Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Koelbox meenemen of daar kopen ?

Discussie gestart

DennisH

Hoi,

Nog een maand en dan vertrekken we naar de USA.

Ik vraag me alleen af of het handiger is om een koelbox daar te kopen of van hier mee te nemen. Het is wel een gezeul met zo'n doos.... En als ik 'm daar koop kan ik 'm dan mee terug nemen of zijn die goedkope koelboxen na drie weken wel versleten ??

En is het handig om een koelbox met 12V aansluiting (koelmotor) te nemen of gewoon ijs erin kieperen ??
#1 - 02-08-2005, 08:53 uur

BbimmerR

Absoluut daar kopen, kosten niet veel. Ik zou in ieder geval geen piepschuimen box kopen, want die lekken en zijn slecht van kwaliteit. Koop dus gewoon een kunststof box. Bij elk hotel (waarschijnlijk ook wel camping, maar heb daar geen ervaring mee) kun je gratis ijsblokjes halen (uit grote ijsmachines).

Zo'n elektrische kun je natuurlijk ook kopen en werken ook perfect. Maar omdat deze een koelingsmotor hebben, zijn ze vaak wat krapper van binnen. Of ze zijn heel groot. Ze zijn overigens wel een stuk goedkoper in de US.
#2 - 02-08-2005, 09:25 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

Frank S

De piepschuim-boxen werken prima als ze op 1 plaats blijven staan. Als je wat langer in een hotel zit o.i.d. Je koopt ze voor een prikkie bij de Wal*Mart.
#3 - 02-08-2005, 10:11 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

BbimmerR

Daar heb je gelijk in, maar zet hem dan wel in de douche oid, want ze lekken gewoon. Bij Walgreens koop je ze voor 1.99 dollar
#4 - 02-08-2005, 10:44 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

Ebelix

Koop ter plekke een Coleman van usd 10,00 en je hebt er de hele vakantie plezier van. Elke dag een zak ijs bij de supermarkt om alles goed koel te houden. Een zak ijs kost usd 2,00.

Veel plezier.
#5 - 02-08-2005, 10:57 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

DennisH

Daar heb je gelijk in, maar zet hem dan wel in de douche oid, want ze lekken gewoon. Bij Walgreens koop je ze voor 1.99 dollar

Da's dan niks. We gaan drie weken rondreizen met de auto. Zo'n lekkende bak is dan alleen maar vervelend.

Dat wordt dus of daar een goede kopen of meenemen van hier (vriend heeft er een).

Staan ze niet raar te kijken op het vliegveld als je je koelboxje op de band zet ?? ;D

#6 - 02-08-2005, 10:59 uur

DennisH



Deze maar nemen dan ! Die overleeft de vliegreis ook wel !

Hoe moet ik de inhoud zien ?? Is een Quart een Quart gallon en dus ongeveer een liter. Deze box is 54 quart en dus ongeveer 13 liter ??
#7 - 02-08-2005, 11:05 uur

Ebelix

Daar heb je gelijk in, maar zet hem dan wel in de douche oid, want ze lekken gewoon. Bij Walgreens koop je ze voor 1.99 dollar

Da's dan niks. We gaan drie weken rondreizen met de auto. Zo'n lekkende bak is dan alleen maar vervelend.

Dat wordt dus of daar een goede kopen of meenemen van hier (vriend heeft er een).

Staan ze niet raar te kijken op het vliegveld als je je koelboxje op de band zet ?? ;D



Nee joh niet meenemen gewoon daar kopen. Die Coleman is van hard plastic en niet van piepschuim. Vergeet die piepschuim dingen.
#8 - 02-08-2005, 11:22 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Ruud2004

Hallo Dennis,
Wij zijn net terug na een mooie tocht (4500 miles)per auto door de VS.  Wij hebben gewoon bij één of andere supermarkt (ik dacht K-markt) een simpele koelbox van 12 Usd gekocht.  Overal kan je voor ongeveer 1 a 2 dollar een grote zak ijsblokjes kopen die je over je drankjes kiepert en alles blijft heerlijk koel.  
Nee, laat dat ding maar lekker thuis.

Suc6 Ruud

Ps. Vergeet die ijsblokjesmachines in hotels zoals boven genoemd.  We hebben er maar enkele gezien en met de hoeveelheid die zo'n machine produceert, hou jij je drankjes echt niet koel.
#9 - 02-08-2005, 12:23 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

DennisH

Hallo Dennis,
Wij zijn net terug na een mooie tocht (4500 miles)per auto door de VS.  Wij hebben gewoon bij één of andere supermarkt (ik dacht K-markt) een simpele koelbox van 12 Usd gekocht.  Overal kan je voor ongeveer 1 a 2 dollar een grote zak ijsblokjes kopen die je over je drankjes kiepert en alles blijft heerlijk koel.  
Nee, laat dat ding maar lekker thuis.

Ok, en na de vakantie ?? Weggooien (zonde, ben een Nederlander) of kun je net als in Thailand de bevolking er blij mee maken ??
#10 - 02-08-2005, 12:46 uur

Ebelix

Ik laat hem altijd achter in het laatste hotel. Ik heb er in Nederland niks aan.
#11 - 02-08-2005, 13:00 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chiefram

Wij hebben jaren geleden ook een grote koelbox in de US gekocht en daar heel veel blikjes limonade en andere zaken ingedaan die koel gehouden moesten worden. Wij reisden dagelijks met de auto door verlaten en droge en warme gebieden, dus een goede stevige kunststof koelbox was echt geen overbodige luxe.

Ook haalden wij ijsblokjes uit het hotel, maa dan ben je inderdaad wel even 'bezig' om een grote hoeveelheid bij elkaar te schrapen. Het kopen van grote zakken ijs bij de benzinestation was veel gemakkelijker.

Daarna ging de koelbox gewoon mee op de band terug naar Nederland, om vervolgens weer opnieuw het Amerikaans avontuur te beleven. Die koelbox is al ruim 20 jaar meerdere keren per jaar op en neer gevlogen.

Overigens... je bent niet de enige hoor, met een koelbox op de band bij de luchthaven.

 ;)
#12 - 02-08-2005, 15:33 uur

Mississippi

Ik laat hem altijd achter in het laatste hotel. Ik heb er in Nederland niks aan.

Ik laat hem altijd achter in de huurauto  ;D
De laatste keer wilde de juffrouw die bij -Dollar- de bonnetjes uitprint hem graag hebben.
#13 - 02-08-2005, 20:03 uur

Jez

Weet je nog welke juffrouw bij welke vestiging? Want dan vermeld ik dat even als we onze auto ophalen; krijgen we misschien een gratis upgrade  ;D
#14 - 02-08-2005, 21:00 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Weet je nog welke juffrouw bij welke vestiging? Want dan vermeld ik dat even als we onze auto ophalen; krijgen we misschien een gratis upgrade  ;D

HAHAHA...

Jez probeert er weer een goed Nederlands slaatje uit te slaan, hahaha!!!
Schitterend, hahaha...

 ;D ;D ;)
#15 - 03-08-2005, 02:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15