandaag maar is rond gaan bellen.

http://www.toerismenieuws.nl/?p=322
#4 - 26-06-2009, 09:07 uur

ramonasbreuk

Toevallig zelf als medewerker van Karstadt hier geregistreed. Het bewuste reisbureau dus.
Ons reisbureau is niet failliet en zijn ook gewoon geopend.
Alleen heeft ons moederbedrijf, Arcandor, uitstel van betaling aangevraagt. Ons reisbureau valt daar gelukkig niet direct onder.
'Nisandros', en iedereen anders, kan daardoor gewoon op vakantie en worden alle reizen gewoon doorgevoerd, zelfs nieuwe boekingen nemen we nog aan, waarop ook nog steeds een 'Sicherungsschein', dus de Duitse SGR garantie, wordt afgegeven.
Geen reden tot paniek dus, en zeker geen risico.

Daarnaast worden de meeste touroperators vrijwel direct betaald. Het is dus niet zo, dat reisbureaus, althans ons reisbureau, pas vlak voor vertrek de reis betalen.
Touroperators hebben inderdaad ook een doorvoeringsplicht. Ook dat klopt. (staat ook in de algemene voorwaarden).

Ik hoop dat ik hiermee iedereen gerust gesteld heb en mochten er vragen zijn, laat het gerust weten!

Ramon
#5 - 19-07-2009, 23:43 uur
« Laatst bewerkt op: 19-07-2009, 23:47 uur door ramonasbreuk »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15